Barbara Kamińska, wicemarszałek województwa i Bartłomiej Walas, wiceprezes POT z grafiką promującą Opolszczyznę w ramach kampanii "Bajkowy urlop w Polsce".
Zamek Moszna, turystyka kulturalna i rowerowa - to zdaniem autorów kampanii największe atuty turystyczne Opolszczyzny.(Fot: materiały prasowe)
Zwieńczeniem kampanii w województwie jest konkurs na twarz promującą Opolszczyznę. Jego animatorką jest aktora Katarzyna Cichopek.Fot: Dżacheć)
"Promujmy Polskę Razem" to kilkuletnie przedsięwzięcie promocji naszego kraju realizowane przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Od 2010 roku za około 200 milionów złotych zrealizowano szereg zadań mających na celu ujednolicenie oferty turystycznej wszystkich regionów w Polsce. Spójną ofertę kierowano zarówno do turystów krajowych jak i za granicą. POT promował Polskę zarówno w Europie jak i na świecie. W prezentowanej ofercie nie zabrakło też Opolszczyzny.
- Województwo opolskie było jednym z naszych aktywniejszych partnerów w działaniu. Dobra praca Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej szybko pozwoliła na przygotowanie spójnej oferty dla tego regionu. W ramach kampanii „Bajkowy urlop w Polsce” postawiono na Zamek Moszna i turystykę kulturalną oraz rowerową – wyjaśnia Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, który przyjechał w piątek do Opola aby podsumować projekt. - Warto podkreślić, że dla regionu udział w projekcie wiązał się tylko z wkładem organizacyjnym. Pieniądze pochodziły z funduszów unijnych oraz środków własnych POT – podkreśla Walas.
Głównym motywem promocji Opolszczyzny w ramach kampanii POT był Zamek Moszna tworzący tło dla młodej kobiety pozującej z rowerem. - Z naszych badań wynika, że to właśnie taki rodzaj turystyki jest w naszym regionie najbardziej popularny. Zamek generuje coraz większe wyniki odwiedzin, powstają nowe szlaki rowerowe i są coraz mocniej oblegane. To kierunek w którym chcemy podążać dalej – mówi Piotr Mielec z Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Oczywiście teraz liczymy na wpływ realizowanej kampanii. Pierwsze sygnały o jej działaniu już do nas docierają jeśli chodzi o turystów z Rosji – dodaje.
Wizerunek Zamku Moszna i wspomnianej już rowerzystki prezentowany był m.in na Ukrainie (prasa, plakaty w metrze), w Rosji (prasa, reklamy telewizyjne), w Czechach (prasa) oraz we Włoszech (reklamy telewizyjne, plakaty) a także w kilkunastu polskich miastach (reklama zewnętrzna). Zwieńczeniem kampanii jest piątkowa impreza przy Placu Kopernika. OROT szuka tam na specjalnie rozstawionej scenie twarzy województwa opolskiego. - Czekamy na mieszkańców Opolszczyzny w każdym wieku. Do dyspozycji będą mieli fotoreportera oraz bajkowe rekwizyty. Zwycięzca otrzyma nie tylko nagrodę w wysokości 2 tysięcy złotych ale jego twarz pojawi się na 200 bilbordach promujących turystykę na Opolszczyźnie – zachęca aktorka Katarzyna Cichopek, która jest animatorką akcji. Mini studio POT przy Placu Kopernika czynne jest do piątku do godziny 18.00.
norman: Napisał postów [784], status [rozpisany/na]
Tyle jest ładnych dziewczyn w Opolu a oni biorą takiego karła z wątpliwą przeszłością i pseudo urodą