• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 1423
    • Dodano: 2021-11-24 / 11:44
    • Komentarzy: 1

    Podsumowano przeprowadzone w tym roku remonty dróg wojewódzkich

    (Fot. UMWO)

    Realizacja remontów na drogach wojewódzkich w roku 2021 trzykrotnie przekroczyła zakładane plany. Były to remonty polegające na wymianie nawierzchni i podbudowy istniejących dróg. Koszt prac na koniec roku wyniósł 25,5 milionów złotych.


    W województwie opolskim na początku roku zaplanowano 9 zadań związanych z remontem nawierzchni 10 kilometrów dróg. Dzięki umiejętnemu planowaniu przetargów i wpływom z podatku CIT urząd marszałkowski wraz z Zarządem Dróg Wojewódzkich zwiększył liczbę zrealizowanych inwestycji do 26 zadań, co przełożyło się na 29 wyremontowanych kilometrów dróg. Jak podkreśla Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego, mówiąc o remontach dróg, należy mieć na uwadze ich znaczącą przebudowę.

    - Wykonaliśmy wiele zadań bez dofinansowania unijnego. To nie były zadania wielomilionowe, ale spełniały oczekiwania mieszkańców. Były to inwestycje, które wiążą się z poprawą komfortu, bezpieczeństwem i dotyczą głównie terenów zabudowanych - tłumaczy Szymon Ogłaza. To nowe nawierzchnie, nie odbiegające od standardów nowoczesnych dróg. Obok nich często budowane są chodniki, ścieżki rowerowe czy wiaty przystankowe. Wydano na te zadania około 26 milionów złotych z budżetu województwa opolskiego.

    Co ciekawe, wydatki remontowe związane z tzw. nakładkami przekroczyły unijne wydatki inwestycyjne na drogach wojewódzkich, które wyniosły w tym roku 20 milionów złotych.

    Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk dodaje, że to dzięki zaangażowaniu urzędu marszałkowskiego udało się tak zaplanować tak wydatki, aby finansowane były one z pieniędzy własnych. - Na terenie każdego powiatu były prowadzone prace, które pozwolą na komfortową jazdę przez przynajmniej dziesięć lat - podkreśla dyrektor. Grzegorz Cebula, wicedyrektor ZDW, informuje, że w tym roku zostało zastosowanych kilka nowych technologii, które znacząco wydłużą żywotność chociażby obwodnicy Białej.

    - Jest to tzw. powierzchniowe utrwalenie. Zauważyliśmy, że na obwodnicy zaczęły pojawiać się pęknięcia. Technologia "Slurry Seal" pozwala, że po godzinie można już korzystać z drogi, a żywotność jej przedłuża się nawet o 15 lat - mówi Grzegorz Cebula.

    Pozostałe drogi były frezowane, nakładano specjalne siatki i warstwy wiążące i ścieralne. Najczęściej w warstwie ścieralnej zastosowano beton asfaltowy.

    Odcinki dróg wojewódzkich wyremontowanych w tym roku:

    405 Rynarcice

    406 Piątkowice

    406 Jasienica Dolna - Budzieszowice

    414 obwodnica m. Biała

    410 Landzmierz ul. Biadaczów

    416 Bernacice - Bernacice Górne

    419 Niekazanice - Branice

    420 Pilszcz

    426 Jemielnica

    426 Strzelce Opolskie

    451 Pielgrzymowice

    454 Dobrzeń Wielki - Kup

    457 Kościerzyce-Nowe Kolnie

    458 Kantorowice

    458 Ptakowice

    458 Kolonia Popielowska

    463 Kadłub Turawski

    494 Bodzanowice

    901 Pietraszów

    901 Pludry

    409 Moszna - Zielina

    409 Gogolin

    411 Głuchołazy

    457 Chróścice

    494 Chudoba

    494 Borki Małe - Broniec
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-11-24 13:41:18 [62.216.206.*] id:1626340  
    Jerry: Napisał postów [4768], status [VIP] Reputacja
    A poza moją miejscowością można koła urwać...

    Nick:
    Treść: