Ratusz postanowił odpowiednio przygotować mieszkańców do zmian wprowadzanych w gospodarowaniu odpadami.(Fot: archiwum)
Nowy system gospodarowania odpadami, który przenosi dotychczasowe zadania z prywatnych podmiotów na samorządy, zaczyna obowiązywać od 1 lipca 2013 roku. Ratusz zatwierdził już jednak sposób pobierania opłat od mieszkańców. Teraz uruchamia szeroko zakrojoną kampanię informacyjną w temacie śmieci i zmian idących za ich odprowadzaniem. - Na parterze głównego budynku ratusza przy Rynku został uruchomiony specjalny punkt informacyjny, gdzie zainteresowani mieszkańcy mogą zasięgnąć wszystkich informacji związanych z wprowadzanymi zmianami – zapewnia Alina Pawlicka – Mamczura, rzecznik prasowy opolskiego ratusza.
Dwie pracowniczki mają służyć informacją nie tylko w zakresie teorii przepisów, ale też w praktyce ma pomagać opolanom w wypełnianiu tzw. deklaracji śmieciowych, na podstawie których pobierane będą później opłaty. - Wspólnie z paniami będzie można taką deklarację wypełnić. Przy ich pomocy będzie można też wypełnić pismo w sprawie rozwiązania umowy o wywóz śmieci z dotychczasowym odbiorcą – zapewnia Wojciech Rembek z Zakładu Komunalnego w Opolu.
Wspomniany punkt uruchomiony w ratuszu to nie jedyne działania, jakie ratusz kieruje do mieszkańców w związku ze zmianami w przepisach o gospodarowaniu odpadami. - Uruchomiona została strona informacyjna www.smieciopolis.opole.pl z wieloma cennymi wskazaniami dotyczącymi nowych przepisów. Do skrzynek mieszkańców Opola trafią ulotki a w urzędach, przedszkolach czy przychodniach pojawią się plakaty informacyjne – zapowiada Rembek.
Uruchomione będzie też specjalne konto przeznaczone na opłaty z tytułu przepisów tzw. ustawy śmieciowej. Zakład Komunalny zdecydował się nawet na uruchomienie infolinii (tel. 77 45 11 874 bądź 77 44 13 237), gdzie opolanie będą mogli wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane ze „śmieciową rewolucją”. Od 1 lipca pod każdym domem w stolicy regionu mają pojawić się 4 kubły przeznaczone do segregacji śmieci. Żółty ma być przeznaczony na papier, sztuczne opakowania a także drobny złom. Zielony ma na służyć do wyrzucania butelek i pojemników ze szkła. Do pojemnika brązowego trafiać mają tylko odpady kuchenne i zielone. Do kubła czarnego mamy wrzucać pozostałe odpady.
sirArkadio: Napisał postów [293], status [maniak]
nie rozumiem jednego, dlaczego to ja mam wypowiadać umowę obecnemu odbiorcy moich śmieci, skoro jestem z niego zadowolony? interes jest przecież po obu stronach, skoro ja płacę, a on odbiera..