- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 6565
- Dodano: 2021-11-30 / 17:35
- Komentarzy: 7
Pacjenci oblegają opolskie SOR-y. Nawet 7 godzin czekania na pomoc
Nawet 7 godzin czekania na triaż, to - jak wskazują przedstawiciele opolskich SOR-ów - nie brak kadry medycznej i zobojętnienie. Pacjenci znów nadużywają SORów zgłaszając się z problemami, które mogą poczekać na lekarza pierwszego kontaktu.
SORy powstały po to, by nieść natychmiastową pomoc pacjentom w wyjątkowych przypadkach. Tymczasem wytworzyła się praktyka, zgodnie z którą część pacjentów traktuje SOR-y jako miejsce, gdzie można szybko zrobić sobie badania lub skrócić czas dotarcia do lekarza specjalisty.
Czytelnicy skarżą się, że na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Opolu sytuacja jest dramatyczna. Pełne poczekalnie, zdenerwowani pacjenci i - jak wskazuje nasz czytelnik - totalna znieczulica i zobojętnienie personelu.
Czytelnik wskazał, że zgłosił się na Szpitalny Oddział Ratunkowy w poniedziałek około godziny 14.00 i do godziny 21.00 nie przeszedł triażu. Zgodnie z wymogami nałożonymi przez Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 27-06-2019 roku w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego TRIAGE przeprowadza pielęgniarka systemu , ratownik medyczny lub lekarz systemu i na jego podstawie zakwalifikowuje pacjenta do jednej z kategorii.
Osoby zakwalifikowane do kategorii pilności oznaczonej kolorem zielonym lub niebieskim, mogą być kierowane do miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej.
Wszystko wskazuje na to, że tłum w poczekalni na SOR tworzą w dużej części pacjenci, którzy przychodzą z problemami, które mogą poczekać.
- Niestety, powtarza się sytuacja, że pacjenci zamiast do lekarza pierwszego kontaktu zgłaszają się na SOR. W ostatnim czasie odnotowujemy większą liczbę osób uskarżających się na dolegliwości trwające kilka dni i nie wymagające natychmiastowej pomocy ze strony personelu medycznego SOR. Pacjentów na SOR przybyło, bo są także przekierowywani przez inne placówki medyczne, nie tylko z Opola. W związku z aktualną sytuacją epidemiczną wykonujemy też dużo testów pod kątem Covid-19, np. wczoraj na ponad 130 przyjętych pacjentów, 100 osób zostało zakwalifikowanych na testy. W pierwszej kolejności zadaniem zespołu SOR jest ratowanie życia.
Mimo zwiększonej liczby pacjentów, staramy się każdemu zapewnić pomoc medyczną - tłumaczy Adriana Mazurkiewicz-Fornalik, pełnomocnik dyrektora ds. praw pacjentów w USK.
NFZ zaznacza, że miejscem pierwszego kontaktu pacjenta z lekarzami są przychodnie POZ, działające od godziny 8.00 do 18.00. Po tych godzinach można szukać pomocy lekarskiej w punktach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
ombre: Napisał postów [20186], status [VIP]
Przyszli studenci medycyny mają fajnie i przyszłościowo. Jeszcze nie zdali na studia a już pacjenci mają do nich skierowanie.