Za prowadzenie konta na portalu Facebook, Opole płaci prywatnej firmie 2,5 tys. zł miesięcznie.(Fot: Facebook/MiastoOpole)
Biuro Promocji i Współpracy Międzynarodowej dysponowało w minionym roku budżetem w wysokości 773 tysięcy złotych. 135 tysięcy z tej puli pochłonęły składki członkowskie w stowarzyszeniach i organizacjach do których należy biuro, a 55 tys. zł zostało przeznaczonych na działanie Miejskiej Informacji Turystycznej. Pracownicy biura opłacani są z osobnej puli budżetowych środków, a więc do wydania pozostało jeszcze ponad 580 tysięcy złotych. Właśnie z tej puli zrealizowano szereg zadań jak chociażby kampanię podatkową, wydarzenia około festiwalowe, promocja Opola w ogólnopolskich mediach, eventy okolicznościowe, promocja w internecie, czy promocja turystyczna – filmy, publikacje, foldery, spoty, współpraca z miastami partnerskimi, tłumaczenia, obsługa wizyt zagranicznych, przygotowanie projektu w ramach RPO WO Działanie 1.4.2. „W Opolu wszystko gra”.
Na liście zadań realizowanych przez biuro promocji ratusza jest także promocja Opola za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na pierwsze nasze zapytanie w tej sprawie odpowiedź brzmiała jasno - BPWM nie prowadzi stałej współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Kiedy jednak dopytywaliśmy o prowadzenie oficjalnego konta Opola na portalu Facebook okazało się, że ratusz ma podpisaną w tym zakresie stałą umowę. - W drodze zapytania ofertowego, które kierujemy zawsze do co najmniej trzech podmiotów, wygrała firma Radosław Święs ARS Group z Wrocławia, która zajmuje się naszym Facebookiem od marca 2013 roku. Obecna umowa została podpisana na okres 6 miesięcy i opiewa na kwotę 15 tysięcy złotych brutto – wyjaśnia Alina Pawlicka – Mamczura, rzecznik prasowy opolskiego ratusza.
Obecnie w Biurze Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta w Opolu zatrudnionych jest 9 osób: 3 w dziale promocji, 3 w dziale współpracy międzynarodowej i 3 w MIT. - W większości przypadków biuro realizuje projekty we własnym zakresie, a zleca podmiotom zewnętrznym tylko te działania, których nie jest w stanie wykonać samodzielnie, jak na przykład druk plakatów wielkoformatowych, wynajem citylightów, billboardów, spoty w radiu, telewizji i internecie, produkcja gadżetów – wylicza rzecznik ratusza. Dlaczego na tej liście znalazło się także prowadzenie konta na Facebook'u? Na to pytanie w ratuszu odpowiedzi nie usłyszeliśmy.
- Prowadzenie takiego konta po odpowiednim przeszkoleniu nie powinno być dla urzędników żadnym problemem. Tymczasem profil Opola jest banalnie ubogi - technicznie i treściowo. Brakuje podstron tematycznych, połączeń z innymi serwisami społecznościowymi (na przykład Twitter, Pinterest), oryginalnych zdjęć, aktualnych nagrań wideo, ciekawych konkursów, hashtagów – ocenia Bogusław Feliszek z agencji PR Pressence. - Nie wiem po co Opolu taki profil za 2,5 tysiąca miesięcznie. Moim zdaniem może go lepiej poprowadzić student dziennikarstwa za połowę tej sumy – dodaje Feliszek.
Wydatkami na obsługę fanpage Opola oburzony jest Marek Kawa, radny Prawa i Sprawiedliwości. - To skandaliczna niegospodarność. Z dużą uwagą przyjrzę się w jakim trybie i w jakich okolicznościach podpisano umowy na wykonanie tej usługi. Jestem mocno zdziwiony wysoką ceną. Chyba żaden z pracowników biura promocji nie zarabia takiej kwoty miesięcznie – ocenia Kawa. - Dokładnie zbadamy wydatkowanie środków przez biuro promocji w ramach pracy komisji rewizyjnej. Osobiście zwrócę się też w tej sprawie do prezydenta – zapowiada radny PiS.
sebastian325i: Napisał postów [13403], status [VIP]
"Opole dawne" lepszy profil, a i 30 tys. w kieszeni... marnotrawstwo !!!!