- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 2998
- Dodano: 2018-12-27 / 07:59
- Komentarzy: 7
Nietrafiony prezent? Sprawdź jakie prawa mają konsumenci
Wizja nietrafionego prezentu potrafi skutecznie spędzić sen z powiek. Czas rozpakowywania prezentów nie zawsze jednak kończy się ze szczerym uśmiechem na ustach. Zdarza się, że mimo dobrych chęci ktoś podarował nam coś, co nam się zupełnie nie przyda.
Każdy z nas z pewnością dostał kiedyś coś w prezencie, co zdecydowanie nie trafiało w gusta. Czy pod względem rozmiaru, jakości czy przydatności podarunku. Co możemy zrobić w sytuacji, gdy podarunek pod choinką okazał się nietrafiony?
Przepisy prawa nie dają konsumentom uprawnień na dokonanie zwrotu towaru, jeżeli zakupimy je w sklepie stacjonarnym. Wiele sklepów jednak oferuje dużo udogodnień dla osób, które chcą zwrócić zakupiona w ich siedzibie rzecz. Warto wiedzieć, że w większości przypadków potrzebujemy mieć do zwrotu towaru dowód jego zakupu, co niestety będzie musiało nas skłonić do szczerej rozmowy z naszym "Mikołajem".
- Jeżeli dokonujemy zakupu w siedzibie przedsiębiorcy (sklep stacjonarny) to wymiana na nowy towar lub zwrot jest jedynie dobrą wola przedsiębiorcy. U wielu przedsiębiorców możemy zwrócić towar w wyznaczonym przez przedsiębiorce terminie. W tym temacie nie możemy liczyć na pomoc rzecznika, ponieważ kwestii zwrotów nie regulują przepisy - informuje rzecznik praw konsumenta.
Zdarzają się jednak przedsiębiorcy bez dobrej woli. Bardzo istotne jest uzyskanie informacji o możliwościach zwrotu, wymiany przed zakupem. Jeśli handlowiec nie ma w swojej siedzibie regulaminu warto poprosić dodatkowo o pisemna deklarację.
Jeśli nasz prezent został kupiony przez internet, to zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo w ciągu 14 dni od otrzymania towaru (czyli np. odebrania paczki od kuriera czy punktu pocztowego) do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny swojej decyzji.
Co ważne, niektórych przedmiotów, mimo że zostały zakupione przez internet nie będziemy mogli zwrócić. Według art. 38 ustawy konsumenckiej nie zwrócimy m.in. upominku wykonanego na specjalne zamówienie (produkt z nadrukiem jak koszulka, kubek, brelok), kosmetyku ze zdartą folią ochronną, rozpakowanej płyty CD czy gry komputerowej, a także biletu na mecz lub koncert w konkretny dzień i godzinę.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
emsi: Napisał postów [1831], status [Szycha]
Szmatex diverse nie przyjmuje zwrotów zakupionego towaru.nie mają odpowiednich rozmiarów i w zamian oferuja karty podarunkowe w kwocie zakupionego badziewia żeby kupić u nich kolejne badziewie.