- Autor: Mat
- Wyświetleń: 4946
- Dodano: 2014-05-08 / 13:23
- Komentarzy: 17
Zakończył się remont opolskich pociągów
Przedstawiciele urzędu marszałkowskiego odebrali czwarty, ostatni w ramach tego projektu, zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny. Cała inwestycja kosztowała 29,5 miliona złotych. Trzy odnowione wcześniej pojazdy znane są już podróżnym. Jeżdżą na liniach Przewozów Regionalnych na trasach: Kędzierzyn-Koźle - Opole Główne - Wrocław Główny, Wrocław Główny- Kluczbork - Olesno - Lubliniec oraz Opole Główne - Strzelce Opolskie - Gliwice.
Elektryczne Zespoły Trakcyjne charakteryzują się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, w tym napędem silnikami asynchronicznymi pozwalającymi na uzyskanie prędkości 120 km/h. Każdy zmodernizowany "EZT" posiada m.in. 180 miejsc siedzących, estetyczne i funkcjonalne w całości klimatyzowane wnętrze, wygodne fotele, pomosty wjazdowe dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach, miejsca na rowery oraz wózki oraz WC przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Kabina WC zabudowana jest w systemie zamkniętym i wyposażona w przewijak dla niemowląt.
Dodatkowo każdy pojazd posiada dźwiękowy systemem informacji pasażerskiej oraz zainstalowane monitory, na których przekazywane są informacje dla podróżnych dotyczące m.in. trasy pociągu, godziny, ofert przejazdowych przewoźnika oraz wyświetlane są krótkie filmy reklamowe. Każdy ze zmodernizowanych pojazdów objęty jest monitoringiem wewnętrznym i zewnętrznym. - Pojazdy zostały wyremontowane i zmodernizowane przez konsorcjum stworzone przez firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A. Odbiór czwartego zmodernizowanego EZT zakończył kontrakt z konsorcjum, na który województwo wykorzystało środki finansowe pochodzące z Funduszu Kolejowego oraz rezerwy celowej budżetu państwa w wysokości 29,5 mln zł – informuje Violetta Ruszczewska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.
Województwo Opolskie posiada obecnie łącznie 15 sztuk pojazdów szynowych, w tym 11 z napędem spalinowym i 4 zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne. - Znacznie poprawiły one komfort podróży oraz wpłynęły na obniżenie kosztów realizacji oferty przewozowej – podkreśla Ruszczewska.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
julq: Napisał postów [116], status [wyjadacz]
Mogli kupić nowsze a nie remontować starocie.