- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 8476
- Dodano: 2021-01-15 / 19:20
- Komentarzy: 3
Rozpoczęła się budowa peronu na stacji Opole Główne
Nowy peron usprawni obsługę pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Gł. Prace zostały tak zorganizowane, aby zapewniona była stała dostępności do pociągów.
W Opolu rozpoczęły się prace przy budowie nowego peronu, który ułatwi dostęp do pociągów. Największa inwestycja kolejowa na Opolszczyźnie, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skróci czas podroży i zwiększy ofertę przewozu towarów. Projekt za ponad 815 mln zł jest współfinansowany z udziałem instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Rozpoczęła się budowa peronu (nr 1a) na stacji Opole Główne. Zostanie tam zamontowana 75 metrowa wiata. Peron zapewni obsługę pasażerską pociągów w kierunku Kędzierzyna - Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie. Nowy peron usprawni obsługę pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Gł. Prace zostały tak zorganizowane, aby zapewniona była stała dostępności do pociągów.
Podróżni korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach. W Kędzierzynie - Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3. Przygotowywane są perony nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40-metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej. Od Opola do Kędzierzyna - Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.
Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn - Koźle - Raszowa i Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.
Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.
Między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim przygotowywana jest przebudowa mostu nad Odrą. Przy obecnym obiekcie zostanie dobudowana nowa konstrukcja dla jednego z dwóch torów. Po zakończeniu inwestycji każdy tor będzie na osobnej konstrukcji, co usprawni ruch kolejowy. Oprócz rozbudowy mostu nad Odrą zostaną wyremontowane 3 kolejowe przeprawy: nad kanałem Młynówki, nad kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem. Zaplanowane są prace na 3 wiaduktach nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.
Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna - Koźle, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Roboty są prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii, co wymaga od wykonawców zachowania podwyższonych rygorów bezpieczeństwa.
Modernizacja odcinka Kędzierzyn - Koźle - Opole Groszowice zakończy się w IV kwartale 2021 r. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie - Opole Groszowice w 2023 roku.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
BoundyAl: Napisał postów [1], status [żółtodziób]
A firma ta sama która od dwóch i pół roku nie może wykonać (dokończyć ) przebudowy peronów w Zdzieszowicach? krzywe płoty, nie skończone perony,zalewany systematycznie tunel,luźne płyty chodnikowe ...od ponad roku nikt tam nic nie robi...