Obok oferty inwestycyjnej na stronie ratusza znajdziemy też komercyjne reklamy nieruchomości w stolicy.
Tytuł „Gmina na 5” w 2012 roku został przyznany 66. jednostkom samorządu terytorialnego. Najwyższą ocenę obsługi inwestorów osiągnął Bydgoszcz oraz Kraków. Z województwa opolskiego tytuły "Gminy na 5" otrzymały: Kędzierzyn Koźle, Nysa, Prudnik i Zdzieszowice. W sumie oceniano 9 samorządów. Jak piszą autorzy rankingu, wybrane gminy wyróżniły się wysokimi ocenami witryn internetowych. Przy ocenie posługiwano się metodą tajemniczego klienta. W ten sposób udało się zespołowi badawczemu przebadać witryny internetowe oraz kontakt mailowy z niemal 900 gminnymi oraz dzielnicowymi urzędami z terenu całego kraju. Ale nie Opola. Dlaczego?
- Nie jesteśmy w stanie uczestniczyć we wszystkich rankingach organizowanych w całej Polsce w ciągu roku – tak po ponad tygodniu na zadane pytanie odpowiedziało nam biuro promocji opolskiego ratusza. Tą lakoniczną informację sprawdzamy u źródła. - Przy konstruowaniu rankingu „Gmina na 5”, zostały uwzględnione tylko gminy, które posiadają najwyższą ocenę atrakcyjności inwestycyjnej w rankingu przygotowywanym corocznie przez Instytut Przedsiębiorstwa SGH – wyjaśnia Magdalena Typa ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. - Opole posiada klasę B, a badane były tylko gminy z klasą A – precyzuje.
Ocenę atrakcyjności inwestycyjnej Opole z pewnością mogłoby poprawić. Istotna jest prezentacja oferty inwestycyjnej miasta, dostępna także za pośrednictwem internetu. I tu pojawia się problem, bo strona ratusza po serii naszych artykułów co prawda zmieniła fatalny wygląd, poprawiono też nawigację, ale dla zagranicznych inwestorów nadal pozostaje wielką niewiadomą. Część poświęcona inwestorom nadal nie posiada wersji obcojęzycznych – a jeśli już angielskie czy niemieckie odnośniki się pojawiają, to chyba tylko po to, żeby inwestora zirytować. Bo jaki inny może być efekt, kiedy po kliknięciu w „niemiecką” część strony po raz kolejny wyświetla nam się zawartość w języku polskim?
- Kończymy prace nad wersjami językowymi strony www.opole.pl, w których internauta znajdzie informacje o mieście, turystyce i biznesie w języku angielskim, niemieckim, francuskim i czeskim – zapewnia Aleksandra Śmierzyńska z biura promocji opolskiego ratusza. - Ponadto informuję, że wersje językowe kart ofert inwestycyjnych są w trakcie aktualizacji. W chwili obecnej dostępne są tzw. site check terenów inwestycyjnych, które są zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej. Wszystkie inne informacje na stronie są na bieżąco aktualizowane przez pracowników urzędu – dodaje.
Biuro promocji informujemy więc, że wspomniane strony "site check" zawierają jedynie wprowadzenie w języku obcym, a wszelkie dane na temat gruntów są w języku polskim. Film promocyjny dla potencjalnych inwestorów na stronie ratusza nie wyświetla się. W zakładce „strefa inwestora” wyświetlane są komercyjne reklamy nieruchomości z Warszawy. A to tylko początek długiej listy wpadek, wychwyconych w ciągu 10-minutowej wizyty na stronie.
MegaTroll: Napisał postów [1446], status [rozpisany/na]
...