- Wyświetleń: 1786
- Dodano: 2019-06-02 / 10:00
- Komentarzy: 2
- Artykuł sponsorowany
RODO- ochrona danych konsumentów i pracowników
Rozporządzenie o ochronie danych osobowych, czyli RODO obowiązuje już od 25 maja 2018 roku. Jest to dyrektywa europejska zatem dotyczy wszystkich państw członkowskich w Unii Europejskiej. Jej celem jest zapewnienie swobodnego przepływu danych i ujednolicenie systemu ich przesyłania. Jednocześnie nacisk kładziony jest na harmonizację przepisów i dostęp osób fizycznych do swoich danych.
RODO- najważniejsze informacje
RODO dotyczy wszystkich osób fizycznych. Wraz z informatyzacją i cyfryzacją bardzo ważna jest ochrona danych twardych takich jak np. pesel, ale również danych wrażliwych, czyli tych dotyczących np. pochodzenia etnicznego, czy wyznania. Wszystko to ma zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, a jednocześnie chronić ich przed jakąkolwiek formą dyskryminacji. Wbrew niektórym opiniom RODO nie dotyczy tylko dokumentacji w formie cyfrowej, ale również tej w wersji papierowej. Dlatego na administratorze danych leży obowiązek ich pełnej ochrony, choć samo RODO nie narzuca określonego sposobu ochrony. Nie zapewnienie pełnej ochrony danych i nie dostosowanie się do RODO jest obciążone karą administracyjną.
Czego dotyczy RODO?
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadzie klauzuli, która ma charakter dobrowolny. Co pozwala na ich wykorzystanie w celach marketingowych. Przy czym osoba fizyczna na każdym etapie ma prawo do cofnięcia zgody. Zatem wszelkiego rodzaju firmy muszą posiadać zgodę na przetwarzanie danych, a w sytuacji, gdy dojdzie do ich wycieku konieczne jest powiadomienie tych osób, których dotyczą. A więc nawet prowadząc małą działalność w postaci firmy jednoosobowej konieczna jest ochrona danych osobowych klientów.
Obieg dokumentów- jakie rozwiązania wprowadzić
Każda firma zobligowana jest do wprowadzenie takich rozwiązań przy obiegu danych, które zapewnią pełne bezpieczeństwo. Koniecznie należy wprowadzić odpowiednie systemy IT, można też zdecydować się na aplikacje wpierającą elektroniczny obieg dokumentów. Dzięki temu ryzyko wycieku danych jest znacząco mniejsze, a ponadto wszystkie procesy przepływu danych osobowych można na bieżąco monitorować, co również wpływa na usprawnienie pracy w firmie. Zatem należy wprowadzić odpowiednią strategię bezpieczeństwa, a następnie dokonać rejestru operacji wszystkich informacji wychodzących z firmy. W razie naruszenia bezpieczeństwa koniecznie trzeba poprawić strategię. Każdy incydent należy też rejestrować. Każda firma musi mieć ponadto przygotowany plan awaryjny na wypadek utracenia danych, tutaj najprostszym sposobem jest prowadzenie kopii zapasowych. Z kolei dokumenty w wersji papierowej muszą być przechowywane w takim miejscu, aby osoby postronne nie miały do nich dostępu. Należy też pamiętać o regularnym raportowaniu.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Gaz: Napisał postów [5587], status [VIP]
Gdzie było RODO,jak Bąk od Tuska i reszta zlodzieji z Platformy Obywatelskiej , ukradli pieniądze Polaków z Amber Gold.