- Autor: Greg
- Wyświetleń: 4970
- Dodano: 2016-12-01 / 10:53
- Komentarzy: 3
Rowery miejskie zniknęły z ulic Opola
Zakończył się piąty sezon działalności wypożyczalni rowerów miejskich w Opolu. W tym roku odnotowano prawie 60 tysięcy wypożyczeń, a do systemu dołączyło prawie 2700 nowych użytkowników.
Rowery miejskie służą Opolanom od czerwca 2012 roku i cieszą się coraz większą popularnością. Od tego momentu odnotowano blisko 300 tysięcy wypożyczeń.
- Opole Bike było jednym z pierwszych samoobsługowych systemów, jakie zostały uruchomione w naszym kraju. W bieżącym sezonie Opole ponownie znalazło się w peletonie innowacji – jako prawdopodobnie pierwsze miasto na świecie zaoferowało swoim użytkownikom dostęp do rowerów cargo w obrębie publicznej sieci wypożyczalni. Mieszkańcy od początku czerwca skorzystali z pojazdów o charakterze familijnym i bagażowym blisko dwa tysiące razy – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes operatora systemu, firmy Nextbike Polska.
Dziesięć rowerów „Opole Bike Family” trafiło do użytku z początkiem czerwca. Jest ich dziesięć i każdym można przewieźć czwórkę dzieci lub ładunek o maksymalnej wadze 100 kilogramów. Łączna liczba wypożyczeń na zakończenie sezonu to 1 992. Średni czas pojedynczego wynajmu wynosił 45 minut i 47 sekund. Najczęściej z „Opole Bike Family” korzystano w soboty i niedzielę, kiedy dochodziło do ponad 40 procent ich wynajmów w skali całego tygodnia.
Średni czas wypożyczenia standardowego roweru Opole Bike w tym sezonie wynosił z kolei 19 minut i 15 sekund. Na prawie 60 tysięcy wynajmów, darmowych było około 85 procent.
W sezonie 2016 opolanie po raz kolejny mieli do dyspozycji 16 stacji i 164 standardowe rowery publiczne. W tej liczbie punktów mieści się 15 wypożyczalni miejskich oraz lokalizacja przy CH Karolinka, uruchomiona na zasadach stacji sponsorskiej.
Teraz cała flota rowerowa zostanie przewieziona do specjalnego magazynu, gdzie w przerwie zimowej przejdzie dokładny przegląd i zostanie poddana konserwacji oraz niezbędnym pracom serwisowym. Opole Bike wróci ponownie do użytku w marcu 2017 roku.
Najpopularniejsze stacje wypożyczeń:
Plac Wolności: 13,51% wszystkich wypożyczeń
Uniwersytet – Oleska: 9,42%
Politechnika – Sosnkowskiego: 9,02%
Najpopularniejsze stacje zwrotów:
Plac Wolności: 14,72% wszystkich zwrotów
Uniwersytet – Oleska: 8,89%
Politechnika – Sosnkowskiego: 8,29%
Najpopularniejsze trasy:
„Uniwersytet – Oleska” – „Politechnika – Sosnkowskiego”
„Politechnika – Sosnkowskiego” – „Uniwersytet – Oleska”
„Plac Wolności” – „Niemodlińska – Spychalskiego”
„Niemodlińska – Spychalskiego” – „Plac Wolności”
„Wyspa Pasieka” – „Plac Wolności”
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
SACHMET: Napisała postów [2910], status [Szycha]
Czyli, studenci górą:) Gdyby nie oni, to zainteresowanie rowerkami marne:)