- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 5059
- Dodano: 2019-11-14 / 15:11
- Komentarzy: 7
Mniejszość Niemiecka ma wartość!
Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim zainaugurowało kampanię wizerunkowo-promocyjną Mniejszości Niemieckiej pt.: "Mniejszość Niemiecka ma wartość! / Deutsche Minderheit hat Wert!".
Kampania wizerunkowa ma dwa nadrzędne cele. Pierwszym jest pokazanie, że bycie częścią społeczności mniejszościowej w Polsce ubogaca i że obudzenie w sobie silnej tożsamości narodowej jest wartościowe. Drugim celem jest wskazanie cech wspólnych społeczności polskiej, których jest zdecydowanie więcej, niż różnic.
"Mniejszość to bogactwo" ten slogan często towarzyszy dyskusjom na temat mniejszości, ale codzienność w kraju w którym przyznawanie się do swych niemieckich korzeni było w całym okresie komunizmu zakazane, oczywistością nie jest. Obserwujemy, że świadomość tego kim jest mniejszość, co ją wyróżnia w społeczeństwie polskim, w tym również wśród mieszkańców województwa opolskiego pozostaje na odczuwalnie niskim poziomie. Tak zrodził się pomysł na wyjątkową kampanię, która przybliżając ciekawe postacie ze środowiska Mniejszości Niemieckiej, pokazuje, że bycie częścią społeczności mniejszości narodowej jest czymś wyjątkowym.
Główni bohaterowie kampanii to wartościowe i zaangażowane osoby, działające w ramach struktur TSKN. Są nimi:
Elisabeth Kampa - nauczycielka języka niemieckiego i opiekunka zespołu Wal-Nak,
Łukasz Jastrzembski - burmistrz gminy Leśnica,
Zuzanna Herud - wokalistka i germanistka,
ks. diakon Marek Dziony - diakon stały i germanista,
Barbara Mientus - bibliotekarka i animatorka kultury,
Klaus Leschik - wieloletni aktywista Mniejszości Niemieckiej.
"Kultura ma wartość", "Społeczeństwo ma wartość", "Język ma wartość", "Wiara ma wartość", "Tradycja ma wartość", "Wspólnota ma wartość" to zestawienie haseł, które towarzyszom tym osobom. Warto podkreślić, że ich zestawienie z osobami nie jest przypadkowym działaniem. Bohaterowie są z nimi utożsamiani w swoich środowiskach.
W kilku miejscach województwa opolskiego m.in.: Opole, Krapkowice, Kędzierzyn, Olesno, Strzelce Opolskie stanęły bilbordy, to jeden z rodzajów działań kampanii. Ponadto zrealizowano poszerzone wywiady, które będą prezentowane w mediach społecznościowych w postaci krótkich filmów, a także część z tych wywiadów ukaże się w prasie. Materiały pojawią się również na stronie kampanii: www.MNmawartosc.skgd.pl.
Głównym działaniem kampanii na tym etapie jest także realizacja badań socjologicznych grupy mniejszości niemieckiej województwa opolskiego, które pomogą znaleźć odpowiedź na kluczowe dla nas pytania. Jaka jest dziś funkcja Mniejszość Niemiecka? Kim jesteśmy? Dlaczego warto dziś być mniejszością? Efektem tych badań będzie analiza środowiska mniejszości niemieckiej w postaci raportu, którego elementy wykorzystywane będą również w kampanii promującej.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
win1: Napisał postów [171], status [młodszy wyjadacz]
PSEUDO SLASKI NIEMIEC PRACUJE W NIMCACH TAM PLACI PODATKI TO TU NA SLASKU POWINIEN PLACIC ZA MIESZKANIE ,MEDIA,ITP. JAK W NIEMCACH SLASKI NIEMIEC TO MIESZANKA JEZA Z WEZEM I WYCHODZIULUBIONY PRODUKT HITLERA CZYLI DRUT KOLCZASTY.