• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 5428
    • Dodano: 2021-11-03 / 18:01
    • Komentarzy: 11

    Duża zmiana w telewizji. Wiele osób to zdenerwuje

    Obowiązują już nowe zasady dotyczące nadawców telewizyjnych i radiowych. Zmiany na pewno zauważą widzowie i radiosłuchacze. Zwłaszcza kibice sportowi mogą poczuć się bardzo rozżaleni.

    Czas, jaki mogą zajmować reklamy, jest ograniczony przepisami. Do tej pory było to maksymalnie 12 minut w ciągu jednej godziny, a każdy z widzów stacji komercyjnych (bo te tylko przerywają swoje audycje treściami płatnymi) dobrze wie, że znacznie wydłuża to seans filmu czy ulubionego serialu. Od listopada jednak zaczynają obowiązywać nowe regulacje uwzględnione w Ustawie o radiofonii i telewizji oraz Ustawie o kinematografii.

    Najważniejsze zmiany dotyczą:

    emisji reklam,
    sponsoringu,
    lokowania produktu,
    autopromocji.

    12-minutowy limit przestał już obowiązywać, a wprowadzono nowe rozwiązania. W myśl aktualnych przepisów dobowy czas nadawania został podzielony na pasma godzinowe i wskazano dla nich czasowy limit reklam.

    Od godz. 6 do godz. 18 wynosi on 144 minuty.
    Od godz. 18 do godz. 24 wynosi on to 72 minuty.
    Od godz. 24 do godz. 6 limitu nie ma.

    Oznacza to, że w ostatnim, wskazanym paśmie materiały promocyjne można w praktyce emitować bez przerwy. Co do treści autopromocyjnych (zapowiadające np. programy na następne dni) też nie ma już limitu czasowego, a dotychczas były to 2 minuty na godzinę.

    20 procent

    Łatwo policzyć, że zarówno 12 minut reklam w ciągu godziny, jak i 144 minut w ciągu 12 godzin to w obu przypadkach 20 procent czasu. Teoretycznie nowelizacja prawa zmienia niewiele, ale eksperci są zgodni, że nowe możliwości mogą skłonić nadawców do wydłużenia bloków reklamowych. Zwłaszcza w tzw. prime time'ie (czasie najwyższej oglądalności). Właściciele stacji telewizyjnych i radiowych w najlepszych godzinach, w których reklamy są najdroższe, mogą wydłużyć czas bloków, a skrócić emitowane w innych godzinach.

    Przerwa w meczu

    Zmiany odczują zwłaszcza kibice sortowi, bo dotychczas reklamy mogły być emitowane wyłącznie podczas przerw w rozgrywkach. Obecnie jednak możliwe jest przerywania transmisji sportowej. Dopuszczone jest to wyłącznie w celu nadania pojedynczej reklamy. Nie zmienia się to, że nie można opłaconymi treściami przerwać programu informacyjnego, religijnego, publicystycznego oraz dokumentalnego trwającego krócej niż 30 minut. Niedozwolone jest także przerywanie programu dla dzieci, ale w tej kwestii jest wyjątek. Można wyemitować reklamę podczas filmu dla najmłodszych trwającego dłużej niż godzina.
    News4Media/ fot. iStock
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-11-03 18:41:10 [89.67.3.*] id:1624692  
    DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP] Reputacja
    Szkoda, że nie ma limitów reklam na strony internetowe. Mówię całkiem poważnie. Są strony, gdzie na ich widok rezygnuję z czytania, bo zanim dojdę do tekstu to muszę się czasem przeklikać przez reklamy, a ile jest takich, że celowo ukryte jest miejsce zamknięcia okienka. Co do reklam w TV od dawna są za długie, bo wystarczy wcisnąć "autpromocję" i kolejny blok leci bez opamiętania. Nie oglądam takiego szitu - sprawdzam fb, albo 2opo ;-)

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2021-11-03 22:31:36 [188.123.205.*] id:1624710  
    ombre: Napisał postów [20187], status [VIP] Reputacja
    Zainstaluj Adblocka
    [1]
    2021-11-04 08:24:43 [217.173.195.*] id:1624726  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Jeszcze jest jedna ewentualność. Płacenie za treści w internecie. Ktoś musi zarabiać na tym że wytwarza te treści.
    2021-11-04 08:48:22 [89.67.3.*] id:1624738  
    DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP] Reputacja
    Mam inne pomysły, ale w smartfonie na LTE niestety nie działają :(
    2021-11-03 22:58:47 [83.27.63.*] id:1624712  
    devilopole: Napisał postów [738], status [rozpisany/na] Reputacja
    Całe szczęście że nie oglądam TV , a w radiu jak zaczynają szczekać to słucham muzy przez USB. Jeszcze muszę przestać czytać takie portale jak ten , kontrolowane przez wiadomo kogo.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-11-04 08:25:28 [217.173.195.*] id:1624728  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Kogo, kogo,. Powiedz, proszę. I podaj te portale kontrolowane przez nikogo.
    2021-11-03 19:00:41 [185.127.20.*] id:1624696  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    A pamiętam jak było sie łebkiem i anteny satelitarne były nowością (w PL były ze 2-3 programy) to czekało się właśnie na reklamy na niemieckich programach :-). Nigdy by człowiek nie pomyślał że będzie nimi kiedyś "rzygał" :-(. Dlatego też TV nie oglądam (nawet nie mam - tylko Netflix i Amazon) a wiadomości ze świata sprawdzę sobie w necie i to mi wystarczy :D

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-11-04 08:21:54 [217.173.195.*] id:1624724  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    I taka jest tendencja. A media klasyczne próbują utrzymać widzów między innymi podtrzymywaniem wiecznego stanu napięcia i zagrożenia. Czkawką nam się to już troszkę odbija.
    2021-11-04 06:16:04 [165.225.73.*] id:1624718  
    dontomasso: Napisał postów [4432], status [VIP] Reputacja
    a mi to zwisa i powiewa. od lat nie ogladam tv, nie slucham radia. niech puszczaja reklamy 24/365

    Nick:
    Treść:
    2021-11-03 22:29:32 [188.123.205.*] id:1624709  
    ombre: Napisał postów [20187], status [VIP] Reputacja
    Kolejni ludzie przestaną oglądać naziemną tv.

    Nick:
    Treść:
    2021-11-03 20:22:21 [83.22.11.*] id:1624699  
    chrząszcz: Napisał postów [5446], status [VIP] Reputacja
    "dobra reklama" jest wtedy, gdy po jej emisji się nie pamięta, co się oglądało przedtem... czyli pranie mózgu bez limitu, do ostatniej szarej komórki

    Nick:
    Treść: