- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 3064
- Dodano: 2019-02-11 / 11:45
- Komentarzy: 3
Dziś Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112, jak pracuje się w CPR?
Za każde odebrane połączenie z numeru alarmowego odpowiadają specjalnie przeszkoleni ludzie cechujący się niezwykłym opanowaniem i chęcią pomocy innym. Dziś operatorzy numeru alarmowego świętują aż w 60 krajach.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu działa już niemal 7 lat. To tutaj trafiają wszystkie zgłoszenia alarmowe, które obsługuje bardzo zgrany zespół. Swoim opanowaniem, wiedzą i doświadczeniem te osoby muszą wykazywać się w każdej minucie swojej pracy, to na nich spoczywa obowiązek wezwania pomocy dla osoby z drugiej strony słuchawki, a dziennie odbierają około 2 tysiące połączeń.
Osoby pracujące w Centrum Powiadamiania Ratunkowego zgodnie przyznają, że najbardziej istotną rzeczą, którą muszą usłyszeć przez telefon to adres. - Przede wszystkim po to, aby po ewentualnym rozłączeniu się z poszkodowanym wiadomo było, dokąd pomoc ma trafić - słyszymy.
- Pamiętam jak 28 sierpnia 2012 roku o godzinie 9:05 odebraliśmy pierwsze zgłoszenie, było zasadne i dotyczyło pogotowia ratunkowego. Pamiętam, że bardzo to przeżywaliśmy. Zaczynaliśmy od numeru 112 tylko i wyłącznie na obszarze Opola. Teraz obsługujemy całe województwo zarówno pod numerem 112 i 997. Docelowo będziemy obsługiwać jeszcze numery pogotowia i straży pożarnej, nie wiem jak to będzie - mówi Henryk Ferster, dyrektor Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu.
Trwają pracę nad funkcją wysyłania smsów, które operatorzy będą mogli zobaczyć na swoim monitorze, to projekt z myślą o osobach głucho-niemych. Na tę chwilę działa numer 696112112, na który można wysłać sms.
- To są profesjonaliści, na ilość zgłoszeń, która przychodzi, nie mamy żadnych skarg. Najczęściej na zmianie pracuje około 5-6 osób i 4 osoby w nocy - dodaje Henryk Ferster.
CPR cały czas poszukuje operatorów do pracy. Wymogi, jakie powinien spełniać taki operator to ukończenie minimum szkoły średniej i znajomość języka obcego w którym przyszły operator będzie potrafił się porozumieć. Kandydaci muszą przejść jeszcze szkolenia specjalistyczne zakończone pozytywnie zdanymi egzaminami, by mogli w przyszłości obsługiwać numery alarmowe.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
iks: Napisał postów [365], status [pismak]
Czasami dogadanie się z dyspozytorem graniczy z cudem.