• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 6404
    • Dodano: 2021-05-29 / 15:13
    • Komentarzy: 2

    Koniec korków na bramkach? Uruchomiono rejestrację w systemie e-TOLL

    (Fot. Dżacheć)

    Ministerstwo Finansów uruchamia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.


    Ministerstwo Finansów uruchomiło w środę 26 maja rejestrację w systemie e-TOLL umożliwiającym elektroniczne opłaty za przejazd autostradami i drogami płatnymi.

    - Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL - informuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

    - System e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników - dodaje wiceminister Rzeczkowska.

    Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL, za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.

    Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta. Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:

    - rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
    - zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu,
    - korzystanie z płatności pre-pay i post-pay,
    - pełne zarządzanie usługami online,
    - wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu,
    - możliwość wykorzystania szybkich płatności online,
    - automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach,
    - komunikacja z Poborcą Opłaty,
    - różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca,
    - pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online.

    Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

    800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
    +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy - opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

    Z końcem maja w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

    W pierwszej połowie czerwca uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-06-02 19:22:40 [46.114.166.*] id:1613503  
    yakuzja: Napisał postów [99], status [młodszy wyjadacz] Reputacja
    Nie można po prostu z góry przelać 500 zł i sobie jeździć tak długo aż przyjdzie SMS żeby doładować ? Telefon z GPSem włączonym jest momentalnie rozładowany mimo szybkiego ładowania, ponieważ się nagrzewa. A oni chcą GPSa włączyć w aplikacji i na tej podstawie wprowadzić opłatę. Nie lepiej po prostu przelać blikiem, wpisać numer rejestracyjny i tyle ?!?

    Nick:
    Treść:
    2021-05-30 15:30:53 [83.7.16.*] id:1613353  
    dontomasso: Napisał postów [4390], status [VIP] Reputacja
    no to czekamy na nowe korki na bramkach. znajac zycie bedzie tak jak bylo z viatollem na poczatku.

    Nick:
    Treść: