Ulotki i foldery to jeden z podstawowych sposobów promocji opolskich uczelni. Po jakie jeszcze narzędzia sięgają w "walce" o studentów?(Fot: archiwum)
Politechnika Opolska w 2012 roku na promocję oferty dydaktycznej wydała 112 tysięcy złotych z czego 20 tysięcy z tej puli trafiło do poszczególnych wydziałów uczelni. - Pieniądze wydano na reklamy internetowe, prasowe, radiowe, na autobusach i przystankach, tablice ledowe, a także na udział w targach edukacyjnych, przygotowanie stoisk, ścianek wystawowych, banerów, plakatów oraz przygotowanie innych materiałów informacyjnych jak informatory, ulotki czy proste gadżety – wylicza Teresa Zielińska, rzecznik prasowy Politechniki Opolskiej.
W 2012 roku uczelnia po raz pierwszy uczestniczyła też w targach internetowych. - W bieżącym roku zakładamy nieznaczny wzrost nakładów. Planujemy na promocję wydać 126 tys. zł. z czego 46 tysięcy trafi bezpośrednio do wydziałów. Mamy też zapewnioną dodatkową kwotę 20 tysięcy złotych na gadżety promujące PO – zapowiada Zielińska. - Działania promocyjne na rok bieżący to kontynuacja i rozszerzenie ubiegłorocznych. Będą kolejne edycje akcji Kolej na orkiestrę, Z orkiestrą po Odrze, 1000 biletów na kulturę, Salon maturzystów czy Dziewczyny na politechniki. Planujemy rozbudować obecność uczelni i jej oferty na portalu YouTube – podkreśla rzecznik Politechniki Opolskiej. Uczelnia rozstrzygnęła też niedawno konkurs na nową stronę internetową, którą przygotowali studenci. W trakcie jest również nowatorski projekt pod hasłem "Zostań twarzą Politechniki" w ramach którego do promocji uczelni wykorzystywany jest wizerunek żaków.
- W czasie trwania poprzedniej kadencji władz UO zostały stworzone, a tym samym kontynuowane w 2012 roku nowatorskie narzędzia współpracy ze szkołami. Dodatkowo także znacznie rozszerzono zakres już istniejących. Aby jak najskuteczniej trafić do grupy docelowej uczniów, dla których UO jest uczelnią pierwszego i drugiego wyboru opracowano i przeprowadzono badania i ankiety pozwalające poznać preferencje kandydatów na studia i ośrodki ich rekrutowania – informuje Marcin Miga, rzecznik prasowy Uniwersytetu Opolskiego. - Wyniki pokazały, iż najwyżej cenionym źródłem pozyskiwania opiniotwórczej wiedzy o uczelni jest Internet i bezpośrednie „spotkania z nauką” - dodaje. Na bazie tych doświadczeń uniwersytet stawiał w ubiegłym roku na „Opolski Festiwal Nauki”, program „Zaproś wykładowcę” a także na „Opolski Salon Maturzystów” czy wspomniane w przypadku PO targi edukacyjne.
UO w swoich działaniach promocyjnych mocno wyróżnia też działalność mediów studenckich – telewizji studenckiej „Seta”, studenckiej rozgłośni „Radio Sygnały” czy prasy w formie „Gazety Studenckiej”. Jak Uniwersytet Opolski planuje promować się w 2013 roku? - Będą to przede wszystkim dwa projektu. Pierwszy dotyczy rozszerzenie promocji rekrutacji na kraje Wschodu poprzez utworzenie wolontariatu, zakrojoną na dużą skalę kampanię promocyjną na Ukrainie, powołanie do życia Centrum Partnerstwa Wschodniego a także przygotowanie stron UO w językach Wschodu. Drugi projekt to wznowienie działalności Stowarzyszenia Absolwentów. Będzie to narzędzie promocyjne poprzez lobbing i przykład karier zawodowych absolwentów UO – zapowiada Marcin Miga.
Uniwersytet Opolski odmówił informacji na temat środków, które przeznaczył na promocję oferty dydaktycznej w roku 2012 a także na temat tych, które planuje wydać w 2013r. Nie otrzymaliśmy też żadnego uzasadnienia takiego stanowiska uczelni.
[moderacja]: Napisał postów [49], status [nowy]
[moderacja]