- Autor: Joanna_eM
- Wyświetleń: 15970
- Dodano: 2017-08-01 / 15:49
- Komentarzy: 17
Pięć nowych obwodnic na Opolszczyźnie za 1,5 mld złotych
Obwodnica Niemodlina (mat.prasowe)
Obwodnica Kędzierzyna - Koźla (mat.prasowe)
Obwodnica Myśliny (mat.prasowe)
Warianty obwodnicy Olesna (mat.prasowe)
Warianty obwodnicy Olesna (mat.prasowe)
Od lewej Katarzyna Czochara, Adrian Czubak, Violetta Porowska (fot.
Joanna_eM)
Od lewej Przemysław Maliszkiewicz i Marcin Bronkiewicz GDDKiA Opole
W ciągu kolejnych lat rozpocznie się budowa kilku obwodnic w województwie opolskim. Rząd w lipcu zaktualizował Program Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 roku). W tym planie jest budowa obwodnicy Niemodlina, Myśliny, Olesna, Praszki i Kędzierzyna - Koźla. Łączna wartość tych inwestycji to 1,5 mld złotych.
Budowa obwodnic w tych miastach jest konieczna, bowiem jak wskazują wyliczenia dobowego ruchu drogowego, przez Kędzierzyn-Koźle przejeżdża ponad 13 tys. pojazdów, przez Olesno ponad 14 tys., Niemodlin 12, Praszkę 7 tys. i Myślinę około 6 tys.
Jakie są szacunkowe koszty inwestycji? Budowa obwodnicy Niemodlina pochłonie około 245 mln złotych, obwodnica Myśliny 74 mln złotych, obwodnica Kędzierzyna - Koźla 286 mln złotych, obwodnica Praszki 220 mln złotych i obwodnica Olesna (26km) 719 mln złotych.
W przypadku Niemodlina, Kędzierzyna - Koźla i Myśliny niebawem zostaną ogłoszone postępowania przetargowe.
Ich budowa będzie mogła się rozpocząć w przyszłym roku. Dla obwodnic Olesna i Praszki są opracowane projektowe prace przygotowawcze związane z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.
Wojewoda opolski Adrian Czubak uważa, że inwestycje to zasługa rządu PiS i zapowiada, że w planie są już kolejne.
- Nie spoczywamy na laurach, jesteśmy zdeterminowani. Mamy przed sobą wiele do zrobienia i nadrobienia. Mówimy o takich inwestycjach jak obwodnica wraz z przeprawą mostową w Brzegu, dokończenie wschodniej obwodnicy Prudnika, obwodnica Strzelec Opolskich i dodatkowy zjazd z A4 w kierunku Opola - mówi wojewoda Adrian Czubak.
Dyrektor GDDKiA w Opolu zwraca uwagę, że niezmiernie potrzebna jest również gruntowna przebudowa autostrady A4, m.in. budowa dodatkowego pasa ruchu.
- To najważniejsza autostrada w Polsce, która powstała w historycznych warunkach i ograniczeniach. Powstała w paśmie drogowym wytyczonym jeszcze przed wojną. My wykonujemy renowacje krótkich odcinków autostrady, ale ona wymaga głębokiego remontu, m.in. przebudowy bądź całkowitej rozbiórki 70 obiektów - mówi Przemysław Maliszewski z opolskiego GDDKiA.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
ombre: Napisał postów [20142], status [VIP]
I to wszystko załatwił Patryk Jaki.Za rządów platformy ani Korzeniowski ani Jarmuziewicz nie kiwnęli palcem by pozyskać kasę na te obwodnice.A Zembaczyński dokończył tylko to co zaplanował Pogan i Dalej już nic nie robił.Szacunek dla Patryka!Że mu się chciało.A mógł tylko kasę brać jak ci z platformy.