• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 2800
    • Dodano: 2020-05-12 / 12:37
    • Komentarzy: 4

    PKP Intercity Remtrak rozwinie przedsiębiorstwo taboru Wagon Opole

    (Fot. PKP)

    PKP Intercity Remtrak opracowuje długoterminowy plan rozwoju przedsiębiorstwa Wagon Opole. O swoich szczegółowych planach spółka poinformowała w trakcie konferencji, która odbyła się 11 maja 2020 r. w Opolu.


    PKP Intercity Remtrak, spółka wchodząca w skład Grupy Kapitałowej PKP Intercity i nadzorowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych, wydzierżawiła w grudniu 2019 roku część przedsiębiorstwa Wagon Opole. Celem dzierżawy było przywrócenie prac w zakładzie obejmujących naprawę i serwis wagonów kolejowych.

    W trakcie konferencji spółka PKP Intercity Remtrak przedstawiła szczegółowe plany rozwoju opolskiego zakładu. W swoich założeniach długoterminowych spółka planuje rozszerzenie możliwości serwisowych prowadzonych przez przedsiębiorstwo Wagon Opole m.in. rozpocząć realizację napraw głównych z modernizacją wagonów typu 154A oraz restauracyjnych, które znajdują się na terenie opolskiego zakładu. Docelowo PKP Intercity Remtrak przygotowuje się do przejęcia przedsiębiorstwa Wagon Opole, które zostanie uwzględnione w jej długoterminowym planie rozwoju.

    - Planujemy, aby zakład w Opolu stał się integralną częścią PKP Intercity Remtrak. Bardzo cieszy nas to, że dołączy do nas wielu najwyższej klasy specjalistów, którzy pracują dzisiaj w opolskiej jednostce - powiedział Zbigniew Ciemny, prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.

    Od początku dzierżawy przez PKP Intercity Remtrak opolski zakład wykonał naprawy łącznie 56 wagonów. Dodatkowo miesięcznie naprawianych jest 70 zestawów kołowych. Zaplecze techniczne w Opolu i doświadczenie zatrudnionych w nim pracowników pozwalają na wykonywanie napraw wagonów na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją.

    Proces unowocześniania kolei jest niezbędny do tego, aby zapewnić pasażerom bezpieczne i komfortowe podróże. Jego realizacja to w dużym stopniu inwestycje w zakup nowoczesnego taboru, ale także w zaplecza techniczne, które są niezbędne do utrzymania dobrego stanu technicznego floty pociągów. Inwestycja w spółkę Wagon Opole to następny krok w sukcesywnym rozszerzaniu możliwości i kompetencji PKP Intercity Remtrak, działającego
    w ramach Grupy Kapitałowej PKP Intercity. Pozwoli nam to zwiększyć liczbę przeglądów i napraw możliwych do wykonania we własnym zakresie, będąc w mniejszym stopniu uzależnionym od partnerów zewnętrznych - zapowiada Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity ds. inwestycyjnych.

    Plany PKP Intercity Remtrak zakładają, że zakład w Opolu wraz z obecnymi oddziałami spółki w Warszawie i Idzikowicach będą wykonywać naprawy wagonów zabezpieczające w pełni potrzeby eksploatacyjne PKP Intercity. Potencjalna rozbudowa zakładu w Opolu pozwoliłaby także na wykonywanie napraw okresowych lokomotyw spalinowych.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-05-12 14:58:29 [217.173.202.*] id:1597246  
    Thomas niklaus: Napisał postów [12], status [nowy] Reputacja
    Königliche Eisenbahn-Wagenwerkstatt Oppeln. Po wojnie w rękach polskich. Rozpada się od 75lat.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2020-05-12 22:05:11 [178.43.246.*] id:1597267  
    ktostamtaki: Napisała postów [583], status [starszy pismak] Reputacja
    Masz z tym jakiś problem? Może czas wracać tam gdzie twe korzenie
    2020-05-13 13:27:04 [217.173.202.*] id:1597285  
    Thomas niklaus: Napisał postów [12], status [nowy] Reputacja
    @ktostam Opole jest dopiero 75lat w Polsce, o czyich ty tutaj korzeniach mówisz?
    2020-05-13 19:08:24 [89.64.35.*] id:1597296  
    Peugeot406: Napisał postów [1031], status [stały bywalec] Reputacja
    W Polsce niewiele się udaje utrzymać, rozwinąć i unowocześnić. Jesteśmy zbyt leniwi, niecierpliwi, cwani i mamy lepkie łapska. Dlatego Polska stała się dużą montownią z tanią siłą roboczą lub rynkiem zbytu dla innych.