• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 5535
    • Dodano: 2021-10-01 / 08:30
    • Komentarzy: 5

    Koniec ViaTOLL. Zmiany w organizacji ruchu na A2 i A4

    (Fot. Dżacheć)

    Od 1 października 2021 r. w związku z wygaszeniem systemu viaTOLL wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na odcinkach autostrad A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica). Dla użytkowników systemu e-TOLL wyznaczone zostaną specjalne pasy wjazdowe i wyjazdowe.


    Do 30 listopada 2021 r. kierowcy pojazdów lekkich mogą na tych odcinkach autostrad korzystać także z manualnego systemu poboru opłat.

    W związku z wygaszeniem systemu poboru opłat viaTOLL od 1 października 2021 r. nastąpią zmiany organizacji ruchu w Miejscach Poboru Opłat (MPO) na odcinkach autostrad A2 Konin - Stryków i A4 Wrocław - Sośnica.
    Nowa organizacja ruchu na MPO będzie oznaczała:

    1. przeznaczenie dwóch skrajnych pasów wjazdowych i dwóch skrajnych pasów wyjazdowych na każdym Placu Poboru Opłat (PPO) tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.
    2. przeznaczenie jednego pasa wjazdowego i jednego pasa wyjazdowego na każdej Stacji Poboru Opłat (SPO) tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.

    Pozostałe pasy na MPO do 30 listopada 2021 r. będą funkcjonować w trybie manualnego poboru opłat, na których będzie można wnieść opłatę za przejazd autostradą kartą lub gotówką. Wjeżdżając/wyjeżdżając z autostrady przez Place Poboru Opłat należy zwrócić uwagę, aby wybrać odpowiedni pas wjazdowy/wyjazdowy. Każdy z nich został w jasny i czytelny sposób oznakowany, ułatwiając tym samym kierowcom sprawne opuszczenie drogi płatnej.

    Zielona strzałka, oznacza, że pas jest otwarty dla ruchu, zaś czerwony krzyżyk, że jest zamknięty.

    Przejazdy pojazdów lekkich:

    Użytkownicy pojazdów lekkich (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony) do 30 listopada br. na odcinkach autostrad A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica) mogą korzystać zarówno z manualnego sposobu poboru opłaty za przejazd (płatność gotówką lub kartą) jak i z opłacania przejazdów w sposób elektroniczny (aplikacja e-TOLL PL).

    Dla kierowców pojazdów lekkich, na odcinku autostrady A4 Wrocław-Sośnica przejazd obwodnicą Gliwic (Kleszczów - Żernica) jest bezpłatny - nie ma konieczności pobrania biletu oraz korzystania z aplikacji e-TOLL PL.

    Pojazdy lekkie - wjazd na autostradę

    Wjeżdżając na autostradę kierowcy opłacający przejazd w sposób manualny powinni wybrać dowolny, otwarty pas wjazdowy z lewej strony Placu Poboru Opłat, na którym znajduje się automat do wydawania biletów i pobrać bilet.

    Kierowcy pojazdów osobowych korzystający z elektronicznej metody płatności w systemie e-TOLL powinni wybrać pasy, nad którymi znajduje się znak e-TOLL. W zależności od lokalizacji będzie to pierwszy skrajny pas ruchu lub dwa skrajne pasy ruchu, licząc od prawej strony.

    Pojazdy lekkie - wyjazd z autostrady

    Wyjeżdżając z autostrad przez Place Poboru Opłat należy zwrócić uwagę, aby wybrać odpowiedni pas wyjazdowy.
    Kierowcy, którzy chcą skorzystać z manualnej metody płatności powinni wybrać dowolny, otwarty pas wyjazdowy z lewej strony Placu Poboru Opłat, nad którym znajduje się znak symbolizujący inkasenta poboru opłat. Liczba otwartych pasów zależy od natężenia ruchu.

    Kierowcy pojazdów osobowych korzystający z elektronicznej metody płatności (aplikacja e-TOLL PL) w systemie e-TOLL powinni wybrać pasy, nad którymi znajduje się znak e-TOLL. W zależności od lokalizacji będzie to pierwszy skrajny pas ruchu na Stacjach Poboru Opłat (SPO) lub dwa skrajne pasy ruchu na Placach Poboru Opłat (PPO), licząc od prawej strony.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-10-04 08:13:33 [165.225.73.*] id:1622202  
    dontomasso: Napisał postów [4391], status [VIP] Reputacja
    cyly ten e-toll to jedno wielkie goowno. zaczynajac od aplikacji konczac na infolinii. rejstracja w systemie i instalacja na telefonie dla 2 pojazdow zajela prawie polowe dnia.

    Nick:
    Treść:
    2021-10-01 08:51:26 [185.127.20.*] id:1621992  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    Ale będą jaja. Na przedłużenie terminu żeby to działało w 100% kancelaria premiera absolutnie się nie zgodziła... no to będą cyrki! Będzie działać jak CEPIK-i i inne wynalazki na początku.
    [1]

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2021-10-01 11:19:34 [31.60.42.*] id:1622017  
    misza28: Napisał postów [788], status [stały bywalec] Reputacja
    Będą i to z winy aplikacji i ekipy która to powinna ogarniać ale spora część niczego nie ogarnia. Infolinia to jakaś kpina, co ja się z nimi naszarpałem. Wszystko się działo w sierpniu jak jeszcze mało ludzi się tym interesowało. Teraz jak masa ludzi zacznie to na szybko instalować to się tam dopiero jaja zrobią. Do dzisiaj a już powoli mijają dwa miesiące nikt mi nie odpisał na moje uwagi.
    2021-10-01 15:25:35 [217.173.195.*] id:1622037  
    neo: Napisał postów [2104], status [Szycha] Reputacja
    Pisałem do nich w maju, nie odpowiedzieli do dziś, tylko poukrywali część zgłoszonych błędów, reszta dalej wisi z nieprawidłowymi danymi. Na infolinii, pracują (bez urazy) idioci, odwalają spychologię pod dyktando kierownictwa. Odbieranie połączenia po 5 minutach, wypowiedzenie formułki, że wszystkie linie są zajęte i rozłączenie rozmowy to już szczyt chamstwa. Na szczęście rejestrowałem się na samym początku, na spokojnie, po zapoznaniu się z instrukcją, której zwykle nikt nie czyta. Zrobiłem próbny przejazd i jakoś to zadziałało, aczkolwiek klimat bałaganu taki sam, jak na początku funkcjonowania viaToll. Po 10 latach prawdopodobnie będzie już w miarę dobrze.
    2021-10-01 12:22:17 [5.173.64.*] id:1622023  
    bartez2: Napisał postów [316], status [maniak] Reputacja
    Nie ma większego syfu , niż etoll . Aplikacja to tragedia . Oczywiście standardowo apka kosztowała grube miliony i ktoś ładnie zarobił na tym gniocie .
    [1]

    Nick:
    Treść: