- Autor: Greg
- Wyświetleń: 8408
- Dodano: 2015-07-08 / 21:33
- Komentarzy: 30
Gorąca dyskusja wokół przebiegu trasy średnicowej
- Trzy warianty trasy średnicowej porównałbym do kiły, rzeżączki i eboli - mówił Tomasz Michalski podczas spotkania w ratuszu, dotyczącego wydania decyzji środowiskowej dla tzw. trasy średnicowej. - Trzeba powstrzymać szalone lobby samochodziarzy - dodaje mieszkanka Pasieki. To tylko niektóre wypowiedzi Opolan, którzy są przeciwni budowie nowej drogi.
W pełnej po brzegi sali im. Karola Musioła w opolskim ratuszu zainteresowani budową trasy średnicowej Opolanie spotkali się m.in. z wiceprezydentem Mirosławem Pietruchą, wicedyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg Piotrem Rybczyńskim oraz Alicją Majewską, dyrektorem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Formalnie była to otwarta dla społeczeństwa rozprawa administracyjna dotycząca wydania decyzji środowiskowej dla trasy średnicowej. Decyzja jest niezbędna, by inwestycja mogła ruszyć.
- Postępowanie zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej dla trasy średnicowej. Nie rozstrzyga to czy ta trasa w ogóle będzie budowana czy nie - tłumaczy Alicja Majewska, dyrektor RDOŚ.
Mieszkańcy jednak nie kryli emocji. Niektórzy wyrażali swoje niezadowolenie sugerując, że wariant trasy i decyzje ratusz podjął już dawno, a spotkanie z mieszkańcami i ich zdanie i tak nic do sprawy nie wniesie.
Jakub Lasek - mieszkaniec Pasieki pytał władze Opola, czy prace przy budowie trasy średnicowej nie zniszczą dopiero co wyremontowanego Parku Nadodrzańskiego, z którego korzysta wielu Opolan. Ksiądz Wojciech Pracki zwracał uwagę na pomnik przyrody - dąb rosnący na planowanej trasie średnicowej. - Z doświadczenia wiem, że zwyczajne drzewo bardzo trudno jest usunąć, a tym bardziej pomnik przyrody - mówił. Mieszkańcy kamienicy przy ul. 11 Listopada 2 żalili się z kolei, że zjazd z mostu trasy średnicowej niemal "oprze się" o ich budynek.
Tomasz Michalski zwrócił się do dyrektor Majewskiej, by wydała negatywną opinię dotyczącą trasy średnicowej. Słowa te wywołały oklaski zgromadzonych. - Od 2004 roku koresponduję z koleją, spotykam się z władzami, zbieram podpisy z petycją przeciwko budowie średnicówki - mówi Opolanin.
Inny z mieszkańców pytał, dlaczego nie rozważano budowy tunelu pod Odrą oraz kanałem Ulgi, w którym możnaby puścić ruch drogowy oraz kolejowy.
Mieszkająca przy ul. Kropidły Urszula Spyrka stanowczo protestuje przeciw planom budowy średnicówki. - Trzeba powstrzymać szalone lobby samochodziarzy - twierdzi Opolanka.
II wariant trasy średnicowej zakłada połączenie ul. Prószkowskiej z ul. Struga aż do skrzyżowania z ul. Władysława Reymonta. Początek trasy zaplanowano na planowanym rondzie przy ul. Prószkowskiej, dalej nad ulicą Krapkowicką oraz Kanałem Ulgi estakadą. Projektowana droga przebiega po terenie Wyspy Bolko na nasypie o wysokości ok. 4,5. Dalej trasa miałaby biec mostem nad Odrą o rozpiętości około 236 m, bezpośrednio przy istniejącym wiadukcie kolejowym. Dalej droga biegłaby wzdłuż ulicy 11 Listopada, gdzie na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Śląskich utworzonoby skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Końcowy odcinek projektowanej trasy przebiega w śladzie istniejącej ul. Struga, która musiałaby zostać przebudowana, powstałoby tam też rondo.
- To najkorzystniejszy wariant, bowiem nie przewiduje wyburzeń budynków mieszkalnych i z analiz wynika, że jest najmniej uciążliwy dla środowiska - mówi Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Opolanie mogą zgłaszać swoje uwagi i wnioski dotyczące planowanej trasy średnicowej do 22 lipca w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
ombre: Napisał postów [20142], status [VIP]
W normalnych krajach wypycha się ruch samochodowy z centrum miast.Tu patologia obywatelska dalej wpycha samochody do centrum kradnąc po drodze pieniądze z unii.