- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 1903
- Dodano: 2022-01-20 / 13:53
- Komentarzy: 1
Partia Razem: Miasto wydaje miliony na parkingi. Co ze wspieraniem komunikacji publicznej?
W opinii reprezentantów Partii Razem, nowo powstałe centrum przesiadkowe Opole Wschodnie budzi poważne kontrowersje, a zmiany w kursowaniu autobusów są zmorą dla mieszkańców Opola. Ratusz odpiera zarzuty tłumacząc, że mieszkańcy cieszą się z odkorkowania tej części miasta, a to dopiero początek zmian na lepsze.
W opinii Partii Razem nowe skrzyżowanie mylnie jest nazywane centrum przesiadkowym. - Na siłę ciągniemy wszystkie linie autobusowe przez Opole-Wschód likwidując przystanki i robiąc niezrozumiałe dla mieszkańców zmiany. Tu trochę nie wiadomo z czego na co mają się mieszkańcy przesiadać. Dlatego pytamy Ratusz o to skrzyżowanie. Pytamy o wygląd siatki połączeń oraz czy pojawi się tam komunikacja kolejowa - mówi Jerzy Przystajko.
Członek zarządu Młodych Razem, Nathan Bryza mówi, że zmiana linii nr 15 godzi w interesy mieszkańców. - 15 omija przystanek na Horoszkiewicza, kolejną sprawą jest omijanie przystanku Sosnkowskiego Centrum Handlowe. Zauważyłem tez zmiany w linii 25, która zniknęła z ulicy Kośnego i teraz trzeba dochodzić nawet 500 metrów do innych przystanków - mówi.
- Mieszkańcy zasługują na informację, na co wydaliśmy 150 milionów złotych. Przed budową centrum przesiadkowego były tylko trzy światła, teraz piesi i rowerzyści czekają po półtorej minuty na kilku przejściach. To jest zachęcanie mieszkańców, by wrócili do samochodów. W strategii miasta zapisano, że będziemy wspierać transport publiczny, rowerowy - mówi Kamila Jarońska.
- To olbrzymie skrzyżowanie z buspasami, po których nie porusza się żaden autobus, stacją kolejową, na którą
dojeżdżają pojedyncze połączenia i wątpliwym miejscem w siatce opolskiej komunikacji miejskiej, ze względu na położenie - pisze posłanka Lewicy, Marcelina Zawisza w interwencji poselskiej.
Ratusz odpiera zarzuty tłumacząc, że inwestycja będzie jeszcze się rozwijać, szczególnie kiedy powstanie tam m.in. aqua park, na który czekają opolanie.
- Rejon Opola Wschodniego przed przebudową był jednym z największych wyzwań komunikacyjnych. Korki były tak duże, że szybciej można było poruszać się pieszo niż jadąc autobusem. Tego typu inwestycje są planowane na dziesiątki lat i dlatego też nie wykluczamy zmian w sposobie funkcjonowania centrum przesiadkowego np. dotyczących linii autobusowych, które przejeżdżają lub miałby przejeżdżać przez centrum przesiadkowe. Tym bardziej, że rejon Opola Wschodniego rozwija się dynamicznie i najbliższych latach będzie zmieniało się nadal. W pobliżu kończy się budowa Centrum Usług Publicznych, a powstać ma również Aquapark, na który czeka wielu opolan - odpowiada Adam Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta miasta Opola.
- Już teraz dzięki wprowadzonym zmianom udało się zapewnić lepszy dojazd autobusami MZK m.in. do Szpitala Wojewódzkiego czy budynków Uniwersytetu Opolskiego. Dostajemy też wiele pozytywnych głosów od mieszkańców, którzy każdego dnia muszą pokonywać skrzyżowanie ulic Oleskiej/Bohaterów Monte Cassino/Batalionów Chłopskich. Wskazują, że dzięki wprowadzonym rozwiązaniom znacząco poprawiła się komunikacja w tej części miasta. Zmniejszyły się korki i ułatwił się przejazd między osiedlem AK, centrum a Zaodrzem. Natomiast jeśli chodzi o drzewa to miasto nasadziło więcej drzew niż wycięło - słyszymy.
Ratusz zaznacza, że z terenu inwestycji:
- wycięto 802 szt. drzew przez MZD
- przesadzono 10 szt. drzew przez MZD
- nasadzono - 828 szt. drzew przez MZD
- wycięto 40 szt. przez PKP
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
bartez2: Napisał postów [316], status [maniak]
Niestety mają rację. Psu w d... te psełdo centra , jak komunikacja miejska jest do bani. Robić , żeby robić. A że to nie ma sensu , ale jest zrobione. Spokojnie wywalimy grube miliony na stadion i też będzie stał pusty .