- Autor: Greg
- Wyświetleń: 16238
- Dodano: 2016-12-27 / 07:02
- Komentarzy: 31
Rusza przebudowa ulicy Niemodlińskiej
Ulica zyska po jednym dodatkowym pasie w każdym kierunku, a rowerzyści - łącznie ponad 1,5 km ścieżek rowerowych. Niestety na czas robót trzeba przyzwyczaić się do kolejnych utrudnień w ruchu na Zaodrzu.
- Ulica Niemodlińska w Opolu to jedna z głównych ulic miasta, łącząca część lewobrzeżnego Opola z centrum. Ta długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja drogowa poprawi komfort i bezpieczeństwo mieszkańców – mówi Jarosław Woźniak, Menadżer Projektu, Skanska. - Rozbudowa to przede wszystkim korzyści dla kierowców i cyklistów. Zwiększenie ilości pasów ruchu i nowe ścieżki rowerowe znacznie usprawnią ruch w mieście i przede wszystkim wpłyną na bezpieczeństwo jego uczestników – dodaje Jarosław Woźniak.
Rozbudowa ul. Niemodlińskiej i przebudowa mostu na Kanale Ulgi są wykonywane w tym samym czasie, żeby nie powodować dodatkowych utrudnień dla kierowców rok po roku.
Zakres robót obejmuje poszerzenie ulicy Niemodlińskie do czterech pasów ruchu na odcinku od skrzyżowania z ulicą Chopina do skrzyżowania z ulicami Wojska Polskiego i Hallera. Po obu stronach drogi wykonawca przebudowy - firma Skanska zbuduje nowe chodniki i zatoki autobusowe. Przebudowana zostanie też sygnalizacja świetlna oraz oświetlenie, a także powstaną ścieżki rowerowe o łącznej długości 1,5 km po obu stronach ulic Niemodlińskiej.
- Na przebudowywanych skrzyżowaniach zastosujemy pętle indukcyjne i kamery – mówi Marcin Karbowiak, Kierownik budowy firmy Skanska. - System ten umożliwi automatyczne dostosowanie sygnalizacji świetlnej do aktualnych potrzeb i natężenia ruchu. Dzięki zastosowaniu inteligentnej sygnalizacji będzie szybciej i bezpieczniej. W ciągu ulicy Niemodlińskiej zamontujemy pętle pomiarowe, które dostarczać będą informacje statystyczne o prędkości i długości przejeżdżających pojazdów - dodaje.
Pierwsze utrudnienia w ruchu pojawią się na początku 2017 roku. Do ruchu pozostawiona zostanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu - po jednym w każdym kierunku oraz ciąg pieszy po jednej stronie ulicy.
- Rozpoczynamy od rozbiórki konstrukcji drogi oraz przebudowy sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, sanitarnej, gazowej oraz ciepłowniczej i energetycznej. Następnie czeka nas przebudowa oświetlenia, sieci teletechnicznej, sieci energetycznej oraz sygnalizacji świetlnej. W dalszej kolejności zajmiemy się odtworzeniem konstrukcji drogi, pracami brukarskimi i warstwą ścieralną oraz robotami porządkowymi i wykończeniowymi – dodaje Marcin Karbowiak.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
krisss: Napisał postów [2133], status [Szycha]
Dobrze, że dzieje się to równocześnie z budową nowego mostu co ograniczy w czasie utrudnienia w ruchu. Zastanawiam się tylko czy zastosowanie "inteligentnej sygnalizacji" ułatwi i upłynni ruch czy też wręcz odwrotnie. Wszystko zależy od dokładnej regulacji. Na pewno zyskają rowerzyści oraz kierowcy gdyż ruch będzie płynniejszy dzięki dodatkowym pasom ruchu. Opole powoli nam pięknieje.