- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 4709
- Dodano: 2018-06-03 / 18:41
- Komentarzy: 6
Turniej e-sportowy w Opolu przyciągnął blisko 500 graczy i tłumy kibiców
W Centrum Wystawienniczo-Kongesowym w Opolu miał miejsce finał HIRO Quersus - polskiej ligi "Counter-Strike: Global Offensive". Nowy turniej e-sportowy przyciągnął wielu kibiców oraz graczy.
Blisko 100 drużyn rywalizowało o wejście do weekendowego turnieju, który od piątku odbywa się w opolskim CWK. Ostatecznie w rozgrywkach wzięło udział około 500 zawodników. Gracze mieli okazję zmierzyć się w jednej z najpopularniejszych strzelanek CS: Global Offensive. To pierwsza taka "impreza" na Opolszczyźnie, ale jak zapewniają organizatorzy - na pewno nie ostatnia.
Wielu zawodników obecnych na turnieju poświęca nawet 10 godzin dziennie na przygotowania do rozgrywek. - Trzeba dużo ćwiczyć, żeby móc startować w rozgrywkach takich jak dzisiejsze. Tutaj jest zupełnie inaczej, niż przed komputerem w domu. Możemy widzieć swojego przeciwnika, obserwować jego emocje, zachowanie, podpatrywać jak sobie radzi w rozgrywkach z innymi. Można też wymieniać doświadczenia. To mój pierwszy turniej takiej rangi, ale z pewnością nie ostatni - mówił Michał, uczestnik turnieju.
Na miejscu gracze mogli zmierzyć się także w grach indywidualnych "CS: GO", a także w gry "Fortnite" i "FIFA 18". Dla ciekawych nowości elektronicznych przygotowano strefę free2play, w której można było wypróbować nowoczesny sprzęt do gry.
- To pierwsza tego typu impreza na Opolszczyźnie na taką skalę. Co raz więcej szkół angażuje się w e-sport, mamy uczniów z 16 szkół z całej Polski. Istnieją klasy o profilu "gracz komputerowy". Tutaj walczymy o monitory dla siebie i dla całej szkoły. Najlepsza szkoła otrzyma 10 profesjonalnych monitorów. Wszystkich uczestników mamy około 500 osób - mówi Marcin Bryniarski, organizator.
Ostatni dzień imprezy w CWK w niedzielę.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
EVIL SKORPION: Napisał postów [171], status [ ! Troll ! ]
W obiegowej opinii gry komputerowe przynoszą wiele szkody i wywierają negatywny wpływ na graczy. Najczęściej słyszy się o tym, że u osób, które grają w gry, znacznie wzrasta poziom agresji. Ponadto młodzi ludzie spędzając większość wolnego czasu przez ekranem komputera, przestają odróżniać świata wirtualny od rzeczywistego. Granica pomiędzy nimi staje się bardzo płynna. Gry komputerowe mogą prowadzić do uzależnienia - w przypadku wyłączenia gry, osoba odczuwa silny dyskomfort psychiczny i pragnie jak najszybciej powrócić do świata widocznego na ekranie. Dochodzi również do zjawiska zwanego "flashback", polegającym na widzeniu tego, co dzieje się w grze, w świecie realnym. Niebezpiecznym czynnikiem jest także wzrost tolerancji na gry, objawiające się tym, że gracz potrzebuje coraz lepszych efektów i coraz większej dawki doznań. Wyniki badań pokazują, że u niektórych graczy zaobserwowano problemy z koncentracją i komunikacją z innymi oraz łatwe wpadanie w złość. Nie sposób nie wspomnieć także o fizycznych zagrożeniach wynikających ze zbyt długiego siedzenia przy komputerze. Do najczęstszych zalicza się wadliwą postawę ciała oraz zbytnie przemęczenie narządu wzroku, które może prowadzić nawet do krótkowzroczności. Szczególną uwagę należy zwrócić na osoby z ADHD, które mają znacznie obniżony próg wrażliwości, w związku z tym o wiele łatwiej i szybciej mogą się uzależnić i zatracić w wirtualnym świecie. Czy z tego wynika, że gry komputerowe są największym na świecie złem?....