- Autor: skrzypecki
- Wyświetleń: 3849
- Dodano: 2017-09-17 / 11:11
- Komentarzy: 13
Przepis na Opole - kulisy powstawania KFPP
Budowa scenografii, tydzień prób w Amfiteatrze, 3 dni koncertów - to tylko ułamek całej listy zadań, które mamy szansę zobaczyć w Opolu. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej to jednak przedsięwzięcie, nad którym prace ruszają tuż po ostatnich dźwiękach poprzedniego "Opola".
Nie ma jednej recepty na produkcję KFPP. Zazwyczaj już po okresie wakacyjnym tworzą się pierwsze pomysły - mówi Agata Konarska, rzecznik prasowy 54. KFPP OPOLE 2017. Nad pracami koncepcyjnymi pracują redakcje Programu 1 Telewizji Polskiej. Projekty koncertów składają pracownicy TVP oraz reżyserzy: - Zawsze jesteśmy otwarci na nowe propozycje, dlatego najwięcej czasu zajmują nam prace nad budową programu. Nie chcemy przegapić, ani przeoczyć żadnej atrakcyjnej oferty.
Etap koncepcyjny zamyka się na przełomie lutego i marca. To moment, w którym Zarząd TVP akceptuje, odrzuca, bądź wprowadza poprawki do zebranych pomysłów. To otwiera furtkę do rozpoczęcia rezerwacji w terminarzach artystów. Często było tak, że musieliśmy rozmawiać z włodarzami miast, powiatów, ponieważ wiele gwiazd miało zakontraktowane koncerty. W tym okresie lista wykonawców często zmieniała się prawie o 180 stopni. - opowiada Mikołaj Dobrowolski, Kierownik Artystyczny Festiwalu w latach 2012-2015. Równolegle prowadzone są nabory do Premier i Debiutów. - Nie jest prawdą, że wielkie wytwórnie "wkładają" swoich artystów do koncertów konkursowych. Zawsze zależy nam na przejrzystości i walce fair play. - zaznacza Agata Konarska.
Koncepcja Festiwalu to jednak nie tylko spis koncertów, czy liczba artystów. To również pomysł na scenografię i promocję, rezerwacja hoteli oraz podpisywanie umów z ekipami technicznymi. Trzeba pamiętać, że do Opola zjeżdża ponad 200 osób, które pracują przy KFPP. Każda z nich musi spać, jeść, znać swoje zadania w tym wielkim mechanizmie, którym jest produkcja takiego dużego przedsięwzięcia. - dodaje Mikołaj Dobrowolski.
Pierwszym zwiastunem nadchodzącego Opola są spoty reklamowe w telewizji, konferencja prasowa, budowa scenografii, próby - zaczyna się najintensywniejszy okres w Stolicy Polskiej Piosenki. Myślę, że ten festiwalowy tydzień jest ważny dla nas wszystkich. Polską piosenkę słychać nie tylko z amfiteatru, ona jest wszędzie! Ważne, abyśmy pielęgnowali ten festiwal, żeby nie zatracił blasku i rozpoznawalności. Trzeba pamiętać, że to na deskach opolskiego amfiteatru występowali prawie wszyscy najważniejsi wykonawcy polskiej piosenki. Warto aby ten trend pozostał dalej - komentuje Jarosław Wasik, Dyrektor Muzeum Piosenki Polskiej w Opolu.
Gdy rozbrzmiewa sygnał KFPP można odetchnąć. Jednak tylko na sekundę, ponieważ zaczyna się najcięższa praca - nad kamerą zapala się czerwona lampka. Nad poprawnym przebiegiem festiwalu w każdym momencie transmisji czuwają dziesiątki osób. To co widzimy w amfiteatrze i przed telewizorami to zasługa m.in. reżyserów, operatorów, dźwiękowców, oświetleniowców, wydawców oraz oczywiście prowadzących i artystów.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
jacek0667: Napisał postów [1124], status [zrobił/a karierę]
Przepis na KFPP:szczypta szmiry, kilogram wazeliny, zero publiczności, dodać jadu żmii do smaku. Konsumpcja gratis.