Linia nr 17 jest jednym z najmocniej obłożonych połączeń oferowanych przez MZK Opole.(Fot: archiwum)
- Przyrost pasażerów w 2013 roku byłby zdecydowanie okazalszy, gdyby nie bardzo łaskawa aura w ostatnim miesiącu roku i coraz bardziej utrwalający się wśród dużych opolskich pracodawców jak Nutricia, Zott, Cementownia Odra zwyczaj przerwy świątecznej i udzielania urlopów aż 70%-80% załogi w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku – mówi Tadeusz Stadnicki, prezes MZK Opole. - Dość powiedzieć, że za 11 miesięcy, a więc do listopada 2013, przyrost liczby pasażerów lokował się na poziomie ponad dwukrotnie wyższym niż ten ostateczny za 12 miesięcy – podkreśla.
Łączne przychody MZK Opole w 2013 roku wyniosły 18 mln 209 tys. zł, w tym z podstawowej działalności 16 mln 599 tys. zł, natomiast z pozostałej działalności (np.: reklama, stacja kontroli pojazdów, myjnia i inne) 1 mln 609,8 tys. zł. - W zakresie atrakcyjności i rentowności linii w 2013 roku ponownie odzwierciedliła się obowiązująca w spółce struktura uwzględniająca podział na kategorie linii. Na linie podstawowe główne i podstawowe, tj. pakiet linii 5/9/13, linię 3, 8/12, linie 10, 15 i 17 przypadło łącznie aż 80,7% wszystkich przewiezionych pasażerów – zaznacza Stadnicki.
Bardziej szczegółowy podział pokazuje, że na linie 5/9/13 przypada 25,38% pasażerów, 15 (13,79%), 3 (12,26%), 17 (11,89%), 10 (8,90%), 8/12 (8,43%). Na linie uzupełniające i pozostałe, tj. 7, 11, 14, 18, 21, 16, 80 i linię N łącznie przypada 19,3% wszystkich pasażerów z czego najmniej na linie 80 (0,03%), 16 (0,41%) i 21 (2,01%). - Nie można jednak zapominać, że trzy ostatnie linie o najniższym udziale, których przebieg zasadniczo obejmuje teren gmin ościennych, podlegają systemowi dopłat w ramach porozumień międzygminnych w zakresie wspólnej realizacji przewozów i ich współfinansowania, co zresztą jest przedmiotem oddzielnych szczegółowych rozliczeń – tłumaczy prezes MZK Opole.
W całym 2013 roku kontrolerzy MZK Opole przyłapali 7775 gapowiczów, którym wystawiono mandaty na łączną kwotę 910 tysięcy złotych. Zdecydowanie największa ilość wystawionych opłat dodatkowych dotyczyła pakietu linii 5/9/13, bo łącznie aż 20,8%. W następnej kolejności są linia nr 3 (16,69%) oraz para linii 12/8 (12,7%).
TristMajster: Napisał postów [3], status [żółtodziób]
Może w końcu zrobią albo dodatkowe linie albo częściej będą puszczać niektóre autobusy bo przychodzą godziny takie że żeby wysiąść z autobusu to muszę mówić "proszę mnie puścić bo ten pode mną mówi że z pod niego chce wyjść"... mam nadzieję że wymyślą coś na te tłoki w tych autobusach. myślę że długie autobusy tez by były jakimś rozwiązaniem