• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 3242
    • Dodano: 2017-12-07 / 22:13
    • Komentarzy: 18

    28 nowych autobusów MZK wyjedzie na ulice Opola na wiosnę.

    (Fot. Dżacheć)

    Dziś na konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Opola podpisano umowę na dostawę 28 nowych autobusów niskopodłogowych. Zobaczymy je na ulicach Opola późną wiosną.

    W ramach realizacji największego projektu w historii miasta Opola:"Czysta komunikacja publiczna - zwiększenie mobilności mieszkańców Aglomeracji Opolskiej oraz modernizacja Infrastruktury towarzyszącej transportowi publicznemu - etap I" podpisano dziś umowę ze zwycięzcą przetargu: firmą MAN TRUCK & BUS POLSKA sp. z o.o. dotyczącą dostawy 28 nowych niskopodłogowych autobusów. Projekt jest dofinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 a jego kwota opiewa na 118 mln złotych.

    -Ta chwila jest milowym punktem realizacji naszego programu modernizacji transportu zbiorowego i zapobiegania niskiej emisji. Kto tęskni za starymi "ikarusami" i miał frajdę i przyjemność ze stania na samym jego środku i trzymać się poręczy podczas skrętu to już tego nie zazna. Nowe autobusy przegubowe są klimatyzowane, niskopodłogowe, zdecydowanie nowoczesne. - mówił Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Miasta Opola.

    Autobusy trafią do Opola w trzech transzach. Pierwsza jak zapowiada umowa pojawi się na ulicach miasta w maju 2018 r. To będzie 15 autobusów przegubowych 18-metrowych klasy MEGA, oraz 13 autobusów 12-metrowych klasy MAXI. Całkowity koszt wynosi lekko ponad 36,5 mln zł. Miasto postawiło na ilość. Początkowo zakładano też zakup autobusów hybrydowych. W drodze negocjacji jednak odeszło się od tego pomysłu na korzyść większej ilości autobusów z silnikiem diesla. Jak tłumaczy Prezydent Arkadiusz Wiśniewski: "Efekt dla środowiska i tak zostanie osiągnięty".

    -Jesteśmy w Opolu obecni już od dłuższego czasu. W ostatnich latach dostarczyliśmy 31 nowych autobusów, teraz będzie kolejne 28. Te liczby są dowodem na to, że Opole jest dla nas bardzo ważnym klientem i cieszymy się, że dziś możemy umowę podpisać. - podkreślał Krzysztof Gawroński, prezes MAN TRUCK & BUS POLSKA sp. z o.o.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-06-24 10:02:48 [90.210.32.*] id:1558151  
    Bartek1939: Napisał postów [197], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    jacek0667 ...w jakiej calej Europie ??? Mozesz podac przyklad “calej Europy” sa miejsca gdzies o istnieniu Solarisow nic nie wiadomo. A MAN ? Jest firma Niemiecka zgadza sie, ale... maja lepsze warunki gwarancyjne niz Solaris, proste !!! A w Wojskowych np Star 944 silnik MANa pracuje, i co teraz ? A wiesz ile w 10Blogu jest 944 ? A co do DIESLA, a HYBRYDY. Mieszkam w takim miejscu, gdzies sa TYLKO ELEKTRYCZNE autobusy, ale koszt utrzymania Hybrydy jest tak wielki, ze opcja Hybrydy odpada, a Hybryda to tez Diesel, wiem W czym problem ? Na Electryke nas niestac, Hybryda (elec+diesel) dwa razy droszy od Diesla.

    Nick:
    Treść:
    2017-12-09 23:12:06 [31.18.248.*] id:1547917  
    bankomat1970: Napisał postów [152], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    I znowu ten niemiecki złom od którego podczas jazdy odpadają koła. Mieszkam w Hannoverze i tu po mieście jeżdżą nowe Solarisy z Polski rzecz jasna.

    Nick:
    Treść:
    2017-12-08 12:02:11 [89.64.39.*] id:1547792  
    Mario-Opole: Napisał postów [1452], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Dobrze napisane na ilość nie na jakość. Ani jakości w autobusach ani na drogach. W polandii biorą autobusy od gazu po elektryczne a opole bierze diesla i się tym szczyci. Jakości tez nie widać na drogach - niemodlińska miała być ładna i piękna - wyjdzie gówno z tego. Te buspasy co mieli zrobić na niemodlińskiej to gdzie są?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [7]
    2017-12-08 12:16:23 [78.8.129.*] id:1547793  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Masz 100% racji -znowu Opole w tyle!
    2017-12-08 15:25:45 [83.12.217.*] id:1547802  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Dla pasażera jakość będzie jednak radykalnie lepsza niż to, co będzie zastępowane. Wciąż mamy na drogach koło dwudziestu pojazdów z poprzedniego wieku! Dizel jest sprawdzoną techniką, zdecydowanie tańszą w utrzymaniu niż elektryki czy hybrydy. Od elektryków nie uciekniemy (i dobrze!), ale niech się inni męczą z prototypami. Znając nasze MZD to buspasów nie będzie, bo nie i już. Niestety :(
    2017-12-08 17:09:59 [78.8.129.*] id:1547805  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    krytycznie - obecnie diesle też są drogie w utrzymaniu, zwłaszcza wymiana dwumasy czy filtra cząstek stałych. To juz nie te same diesle co kiedyś. Upieram się przy solaris hybrid, sprawdzona konstrukcja. I co ważne nie prototyp!
    2017-12-08 18:56:54 [83.4.229.*] id:1547824  
    Ant: Napisał postów [164], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    Dziwne ze Patryczek nie pogroził palcem na biznes z MAN'em. Swoją drogą Solarisy o podobnym standardzie są dużo tańsze, a fakt że mają dużo zamówień świadczy o dobrej jakości
    2017-12-08 19:48:17 [89.64.63.*] id:1547826  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    @ant: czasy, kiedy Solaris walczył wyłącznie ceną są dawno za nami. Nieraz potrafią dać drożej niż Man, Mercedes czy Volvo (w hybrydach). Akurat Opole dostało cenę bardzo przyzwoitą, nie ma co narzekać. @mirek1978: jakby była hybryda, to za tą samą kasę byłoby zamiast 56 (będą kolejne przetargi w najbliższym czasie) jakieś 38 wozów. Do natychmiastowej wymiany jest 11 Jelczy wysokopodłogowych, 15 używanych przegubów i jamników i ok 20 manów z lat 90-tych i początku dwutysięcznych i 3 krótkie Jelcze. Zaniedbania z lat poprzednich są tak wielkie (plus większe zapotrzebowanie na tabor w związku z dużym Opolem) że musieli iść na ilość. Za kilka lat do wymiany będzie ostatnie 7 Jelczy, 3 scanie - będzie pora na eksperymenty. Też trochę żałuję, że Solaris nas olał, może następnym razem.
    2017-12-08 20:29:54 [78.8.129.*] id:1547834  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Nie solaris nas olał tylko man wygrał, chyba rozumiemy się....
    2017-12-09 12:00:04 [89.64.63.*] id:1547856  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Skoro nie złożył oferty, to znaczy że nas olał :) A że przetarg de facto był pod jedną markę ustawiony i ta marka wygrała... Coś dla trzyliterowych służb.
    2017-12-08 12:18:59 [78.8.129.*] id:1547794  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Cały współczesny świat od zachodu po wschód kupuje autobusy hybrydowe, gazowe lub elektryczne. Opole kupuje diesle, gdzie zachód ucieka już od tego. Znowu władza w Opolu jest w tyle i uparcie twierdzi, że jest OK. A tak na marginesie Krapkowice (20 tysięczne) będą miały 2 most na Odrze, a my nic! Oby do wyborów

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2017-12-08 15:20:28 [83.4.248.*] id:1547800  
    jacek0667: Napisał postów [1124], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Bo te są napędzane sałatą...
    2017-12-08 15:21:12 [83.12.217.*] id:1547801  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    A tu bym akurat bronił decyzji o dizlach. Hybrydy są droższe o jakieś 50%, realne zużycie paliwa spada zaledwie o jakieś 5-8 litrów. A w perspektywie kilku lat czeka wymiana drogich baterii. Podobnie z elektrykami - te są droższe około dwukrotnie, nowe baterie kosztują tyle co cały autobus z dizlem. To jest technologia przyszłości, ale lepiej w nią wejść jak będzie bardziej dojrzała i tańsza. Za 10 lat zobaczymy, czy daliśmy ciała my, czy jednak Jaworzno czy Zielona Góra, które postawiły na dobre na elektryki. Gaz z kolei to raczej ślepa uliczka, potrzebująca osobnej infrastruktury, nie przynosząca jakichś realnych korzyści.
    2017-12-08 08:42:21 [83.12.217.*] id:1547788  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Ciekawe, że ofertę Mana wybrali 24 sierpnia, a umowa dopiero po 3 i pół miesiącach.

    Nick:
    Treść:
    2017-12-08 00:04:01 [83.30.89.*] id:1547780  
    tippmann: Napisał postów [7759], status [VIP] Reputacja
    i znów niemieckie,no to się jarek zagotuje jak woda w czajniku:)))

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2017-12-08 08:40:08 [83.12.217.*] id:1547787  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Raczej się ucieszy. Przecież Solaris produkuje w znienawidzonej przez Jarka WielkoPOlsce, a Man w prawilnych Starachowicach.
    2017-12-08 07:49:29 [83.4.248.*] id:1547784  
    jacek0667: Napisał postów [1124], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    W całej Europie jeżdżą polskie Solarisy ale nie, on musi kupić Many. Lepsze warunki dali?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2017-12-08 08:38:52 [83.12.217.*] id:1547786  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Man był jedynym oferentem w przetargu. Co nie dziwi, bo warunki były mocno pod Mana ustawione. A że Solaris nie ma wolnych mocy produkcyjnych to sobie odpuścił (jedyną szansą na wygraną mieli przy mocnym zejściu z ceny).