Niespełna 5 - w ciągu 24 - godzin odpoczywał kierowca, który 20 stycznia br. został zatrzymany do kontroli na przejściu granicznym w miejscowości Trzebina, przez inspektorów z kędzierzyńsko - kozielskiego oddziału WITD w Opolu.
Rutynowa kontrola należącego do węgierskiego przewoźnika zespołu pojazdów ujawniła, że kierowca tego pojazdu, aż czterokrotnie w kontrolowanym okresie, wyciągał z tachografu swoją kartę kierowcy i rejestrował odpoczynek zamiast jazdy.
Porównanie danych z karty kierowcy i zapisów tachografu wykazało szereg poważnych naruszeń, m.in. że kierowca w ciągu ostatnich 24 godzin odpoczywał zaledwie 4 godziny i 52 minuty. Za swoje działania kierowca ukarany został mandatami karnymi na kwotę 2 450 zł. Dodatkowo, za stwierdzone naruszenia odpowie również przewoźnik oraz osoba zarządzająca transportem, którym grozi kara pieniężna w łącznej wysokości 6 650 zł.
Ze względu na brak środków do zapłaty kaucji na poczet ewentualnej kary pieniężnej pojazd został usunięty na parking strzeżony a kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu odebrania odpoczynku 9-cio godzinnego.
Czas pracy kierowcy (w rozumieniu podanym wyżej) nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym 4 miesięcy. Oznacza to, że pracodawca rozliczając czas pracy kierowcy w ciągu 4 miesięcy musi zachować wymiar 8 godzin dziennie 40 godzin tygodniowo, czyli podstawowy wymiar czasu pracy stosowany w Kodeksie pracy. Każda praca ponad ten wymiar będzie pracą w godzinach nadliczbowych (wyjątek przedstawiony wyżej dotyczy systemy równoważnego czasy pracy, ale tylko w okresie czasu rozliczeniowego. Natomiast rozliczenie czasu pracy powinno prowadzić do przeciętnej 8 godzin na dobę i 40 na tydzień). Pracodawca oprócz wymiaru czasu pracy musi również ustalić rozkład czasu pracy kierowcy. Z obowiązku tego jest zwolniony w przypadku, kiedy kierowca wykonuje przewóz rzeczy. Natomiast dla kierowców wykonujących regularny przewóz osób rozkład powinien być ustalony, co najmniej na 2 tygodnie naprzód, a jeżeli przewóz wykonywany jest w systemie równoważnego czasu pracy, co najmniej na miesiąc.
reklama
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
2021-01-24 18:18:52 [205.201.55.*] id:1607418 seba1993: Napisał postów [854], status [rozpisany/na]
Wielkie rzeczy w nutricia w Opolu znajomy pracuje po 12 godzin 7 dni w tygodniu
i prawo pracy ani urząd dozoru tam problemuw nie robi a zatrzymaja jednego
kierowcę i się tym szczyca
Pokaż -
Ukryj Odpowiedzi [1]
2021-01-25 08:40:49 [217.173.195.*] id:1607428 wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP]
Zapewne fantasto. To niech ten kolega zgłosi się do PIPu. No chyba, ze taki
układ mu pasuje...
2021-01-24 19:14:34 [185.127.20.*] id:1607420 Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP]
Przecież on to robił wyłącznie dla Nas... żebyśmy zjedli rano świeże i
ciepłe bułeczki :D
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
seba1993: Napisał postów [854], status [rozpisany/na]
Wielkie rzeczy w nutricia w Opolu znajomy pracuje po 12 godzin 7 dni w tygodniu i prawo pracy ani urząd dozoru tam problemuw nie robi a zatrzymaja jednego kierowcę i się tym szczyca