- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 1146
- Dodano: 2021-12-12 / 16:18
- Komentarzy: 0
Świąteczne prezenty: Połowę zakupów zrobimy online
Z badań wynika, że niemal co drugi Polak kupi prezenty pod choinkę przez Internet. Stacjonarnie najchętniej kupujemy żywność. Sprzed komputera najczęściej sięgamy po elektronikę.
Pomimo coraz popularniejszych zakupów online nadal preferowanym sposobem płatności za zakupy świąteczne jest gotówka (30 proc.). W Internecie największym zaufaniem cieszą się płatności kartą debetową i kredytową (kolejno 15 proc. i 13 proc.), e-przelew (14 proc.) i BLIK (12 proc.).
Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania "Zakupy świąteczne 2021", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, prawie połowa Polaków zrobi zakupy świąteczne w Internecie (taką deklarację złożyło 47 procent badanych). Nie zamierzamy w tym roku oszczędzać - na prezenty, żywność i spotkania z najbliższymi planujemy przeznaczyć średnio 2 129 zł. Decydując się na zakupy internetowe najczęściej wybieramy platformy typu marketplace i e-sklepy. W sieci będziemy poszukiwać również inspiracji prezentowych (52 procent ankietowanych).
Polacy deklarują, że myśląc o bożonarodzeniowych wydatkach, planują zakupy w sklepach stacjonarnych (53 procent badanych), zaś 47 proc. z nich wybiera online. W sklepach stacjonarnych kupujemy przede wszystkim żywność i napoje, tak deklaruje aż 85 proc. ankietowanych, jedynie 15 proc. skorzysta z oferty dostępnej online.
Na zakupy przez Internet najczęściej decydujemy się w przypadku organizacji podróży i czasu wolnego (71 proc.). Warto także zaznaczyć, że w porównaniu z rokiem poprzednim zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem wzrosło aż o 55 proc. Chętnie także korzystamy z e-commerce przy wyborze akcesoriów elektronicznych (64 proc.) czy prezentów związanych z hobby (63 proc.). Popularnością w Internecie cieszą się również karty prezentowe oraz zabiegi zdrowotne i kosmetyczne (60 proc. i 58 proc.)
W przypadku pozostałych kategorii produktów sklepy online są równie chętnie wybierane jak te stacjonarne, a różnice między preferencjami konsumentów są coraz mniejsze. Po dobra luksusowe w sieci sięgnie 51 proc. Polaków. Tam też często szukamy kosmetyków i perfum oraz odzieży i obuwia (47 proc.). Karmy i produkty dla zwierząt, a także meble i dodatki do domu kupuje online już 45 proc.
-
W tym roku już prawie połowa świątecznego budżetu zostanie wydana online. To zmiana o 5 punktów procentowych w stosunku do roku ubiegłego. Wzrost znaczenia e-commerce to trend, który obserwujemy od lat dodatkowo akcelerowany w trakcie pandemii Covid-19. Polacy szczególnie chętnie w kanałach online kupują elektronikę, a także produkty związane z realizacją hobby (w tym zabawki i książki). W porównaniu do roku poprzedniego widoczny jest wzrost na poziomie kolejno 7 proc. i 12 proc. Kosmetyki, odzież i dobra luksusowe kupujemy równie chętnie w obu kanałach sprzedaży. Jeżeli chodzi o żywność, podobnie jak w roku poprzednim pozostajemy wierni kanałom tradycyjnym. Zakupy produktów spożywczych w sklepach stacjonarnych deklaruje 85% badanych - mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, Deloitte Digital.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.