Opolszczyzna jest prawdziwym zagłębiem firm zajmujących się transportem ponadnormatywnym. (Fot: Bedmet Logistic)
Nic o nas bez nas – takie motto obrało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Nienormatywnego. OSPTN działa pod znacznie bardziej przyswajalną nazwą – PonadNORMAtywni. W tym zrzeszeniu największych i najaktywniejszych firm zajmujących się przewozem popularnych gabarytów czyli ładunków ponadnormatywnych, wiodącą rolę odgrywają przedsiębiorcy z Opolszczyzny. W zarządzie stowarzyszenia znaleźli się m.in. Wiesław Bednarz (Bedmet Logistic z Opola), Wolfgang Wiesiollek (Transannaberg Logistic z Góry Świętej Anny) czy Kazimierz Skuratowicz (MTD z Niemodlina).
Takie proporcje wydają się całkiem uzasadnione, bo jeśli spojrzeć na mapę Polski i ulokowanie firm zajmujących się transportem ponadnormatywnym, to Opolszczyzna stanowi pod tym względem prawdziwe zagłębie. - Tylko działając wspólnie w określonych obszarach dotyczących prawa i wprowadzanych przepisów jesteśmy w stanie bronić swoich interesów i rozwijać swoje firmy – mówi Wiesław Bednarz. - Idealnym przykładem współpracy w ramach naszego stowarzyszenia jest pomysł stworzenia bazy informacji na temat nierzetelnych zleceniodawców czy spisu wzorów odwołań od kar ITD – dodaje.
"PonadNORMAtywni" chcą się też zajmować kwestią odstępstw od warunków technicznych pojazdów (chodzi o prace mające na celu usprawnienie procesu wydawania decyzji przez właściwego ministra oraz umożliwienie szybszej rejestracji pojazdów), ekspertyz drogowych (obecnie wykonuje się je jednorazowo, nawet przy pokonywaniu tych samych tras). Stowarzyszenie postuluje także wprowadzenie dodatkowych szkoleń dla osób zdających prawo jazdy, aby potrafiły odpowiednio reagować i zachować się na drodze w związku z poruszaniem się transportów ponadnormatywnych.
Zrzeszone firmy chcą też dołączyć do kręgu podmiotów, z którymi konsultuje się inwestycje drogowe. - Chodzi o to, aby na przykład budowa nowych dróg, ze szczególnym naciskiem na ronda, odbywała się po uzyskaniu opinii specjalistów z dziedziny przejazdów pojazdami nienormatywnymi. Kto zna się na tym lepiej jeśli nie my? - mówi Ireneusz Strychacz, prezes firmy International Transport z Piotrówki. - Obecna forma budowy rond, w których na środku ronda usypuje się coś na wzór kopca, powoduje, że pojazdy pojazdami nienormatywnymi napotykają na ogromne przeszkody w pokonaniu takiego obiektu. Są już samorządy, gdzie takie inwestycje konsultuje się z przewoźnikami – dodaje Strychacz.
Stowarzyszenie założyło nawet swoją stronę internetową www.ponadnormatywni.pl, która jest platformą wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy firmami. W skład OSPTN wchodzi obecnie blisko 50 przedsiębiorstw.
KubaXY: Napisał postów [3344], status [Szycha]
haha i oni beda ustanawiac prawo przewozowe??? haha na bank