- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 3242
- Dodano: 2017-12-07 / 22:13
- Komentarzy: 18
28 nowych autobusów MZK wyjedzie na ulice Opola na wiosnę.
Dziś na konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Opola podpisano umowę na dostawę 28 nowych autobusów niskopodłogowych. Zobaczymy je na ulicach Opola późną wiosną.
W ramach realizacji największego projektu w historii miasta Opola:"Czysta komunikacja publiczna - zwiększenie mobilności mieszkańców Aglomeracji Opolskiej oraz modernizacja Infrastruktury towarzyszącej transportowi publicznemu - etap I" podpisano dziś umowę ze zwycięzcą przetargu: firmą MAN TRUCK & BUS POLSKA sp. z o.o. dotyczącą dostawy 28 nowych niskopodłogowych autobusów. Projekt jest dofinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 a jego kwota opiewa na 118 mln złotych.
-Ta chwila jest milowym punktem realizacji naszego programu modernizacji transportu zbiorowego i zapobiegania niskiej emisji. Kto tęskni za starymi "ikarusami" i miał frajdę i przyjemność ze stania na samym jego środku i trzymać się poręczy podczas skrętu to już tego nie zazna. Nowe autobusy przegubowe są klimatyzowane, niskopodłogowe, zdecydowanie nowoczesne. - mówił Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Miasta Opola.
Autobusy trafią do Opola w trzech transzach. Pierwsza jak zapowiada umowa pojawi się na ulicach miasta w maju 2018 r. To będzie 15 autobusów przegubowych 18-metrowych klasy MEGA, oraz 13 autobusów 12-metrowych klasy MAXI. Całkowity koszt wynosi lekko ponad 36,5 mln zł. Miasto postawiło na ilość. Początkowo zakładano też zakup autobusów hybrydowych. W drodze negocjacji jednak odeszło się od tego pomysłu na korzyść większej ilości autobusów z silnikiem diesla. Jak tłumaczy Prezydent Arkadiusz Wiśniewski: "Efekt dla środowiska i tak zostanie osiągnięty".
-Jesteśmy w Opolu obecni już od dłuższego czasu. W ostatnich latach dostarczyliśmy 31 nowych autobusów, teraz będzie kolejne 28. Te liczby są dowodem na to, że Opole jest dla nas bardzo ważnym klientem i cieszymy się, że dziś możemy umowę podpisać. - podkreślał Krzysztof Gawroński, prezes MAN TRUCK & BUS POLSKA sp. z o.o.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Bartek1939: Napisał postów [197], status [starszy wyjadacz]
jacek0667 ...w jakiej calej Europie ??? Mozesz podac przyklad “calej Europy” sa miejsca gdzies o istnieniu Solarisow nic nie wiadomo. A MAN ? Jest firma Niemiecka zgadza sie, ale... maja lepsze warunki gwarancyjne niz Solaris, proste !!! A w Wojskowych np Star 944 silnik MANa pracuje, i co teraz ? A wiesz ile w 10Blogu jest 944 ? A co do DIESLA, a HYBRYDY. Mieszkam w takim miejscu, gdzies sa TYLKO ELEKTRYCZNE autobusy, ale koszt utrzymania Hybrydy jest tak wielki, ze opcja Hybrydy odpada, a Hybryda to tez Diesel, wiem W czym problem ? Na Electryke nas niestac, Hybryda (elec+diesel) dwa razy droszy od Diesla.