- Autor: Judyta
- Wyświetleń: 4649
- Dodano: 2020-11-04 / 19:45
- Komentarzy: 7
Pozamykane urzędy? Jak mamy załatwiać swoje sprawy?
Chyba nigdy nie dane było mi spotkać osoby, która twierdziłaby, że uwielbia chodzić po różnego rodzaju instytucjach i załatwiać urzędowe sprawy. Takich ludzi nie ma, a jeśli istnieją - to jest ich pewnie garstka. Tego typu sprawy nigdy nie były dla nas czymś łatwym, a w obecnej sytuacji są jeszcze mniej przyjemne. Każdy z nas chce chronić zdrowia swojego i swojej rodziny. Wynikła z tego sytuacja, w której dostęp do części instytucji bywa utrudniony.
Różne instytucje mają różne zasady i odrębne sposoby na walkę z koronawirusem. Niektóre podchodzą do tego bardziej, niektóre mniej restrykcyjnie. Czasami więc, możliwości odwiedzenia urzędu bywają dla nas ograniczone, lub też niemożliwe. Nie ma się jednak co temu dziwić - każdy pracodawca dba o swoich pracowników jak tylko może.
W czasie konferencji premiera i ministra zdrowia z ubiegłego piątku ogłoszono nowe decyzje związane z pandemią. Zapowiedziano, że wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy mają taką możliwość powinni przejść w tryb pracy zdalnej już w poniedziałek. Jednak po spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, które odbyło się w sobotę zdecydowano, że rozporządzenie wprowadzające pracę zdalną w urzędach i jednostkach samorządowych wejdzie w życie od wtorku. Obie strony uzgodniły wspólne wystąpienie do Senatu RP o uwzględnienie w ostatniej nowelizacji ustawy "covid-owej" kwestii zawieszenia/odroczenia biegu spraw administracyjnych oraz uelastycznienia innych terminów i procedur. O wszystkim poinformował wiceprezes MSWiA- Paweł Szefernaker i prezydent Sopotu Jacek Karnowski.
Także i w naszym mieście obowiązują zasady, które mogą stanowić dla nas pewne utrudnienie, ale tak naprawdę są one stworzone także z myślą o naszym zdrowiu. Nie ma się co denerwować na aktualną sytuację, obowiązujące obostrzenia nie są niczyim wymysłem, a mają zapewnić nam bezpieczeństwo.
Większość z zaleceń rządu została wprowadzona w Opolu już przed piątkową konferencją premiera. Przez dbałość o zdrowie mieszkańców, oraz pracowników ponad jedna trzecia z około 600 osób zatrudnionych pracowała w trybie zdalnym. Urzędnicy pracują w oddzielnych grupach i zmieniają się tak, aby nie mieć ze sobą kontaktu. Dzięki tym procedurom zachowana jest płynność w pracy urzędu. Oczywiście nie wszystko można załatwić zdalnie. Urząd musi bowiem wydawać dowody rejestracyjne, czy też dowody osobiste. W takich wypadkach należy telefonicznie umówić się na wizytę. Wszystkie potrzebne numery telefonów można znaleźć na stronie urzędu w zakładce "covid"- informuje Katarzyna Oborska Marciniak, rzecznik prasowy z Urzędu Miasta.
Urząd Stanu Cywilnego ma przyjmować petentów zgodnie z kolejnością przyjścia- konieczny jest kontakt przez domofon przy wejściu. Rejestracji noworodków można dokonywać poprzez platformę ePUAP.
Obsługa klientów zapisanych na listy rezerwacyjne, zarówno w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, jak i w Referacie Komunikacji odbywa się codziennie.
Wyłącznie po uprzednim telefonicznym ustaleniu załatwimy swoje sprawy w:
-WYDZIAŁ ds. EUROPEJSKICH I PLANOWANIA ROZWOJU
-WYDZIAŁ PROMOCJI BIURO NIERUCHOMOŚCI SKARBU PAŃSTWA
-BIURO MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW
-CENTRUM DIALOGU OBYWATELSKIEGO
-WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY I GOSPODARKI KOMUNALNEJ
-WYDZIAŁ INWESTYCJI MIEJSKICH
-WYDZIAŁ ZAMÓWIEN PUBLICZNYCH
-WYDZIAŁ SPORTU
-WYDZIAŁ URBANISTYKI, ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA
-BIURO NADZORU ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH
-WYDZIAŁ GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
-WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
-WYDZIAŁ GEODEZJI I KARTOGRAFIi
-WYDZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY
-WYDZIAŁ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
-WYDZIAŁ LOKALOWY
-WYDZIAŁ TRANSPORTU
-WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ
-WYDZIAŁ OŚWIATY
-WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
- WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
W związku z panującą sytuacją wiele osób straciło pracę i chce uzyskać odgórną pomoc. W tych trudnych czasach możemy liczyć na pomoc Państwa, w związku z tym zostało nam umożliwione składanie różnorakich wniosków. Jak czytamy na stronie Urzędu Pracy w niektórych przypadkach kontakt możliwy jest tylko w formie elektronicznej, lub też poprzez pocztę. Czasem możemy skorzystać ze skrzynki podawczej. Osobisty kontakt w urzędzie możliwy jest wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.
Na stronie Urzędu Marszałkowskiego w Opolu przeczytamy, że: "Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1931) pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego wykonują na podstawie polecenia pracę zdalną od dnia 3 listopada 2020 r. do dnia 4 grudnia 2020".
Jednocześnie zaznacza się, że pracodawca może wyłączyć z pracy zdalnej tych pracowników, którzy muszą realizować działania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom. Urząd Marszałkowski pracuje w podobnym trybie już od 19 października, znaczy to, że dla klientów nowe zmiany są niewielkie i dotyczą przede wszystkim zamknięcia budynku przy ulicy Piastowskiej 14, w związku z tym wejście na teren jest utrudnione. Nie wydaje się kart wejściowych, drzwi urzędu pozostają zamknięte, a do środka pracownicy i klienci są wpuszczani przez pracowników ochrony.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
markox: Napisał postów [6], status [nowy]
Pozamykane bo wszyscy zajmują się obaleniem demokratycznie wybranego rządu