• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 5804
    • Dodano: 2018-07-04 / 11:03
    • Komentarzy: 8

    Sygnalizacja świetlna na Sosnkowskiego w fazie testów.

    (Fot. Dżacheć)

    Od kilku dni na skrzyżowaniu Sosnkowskiego i Szarych Szeregów trwają testy nowej sygnalizacji świetlnej. Kierowcy do tej pory nie mają zastrzeżeń do ich działania.


    Skrzyżowanie ulicy Szarych Szeregów z Sosnkowskiego było jednym z bardziej niebezpiecznych w mieście, bardzo często dochodziło tam do potrąceń pieszych i rowerzystów, zdarzały się również wypadki śmiertelne. Szczególny nacisk pomysłodawców inwestycji miał na uwadze bezpieczeństwo dzieci ze szkoły podstawowej nr 15, które najczęściej korzystają tam z pasów.

    Sygnalizacja świetlna ma nie tylko poprawić ich bezpieczeństwo, ale także spowolnić ruch wzdłuż długiej ulicy, który w godzinach szczytu często uniemożliwiał swobodne przejście pieszych przez pasy.

    - Są to jeszcze testy, ponieważ światła zostały uruchomione w zeszłym tygodniu. Dajemy sobie około tygodnia, żeby zobaczyć jak to wszystko funkcjonuje i jak to będzie działać. Podejrzewam, że taki sposób działania świateł będzie ostateczny, na tę chwilę nie dochodzą do nas żadne sygnały, żeby światła sprawiały utrudnienia tym, którzy korzystają z tego skrzyżowania - informuje Zbigniew Bahryj, dyrektor Miejskiego Zakładu Dróg w Opolu.

    - Z jednej strony są piesi, którzy naciskając przycisk uruchamiają sygnalizację świetlną. W drugim przypadku działają detektory, które na lewoskręcie i na wyjeździe z Szarych Szeregów, wykrywają pojazd i wtedy dopiero się uruchamiają - mówi Zbigniew Bahryj.

    Ostateczny odbiór sygnalizacji świetlnej planowany jest w ciągu najbliższych dni.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-07-04 14:46:12 [83.12.217.*] id:1558584  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    Mamy rok 2018 a tu jeszcze przy nowej sygnalizacji zastosowano przyciski dla pieszych? MZD kolejny raz udowadnia swą indolencję. No i pokazuje, że cała inwestycja jest robiona wyłącznie z intencją zrobienia dobrze samochodom. Chodzi wyłącznie o to, by umożliwić lewoskręt i by zwolnić kierowców od myślenia. Ciekawe, czy aby następnym krokiem nie będzie likwidacja sąsiedniego przejścia bez sygnalizacji i znienawidzonych przez kierowców poduszek berlińskich. Swoją drogą testy w wakacje mogą wypaść znakomicie, zobaczymy jak będzie w październiku.
    [1]

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2018-07-04 20:08:17 [83.230.46.*] id:1558606  
    KK 35947: Napisał postów [3721], status [VIP] Reputacja
    Ty chyba już nie wiesz do czego się dowalić ,co masz do przycisków dla pieszych? i co Ci przeszkadza że jak nikt nie idzie to jest zielone dla samochodów ,masz się zatrzymywać tak na pustym skrzyżowaniu bo się to Tobie nie widzi czy jak ? Co do sąsiedniego przejścia to teraz jest potrzebne jak świni siodło a sens jego istnienia polega na tym aby usankcjonować te idiotyczne poduszki , powinno być zlikwidowane równocześnie z uruchomieniem sygnalizacji na skrzyżowaniu ,jeśli chodzi chodzi o zwalnianie z myślenia to wystarczy że zwolnieni są już piesi a przede wszystkim rowerzyści co dobitnie wykorzystują na co dzień...
    2018-07-04 20:49:47 [94.254.159.*] id:1558608  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    KK, aż mi mowę odjęło. Bardziej niż się zgadzam, zgodzić się z Tobą nie mogę. Brawo. Idealnie napisane.
    2018-09-05 11:19:06 [217.173.195.*] id:1561725  
    neo: Napisał postów [2104], status [Szycha] Reputacja
    W niektórych miastach, z Warszawą na czele wprowadzono zakaz stosowania sygnalizacji wzbudzanej przyciskami przez pieszych i rowerzystów. Powód? Dyskryminowanie słabszych uczestników ruchu drogowego. W praktyce, opolskie przyciski (np. na skrzyżowaniu Sosnkowskiego i Szarych Szeregów oraz Horoszkiewicza) działają jak chcą, czyli nie działają. Po odczekaniu 3 minut ludzie przechodzą na czerwonym, bo cykl świateł dla samochodów zdążył już przelecieć dwa razy. Nie wspomnę o montażu przycisków z lewej strony i czasie oczekiwania na przejście od wysepki do wysepki. Jadąc drogami rowerowymi do pracy (ok 12 minut samej jazdy) połowę tego czasu zajmuje mi oczekiwanie na zielone światło.
    2018-07-04 15:57:51 [178.252.17.*] id:1558588  
    PauloOp23: Napisał postów [3723], status [VIP] Reputacja
    I teraz lekcja ekologi.Samochód zatrzymuje się na czerwonym po czym rusza na zielonym emitując sporą chmurę spalin. I tylko po to aby za 40 metrów wykonać ten sam manewr gdyż są poduszki spowalniające oraz pasy.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2018-07-05 08:13:40 [217.173.195.*] id:1558637  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Przecież lada chwila wyprodukujemy milion samochodów elektrycznych i żadnych spalin nie będzie :)
    2018-07-04 15:35:57 [188.146.131.*] id:1558586  
    MyWasWyNas: Napisała postów [425], status [starszy pismak] Reputacja
    50m dalej woźna nadal będzie z lizaliem dzieci po przejściu wypasac. Chory pomysł. Albo jedno przejście z sygnalizacją albo jedno z lizaliem.

    Nick:
    Treść:
    2018-07-04 15:28:21 [91.236.163.*] id:1558585  
    mako46022: Napisał postów [242], status [maniak] Reputacja
    Droge zrobili a nie ktorym 50 to za mało.

    Nick:
    Treść: