- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 2166
- Dodano: 2017-11-29 / 12:52
- Komentarzy: 2
Opole Bike rozpoczyna zimową przerwę
Czwartek będzie ostatnim dniem tegorocznego sezonu Opole Bike. W piątek rowery na trzy miesiące trafią do magazynu. W tym roku z systemu rowerów miejskich skorzystano niemal 60 tysięcy razy.
"To kolejny udany sezon Opole Bike" - cieszy się Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, operatora systemu. - "To jeden z pierwszych w Polsce systemów rowerowych. Przypomnę, że to właśnie w Opolu po raz pierwszy udostępniliśmy użytkownikom rowery familijne typu cargo. Dziś za przykładem Opola poszły kolejne miasta - rowery familijne można wypożyczać m.in. w Łodzi, Radomiu i Stalowej Woli."
"Niezmiernie cieszę się, że opolanie tłumnie przesiadają się na rowery. Tylko za pośrednictwem Nextbike z takiej formy transportu w kończącym się sezonie skorzystano prawie 60 tysięcy razy! To naprawdę robi wrażenie. Nic nie dzieje się jednak bez przyczyny. Warto przypomnieć, że jest to efekt przemyślanej polityki miasta budowania wciąż nowych tras dla rowerzystów. System ścieżek rowerowych w Opolu nie jest już zbiorem krótkich fragmentów, a staje się prawdziwą siecią, która umożliwia bezpieczny i komfortowy przejazd przez całe miasto.
Co ważne, system ten to nie tylko drogi rowerowe, ale również dopuszczenie ruchu rowerzystów pod prąd, stojaki i wiaty rowerowe oraz właśnie wypożyczalnie rowerów miejskich Nextbike. Jestem więc pewien, że wiosną będziemy bić kolejne rekordy!" - dodaje prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski.
W mijającym sezonie 198 rowerów wypożyczono jak dotąd 59 793 razy. Dużą popularnością cieszyły się rowery familijne. W tym sezonie z 10 rowerów skorzystano aż ponad 1300 razy. Użytkownicy najchętniej wypożyczali rowery w maju. Przez 31 dni z sytemu skorzystano aż 11 547 razy. Średni czas jednego wypożyczenia Opole Bike w tym roku to 19 minut i 30 sekund.
W tym sezonie wzrosła również liczba użytkowników. Zarejestrowały się 2854 nowe osoby, na koniec sezonu łączna liczba rejestracji przekroczyła 20,5 tysiąca. Z systemu korzystają jednak również użytkownicy zarejestrowani w innych systemach, m.in. we Wrocławiu, Warszawie i Łodzi. W tym roku z takiej możliwości skorzystało ponad 1200 osób, które wypożyczyły rowery 8000 razy.
Najpopularniejsze stacje wypożyczeń Opole Bike:
1. Plac Wolności
2. Politechnika - Sosnkowskiego
3. Dworzec Główny PKP
4. RONDO
5. Uniwersytet - Oleska
Najpopularniejsze trasy:
1. Uniwersytet - Oleska do Politechnika - Sosnkowskiego
2. Niemodlińska - Spychalskiego do Plac Wolności
3. Plac Wolności do Niemodlińska - Spychalskiego
4. Politechnika - Sosnkowskiego do Uniwersytet - Oleska
5. Wyspa Pasieka do Plac Wolności
Opole Bike to pierwszy w Województwie system rowerowy, ale niejedyny. W tym roku Nextbike Polska przeprowadził pilotażowy program również w Kędzierzynie-Koźlu. Przez 4 miesiące w mieście dostępne były 54 rowery. Wypożyczono je ponad 6000 razy, a w systemie zarejestrowało się ponad 650 osób. Z rowerów w Kędzierzynie-Koźlu skorzystało też 265 użytkowników zarejestrowanych w innych systemach Nextbike, m.in. Wrocławskim Rowerze Miejskim i Opole Bike. Wypożyczyli oni rowery aż 2478 razy, co stanowi ponad 40% wszystkich wypożyczeń!
Opole Bike to 19 samoobsługowych stacji wypożyczeń, w tym jedna stacja sponsorska - "CH Karolinka". Łącznie dla użytkowników dostępne jest 198 rowerów, w tym 10 rowerów familijnych typu cargo. Opole Bike wróci na ulice z początkiem marca.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak]
Wiśniewski, kłamiesz w żywe oczy! Jaki system? W większości to co zwiecie ścieżkami to zwykłe chodniki, magicznie przy użyciu znaku zmienione w CPRy. Przejedź się człowieku rowerem z np. starej Malinki (powiedzmy: spod drzwi MOPRu) do Ratusza. Nie łamiąc przy tym żadnych przepisów. Zobaczysz jak działa ten system. A co powiesz na ulicę Wschodnią i ten kilkusetmetrowy ogryzek, na który nie da się w ogóle wjechać (choć wedle prawa jest taki obowiązek)? Albo z Ratusza na Chabrów. Da się bez zsiadania z roweru? Odspawaj w końcu cztery litery od samochodu, pochodź trochę piechotą, pojeździj rowerem a potem dopiero wypowiadaj się o systemach...