• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 2664
    • Dodano: 2018-09-19 / 09:23
    • Komentarzy: 8

    Wielopoziomowe parkingi, zielona fala czy liczniki przy światłach. RdO proponuje pakiet rozwiązań

    (Fot. Dżacheć)

    5 parkingów wielopoziomowych przy osiedlach, inteligentna sygnalizacja świetlna, zielona fala i liczniki przy światłach. To tylko część pomysłów Razem dla Opola, by upłynnić ruch i umilić życie mieszkańcom centrum i reszty dzielnic.


    RdO rozpoczął cykl konferencji, na których chce przedstawiać cyklicznie pakiet informacji i pomysłów, by w Opolu mieszkańcy mogli płynnie przejechać przez miasto, czy cieszyć się ze spacerów po centrum bez spalin.

    - Rozumiemy fakt, że trzeba promować komunikację publiczną lub alternatywne środki jak rowery. Jesteśmy świadomi, że użytkownicy samochodów zawsze będą najliczniejszą grupą mieszkańców, jednak chcemy, by przemieszczanie się po Opolu nie było uciążliwe dla mieszkańców i samych kierowców - rozpoczął Krzysztof Drynda.

    Pierwszy postulat RdO związany jest z wprowadzeniem inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Przewodniczący RdO chce, by sygnalizacja świetlna była spięta z centralnym systemem i odpowiednio reagowała na natężenie ruchu. Wspomniane zostały liczniki przy światłach, czy wprowadzenie zielonej fali w miejscach, gdzie ruch jest największy. Drynda zaznaczył, że nie ma przeciwwskazań, by takie rozwiązanie wprowadzić w Opolu, gdyż sprawdza się na całym świecie.

    Kolejne zadanie wiąże się z rozpoczęciem programu budowy parkingów wielopoziomowych na opolskich osiedlach. Drynda wskazuje tu osiedla Armii Krajowej i Dambonia. - Chcielibyśmy, by miasto w pobliżu tych osiedli wybudowało parkingi wielopoziomowe. Jeden parking to koszt około 20 milionów złotych. Chcielibyśmy, by jeden taki parking w roku powstawał, co dałoby 5 parkingów na koniec kadencji i wydatek 100 milionów złotych. Odzyskaną przestrzeń przeznaczono by na ścieżki rowerowe i przestrzeń rekreacyjną dla mieszkańców. - podkreśla Drynda.

    Kolejny postulat dotyczy centrum miasta i przywrócenie miejsc rekreacji i wypoczynku mieszkańcom. - Nie oznacza to, że te przestrzenie całkowicie zostały by odłączone od ruchu samochodowego. Chodzi o ideę tworzenia wspólnej, przyjaznej przestrzeni zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.

    - Postulujemy także powołanie inżyniera ruchu, który odpowiadałby za koordynowanie działań planistycznych i przewidywanych remontów. Taka osoba koordynowałaby ruch w mieście podczas remontów, by działania były spójne i żeby można było w mieście lepiej planować remonty. Kolejnym problemem jest brak zielonej fali, która jest potrzebna by można było szybko i swobodnie przejechać przez miasto- mówi Justyna Soppa.

    RdO chce również przebudowy skrzyżowania ulic Nysy Łużyckiej z Luboszycką - Chodzi o wyjazd w stronę ronda. Postulujemy o wykonanie tam dość długiego pasa, który usprawni włączanie się do ruchu. Dalszym rozwiązaniem jest analiza wszystkich skrzyżowań w mieście pod kątem wypadkowości - podkreśla Drynda.

    Ostatnim pomysłem jest wyznaczenie przy budynkach urzędniczych miejsc parkingowych dla rodzin z dziećmi, które pozwolą znaleźć miejsce blisko obiektu i zwiększyć szansę na znalezienie miejsca przez takie osoby.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-09-21 06:03:45 [94.254.150.*] id:1562833  
    Mayhem: Napisała postów [152], status [wyjadacz] Reputacja
    Kaleki życiowe z RdO nadają się tylko do Domu Pomoc Społecznej

    Nick:
    Treść:
    2018-09-19 11:00:53 [188.123.205.*] id:1562697  
    ombre: Napisał postów [20142], status [VIP] Reputacja
    Ci ludzie są jacyś ograniczeni umysłowo i ich miejsce jest raczej zakładach pracy chronionej.Oni nie rozumieją i pewnie nigdy nie pojmą jak ma wyglądać nowoczesne miasto wielkości Opola.Miasto jest dla ludzi nie dla samochodów!Podstawą jest dobra komunikacja tak by ludzie nie mieli potrzeby kupowania i utrzymywania samochodu.Duża część samochodów na opolskich osiedlach to samochody studentów którzy nawet jak się wybuduje te parkingi to nie będą z nich korzystali bo ich po prostu na to nie stać.I tu znów kłania się nowoczesna komunikacja.Jak by mieli trochę rozumu to zaproponowali by stworzenie czegoś na kształt S bahn krążącej pomiędzy powiedzmy Dobrzeniem a Chrusciną czy Metalchemem co pół godziny a w godzinach szczytu co 15 minut.Ta znacząco zmniejszyło by ilość samochodów na opolskich drogach.No ale to trzeba mieć mózg.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2018-09-19 20:09:02 [31.0.67.*] id:1562735  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Ombre właśnie dobra komunikacja. W Opolu MZK jest fatalne i tu jest problem!
    2018-09-20 11:25:47 [78.11.110.*] id:1562776  
    Stefan: Napisał postów [27024], status [VIP] Reputacja
    To przecież NSDAPiS
    2018-09-21 06:00:10 [94.254.150.*] id:1562832  
    Mayhem: Napisała postów [152], status [wyjadacz] Reputacja
    Drynda i jego diesele chcą tylko korytko. Już opanowali Wałbrzyską Strefę Ekonomiczną i Agencję Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa! Stworzyli Collegium Nobilium Opoliense czyli dno po łacinie finansowe z publicznych środków. Harcerzyki w d... kopane
    2018-09-19 11:48:42 [83.12.217.*] id:1562702  
    krytycznie: Napisał postów [251], status [maniak] Reputacja
    O tak, zielona fala dla samochodów. A ci nieudacznicy co na piechotę mają śmiałość się po mieście szwędać czy inni pedalarze na swoich nikomu niepotrzebnych rowerach niech stoją. Do wieczora, aż pani Soppa spokojnie przeDrynda. Amen!

    Nick:
    Treść:
    2018-09-19 11:28:04 [46.134.95.*] id:1562699  
    tata: Napisał postów [2203], status [Szycha] Reputacja
    Już mówiłem kiedyś o parkingach.... np parking na małym rynku zamiast tych zakazów chorych stref miejsc parkowania, gdzie straż miejska czuwa i kara

    Nick:
    Treść:
    2018-09-19 11:19:58 [217.173.195.*] id:1562698  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    ITS - oczywiście, brakuje mi informacji na jakim etapie w tej chwili jest ten system w Opolu, bo wiem, że prace nad nim się zaczęło, więc RDO nie odkryło ameryki. Parkingi wielopoziomowe, tak ale przy wjazdówkach do Opola połączone z pętlami komunikacji miejskiej. Raczej naiwne jest myślenie, że mieszkańcy zrezygnują z darmowych miejsc na osiedlu kosztem płatnych w parkingu wielopoziomowym. Nie rozumiem w jaki sposób chcą przywracać miejsca rekreacji mieszkańcom bez wyłączania obszarów z ruchu samochodowego, nie przypominam sobie tez gdzie ostatnio jakieś miejsce rekreacji zamieniło się na drogę czy coś innego. Dodatkowy pas dla wyjeżdżających z Luboszyckiej w stronę ronda, owszem, dobry pomysł, ale jest tam przejście podziemne no i co jest większym problemem, budynek mieszkalny, więc słabo.

    Nick:
    Treść: