- Wyświetleń: 2448
- Dodano: 2018-06-07 / 08:00
- Komentarzy: 0
- Artykuł sponsorowany
Twój rower - jak jeździć bezpiecznie?
Kultura rowerowa w ostatnich latach przechodzi niespotykany renesans do tego stopnia, iż w obecnym sezonie ciężko kupić swoje wymarzone dwa kołka. Moda na sport, aktywność stała się trend'i bez znaczenia czy jesteś biegaczem, rolkowcem czy też rowerzystą.
W całej tej euforii i zapaleniu należy pamiętać o jednym istotnym fakcie - bezpieczeństwo.
Dotyczy to wielu aspektów, ale efekt powinien być jeden - wszyscy czujmy się bezpiecznie i komfortowo.
Aby zacząć od podstaw skoncentrujmy się na rowerze. I tu należy pamiętać o serwisie, kontrolach i przeglądach w odpowiednich momentach. Podstawową sprawą jest sprawdzenie jednoślada przedsezonem rowerowym, najlepiej krótko po zimie bo lato zaskakuje jak zima drogowców, zawsze w nieodpowiednim momencie. Wtedy to, jak wszyscy, chcemy być pierwsi na ścieżce rowerowej i jechać przed siebie.
Jak przygotować rower do jazdy?
Mało kto wie ze rower należy sprawdzić przed każdym wyjazdem już nie tylko ze względu na bezpieczeństwo jak również w trosce o komponenty które zużywają się w sposób naturalny. Opony - starta, zużyta lub spreparowana guma prowadzić może do złej trakcji, przebijania się dętek lub w najgorszym wypadku do pęknięcia opony i upadku rowerzysty. Hamulce - w przypadku braku zadziałania nie trzeba tłumaczyć ich następstw. Klocki hamulcowe tarcze i obręcze należy sprawdzić w wyjątkową wnikliwością. Układ jezdny czyli łańcuch i zębatki- bez smaru dochodzi do zużycia i przeskakiwania łańcucha co może spowodować wywrotkę przy mocnym naciśnięciu na mechanizm korbowy. Smarujemy nie tylko przed sezonem, w trakcie to podstawa, a nawet po każdym powrocie do domu. Połączenia śrubowe są również istotne - dotyczą mocowania siodełka, kierownicy i mostka.
Kolejnym aspektem bezpieczeństwa jest kask. Dzisiejsza technologia in-mold czyli wykonania skorupy z jednego kawałka jest naprawdę bezpieczna. Każdy kask powinien mieć przedewszystkim standard EN i atest CE oraz być dopasowany do rozmiarów głowy użytkownika. Nie może być ani za mały ani za duży. Fajnie jeśli ma dużą ilość otworów, które pozwalają na wentylację podczas podróży i dają duży komfort. Większość dobrych kasków posiada również regulację zacisku pasków, którą można znależć w tylnej jego części. I ostatnie...przepisy ruchu drogowego, które wszyscy rowerzyści zapewne znają je na pamięć:)
Przygotował: head-bikes.pl oraz prosportgroup
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest całkowicie zamknięte.
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.