Protesty mieszkańców spowodowały, że ratusz odstąpił od prac nad placem zagospodarowania dla terenów kamionki Piast i najbliższej okolicy.(Fot: archiwum)
Plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Śródmieście VII obejmował w większości teren kamionki Piast oraz jej najbliższe otoczenie. W nim znajdował się także ciąg garaży przy ulicy Rejtana. Zgodnie z pomysłem miejskich urzędników miejsce, gdzie obecnie stoją budynki miało zamienić się w pełen zieleni teren rekreacyjny. - Generalnie to teren zaniedbany, zapuszczony, często służący jako dzikie wysypisko. Już w planach miejskich z lat 50. proponowany był jako rekreacyjny – argumentowała Aneta Werner – Wilk z biura urbanistycznego opolskiego ratusza.
Tymczasem prace na planem zagospodarowania dla dzielnicy Śródmieście VII wstrzymano. - Projekt, który przedstawiliśmy mieszkańcom wywołał bardzo dużo kontrowersji i w zasadzie jednoznaczny sprzeciw właścicieli garaży. To spowodowało, że dokument nie trafił na sesję rady miasta – wyjaśnia Werner-Wilk. - Ostatecznie prace nad planem w pierwotnym kształcie wstrzymaliśmy uznając, że powinien zostać on podzielony w przyszłości na mniejsze części – dodaje.
Kiedy ratusz chce powrócić do planu zagospodarowania terenów kamionki Piast? Odpowiedzi na to pytanie urzędnicy nie udzielają. Niewykluczone jednak, że nastąpi to dopiero po 2020 roku. Wtedy bowiem większości z właścicieli garaży kończą się umowy dzierżawy terenu, które w latach 80. zawierali w długoletnich umowach. Nawet wtedy miasto będzie jednak musiało wypłacić właścicielom garaży odszkodowania za wyburzenie budynków.
kowal423: Napisał postów [28], status [rozkręca się]
Niestety tak to jest, ze czesto dziady blokuja nowe i ciekawe inwestycje, a pozniej sami narzekaja, ze w miescie sie nic nie dzieje i Opole sie nie rozbudowuje i te ciagle narzekaja na rzad i premiera. Z cala pewnoscia wlasciciele dostaliby w zastepstwie jakies inne garaze bo cos takiego da sie zorganizowac.