- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 2664
- Dodano: 2018-09-19 / 09:23
- Komentarzy: 8
Wielopoziomowe parkingi, zielona fala czy liczniki przy światłach. RdO proponuje pakiet rozwiązań
5 parkingów wielopoziomowych przy osiedlach, inteligentna sygnalizacja świetlna, zielona fala i liczniki przy światłach. To tylko część pomysłów Razem dla Opola, by upłynnić ruch i umilić życie mieszkańcom centrum i reszty dzielnic.
RdO rozpoczął cykl konferencji, na których chce przedstawiać cyklicznie pakiet informacji i pomysłów, by w Opolu mieszkańcy mogli płynnie przejechać przez miasto, czy cieszyć się ze spacerów po centrum bez spalin.
- Rozumiemy fakt, że trzeba promować komunikację publiczną lub alternatywne środki jak rowery. Jesteśmy świadomi, że użytkownicy samochodów zawsze będą najliczniejszą grupą mieszkańców, jednak chcemy, by przemieszczanie się po Opolu nie było uciążliwe dla mieszkańców i samych kierowców - rozpoczął Krzysztof Drynda.
Pierwszy postulat RdO związany jest z wprowadzeniem inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Przewodniczący RdO chce, by sygnalizacja świetlna była spięta z centralnym systemem i odpowiednio reagowała na natężenie ruchu. Wspomniane zostały liczniki przy światłach, czy wprowadzenie zielonej fali w miejscach, gdzie ruch jest największy. Drynda zaznaczył, że nie ma przeciwwskazań, by takie rozwiązanie wprowadzić w Opolu, gdyż sprawdza się na całym świecie.
Kolejne zadanie wiąże się z rozpoczęciem programu budowy parkingów wielopoziomowych na opolskich osiedlach. Drynda wskazuje tu osiedla Armii Krajowej i Dambonia. - Chcielibyśmy, by miasto w pobliżu tych osiedli wybudowało parkingi wielopoziomowe. Jeden parking to koszt około 20 milionów złotych. Chcielibyśmy, by jeden taki parking w roku powstawał, co dałoby 5 parkingów na koniec kadencji i wydatek 100 milionów złotych. Odzyskaną przestrzeń przeznaczono by na ścieżki rowerowe i przestrzeń rekreacyjną dla mieszkańców. - podkreśla Drynda.
Kolejny postulat dotyczy centrum miasta i przywrócenie miejsc rekreacji i wypoczynku mieszkańcom. - Nie oznacza to, że te przestrzenie całkowicie zostały by odłączone od ruchu samochodowego. Chodzi o ideę tworzenia wspólnej, przyjaznej przestrzeni zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.
- Postulujemy także powołanie inżyniera ruchu, który odpowiadałby za koordynowanie działań planistycznych i przewidywanych remontów. Taka osoba koordynowałaby ruch w mieście podczas remontów, by działania były spójne i żeby można było w mieście lepiej planować remonty. Kolejnym problemem jest brak zielonej fali, która jest potrzebna by można było szybko i swobodnie przejechać przez miasto- mówi Justyna Soppa.
RdO chce również przebudowy skrzyżowania ulic Nysy Łużyckiej z Luboszycką - Chodzi o wyjazd w stronę ronda. Postulujemy o wykonanie tam dość długiego pasa, który usprawni włączanie się do ruchu. Dalszym rozwiązaniem jest analiza wszystkich skrzyżowań w mieście pod kątem wypadkowości - podkreśla Drynda.
Ostatnim pomysłem jest wyznaczenie przy budynkach urzędniczych miejsc parkingowych dla rodzin z dziećmi, które pozwolą znaleźć miejsce blisko obiektu i zwiększyć szansę na znalezienie miejsca przez takie osoby.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Mayhem: Napisała postów [152], status [wyjadacz]
Kaleki życiowe z RdO nadają się tylko do Domu Pomoc Społecznej