- Autor: Mat
- Wyświetleń: 4150
- Dodano: 2012-10-02 / 14:25
- Komentarzy: 23
Plan ratownictwa dla opolskiego odcinka A4 uzgodniony
Plan ratownictwa dla opolskiego odcinka A4 został wreszcie uzgodniony.(Fot: archiwum)
Jest porozumienie służb ratowniczych z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie planu ratownictwa dla opolskiego odcinka autostrady A4. Zgodnie z ustaleniami strażacy wjeżdżając na autostradę będą korzystać wyłącznie z pasa dla pojazdów uprzywilejowanych. Pogotowie i policja będą miały do dyspozycji trzy warianty przejazdu.
Zdaniem ratowników, przedstawiony przed 1 czerwca plan ratownictwa dla opolskiego odcinka A4 wołał o pomstę do nieba. - Dokument jest pełen błędów i nieaktualnych danych, jak chociażby numery telefonów alarmowych czy rejonów operacyjnych. Ktoś kto będzie chciał z nich skorzystać, zwyczajnie nie dodzwoni się po pomoc – oceniał Ireneusz Sołek, dyrektor Opolskiego Centrum Ratownictwa Medycznego. Swoje zastrzeżenia zgłaszali też strażacy i domagali się wpuszczania ich samochodów na A4 poprzez pas dla pojazdów uprzywilejowanych. Tymczasem zarządca A4 sugerował postój i pobieranie biletów.
Sytuację próbowała łagodzić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która opolskim służbom ratunkowym i policji przekazała urządzenia viaAUTO. Zamontowane w pojeździe ratowniczym urządzenie powoduje automatyczne podniesienie bramki. Straż pożarna urządzenia jednak oddała, stojąc na stanowisku, że jedynym słusznym rozwiązaniem jest wykorzystanie pasa dla pojazdów uprzywilejowanych.
- I taki wariant korzystania z A4 został opolskim strażakom zapewniony w nowym planie ratownictwa – mówi Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA. - Policja i pogotowie zachowały dwa pozostałe warianty, a więc przejazd przez standardowe bramki z wykorzystaniem urządzeń viaAUTO otwierających szlaban automatycznie lub przez standardowe bramki po pobraniu bezpłatnego biletu wjazdu. Wszystkie służby zaakceptowały takie rozwiązanie – wyjaśnia Wandrasz.
Oprócz kwestii korzystania z A4 przez służby ratunkowe, plan ratownictwa reguluje też takie kwestie jak spis i rozmieszczenie czterech wjazdów i zjazdów awaryjnych, układ dróg technicznych i serwisowych, położenie miejsc zaopatrzenia w wodę i zbiorniki przeciwpożarowe, a także miejsc postoju dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. W planie ratownictwa znajduje się też lista kilkudziesięciu przejazdów awaryjnych między jezdniami autostrady, które pozwalają po szybkim demontażu barierki przedostać się ratownikom na przeciwległy pas drogi.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
ewka122: Napisała postów [1925], status [Szycha]
bla bla bla jakie to już jest nudne .