Wielu Opolan zamiast przed telewizorem czy w amfiteatrze oglądało występy artystów w "strefach widza". (Fot. Gristi)
Przez wszystkie trzy dni festiwalu Opolanie, którzy nie mieli biletu do amfiteatru mogli obejrzeć festiwal w dwóch strefach widza, przygotowanych na opolskim rynku oraz przy schodach kościoła "Na Górce" przy ul. Św. Wojciecha. Przez cały festiwalowy weekend trwała też akcja "Zostań Gwiazdą Festiwalu", podczas której w namiocie na rynku można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie na festiwalowej "ściance" z Karolinką.
Ponadto po Opolu jeździł też festiwalowy piętrowy autobus, który poza zwiedzaniem miasta dawał też możliwość wygrania festiwalowych gadżetów w konkursach. W niedzielę zorganizowano grę miejską, ponadto Opolanie mogli też wziąć udział w odsłonięciach pięciu nowych gwiazd w Alei Gwiazd Piosenki Polskiej pod ratuszem.
W sumie na imprezy okołofestiwalowe oraz promocję miasta (m.in. festiwalowe flagi i bannery, ulotki, nadruk na balonie latającym nad miastem, wynajem autobusu, gra miejska oraz zorganizowanie kolejnych odsłonięć w Alei Gwiazd) wydano prawie 190 tysięcy złotych, z czego większość sfinansowano dzięki dotacji Unii Europejskiej. Kolejne 100 tysięcy złotych kosztowała produkcja 18 odcinków programu "Opole Kocham Cię", w tym 3 odcinków emitowanych w czasie festiwalu, a także studio "TVP na żywo".
Opole za tegoroczny festiwal zapłaciło Telewizji Polskiej 1,7 miliona złotych, z czego 990 tysięcy złotych stanowiło unijne dofinansowanie.
- Nadal obowiązuje 10-letnia umowa miasta Opola z TVP i na jej podstawie co roku podpisujemy porozumienia dotyczące realizacji Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w bieżącym roku - przypomina Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik Urzędu Miasta w Opolu.
anio74: Napisała postów [15797], status [VIP]
A ja latałam balonem :)