• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1634
    • Dodano: 2022-02-17 / 14:00
    • Komentarzy: 2
    • Artykuł sponsorowany

    Logo dla firmy? Poznaj, co symbolizują kolory w biznesie!

    Źródło: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/milosc-sztuka-kreatywny-ciemny-4219312/

    Czy wiesz, że kolory w biznesie i psychologii odgrywają ogromną rolę? Poznaj ukrytą symbolikę kolorów, jeśli chcesz stworzyć najlepsze logo dla firmy.

    Psychologia kolorów to temat niezwykle pasjonujący, który opisuje, w jaki sposób barwy oddziałują na nasze życie codzienne. Okazuje się, że mają one wpływ na bardzo wiele czynników, choć sami nieczęsto zdajemy sobie z tego sprawę. Dobór odpowiednich kolorów ma znaczenie nie tylko w ubiorze, urządzaniu mieszkania czy wyborze dodatków. Równie ważna jest ich psychologia w biznesie, więc jeśli potrzebujesz logo dla swojej firmy, wybierz właściwą kolorystykę. Pokażemy Ci, co symbolizują najważniejsze kolory w działalności biznesowej.

    Psychologia kolorów w biznesie. Wszystko zaczyna się od logo firmy
    Jeżeli potrzebujeszlogo dla swojej firmy, warto skorzystać z nowoczesnego narzędzia, jakim jest kreator logo. Podając nazwę swojego biznesu, a także branżę, w jakiej pracujesz, sztuczna inteligencja zaproponuje najciekawsze opcje specjalnie dla Ciebie. Uzyskasz w ten sposób sporo możliwości wyboru nie tylko pod względem kształtu logotypu, ale też jego kolorystyki.

    Czy wiesz, że kolor w biznesie posiada wyjątkową moc, która oddziałuje na podświadomość odbiorcy? Już sam wybór barwy potrafi wiele powiedzieć Twojemu klientowi o firmie, z jaką ma do czynienia. Psychologia kolorów w biznesie ma ogromne znaczenie w brandingu, a więc kreacji wizerunku swojej marki. Z tego względu warto poznać, co symbolizują najczęściej spotykane w biznesie kolory.

    Kolor czerwony w biznesie
    Czerwień to barwa, która kojarzy nam się z energią, aktywnością, pasją i miłością. W kontekście biznesu może dawać ludziom jasny sygnał do działania, choć warto używać go z rozwagą. Nadmiar koloru czerwonego może być bowiem przytłaczający dla potencjalnego odbiorcy. Jeśli chcesz pokazać swoją energię biznesową, ogranicz wykorzystanie czerwieni do podkreślenia pewnych elementów. Lepiej, by nie był to kolor dominujący w Twoim logo.

    Kolor pomarańczowy w biznesie
    Jeśli chcesz podkreślić, że Twoja firma ma związek z przygodą, zabawą czy poznawaniem świata, postaw na kolor pomarańczowy. Jest to barwa, po którą chętnie sięgają hotele, biura podróży czy przewoźnicy. Choć "spokrewniony" z czerwienią, pomarańcz ma odcień delikatniejszy, przez co logo firmy staje się bardziej przyjazne.

    Kolor żółty w biznesie
    Żółty kolor w psychologii biznesu odpowiada za stymulację, kreatywność, a także wiedzę. Z tego względu, eksperci polecają użycie go w logo firm, które zajmują się szkolnictwem i nauką. Równie chętnie sięgają po kolor żółty biznesy, które chcą przykuć uwagę swoich klientów. Nic dziwnego, że w połączeniu z czerwienią tak często używają go sieci restauracyjne typu fast food.

    Kolor zielony w biznesie
    Zieleń symbolizuje naturę, spokój i wyciszenie, ale również pieniądze (w nawiązaniu do dolara amerykańskiego). Najczęściej po kolor zielony sięgają biznesy, które poruszają się w tematyce wegetarianizmu, weganizmu, ochrony środowiska czy produktów naturalnych. Często spotkać się można z zielenią także w kontekście zdrowego stylu życia czy medycyny alternatywnej. Ciemna zieleń świetnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorstw z sektora finansowego, zaś jasne odcienie mogą być używane w branży sportowej.

    Kolor niebieski z biznesie
    Odcienie od błękitnego po granatowy to chyba najczęściej spotykane kolory w biznesie. Zwykle stoi za nimi stabilizacja i głębia, ale niebieski to też symbol profesjonalizmu, stoicyzmu i dążenia do celu. Warto jednak mieć na uwadze fakt, iż wykorzystanie barwy niebieskiej w logo może symbolizować konserwatywne poglądy. Nie tylko w ujęciu politycznym, gdyż po kolor sięga wiele tradycyjnych przedsiębiorstw komunikacyjnych, technologicznych, informatycznych czy komputerowych. Jaśniejsze odcienie kojarzyć się mogą z wodą i odpoczynkiem, podczas gdy ciemniejszy niebieski to synonim powagi i determinacji.

    Kolor fioletowy w biznesie
    Jak pewnie pamiętasz ze szkoły, barwę fioletową uzyskujemy poprzez zmieszanie czerwieni i błękitu. Zasada ta odnosi się również do koloru fioletowego w biznesie. Jeśli chcesz połączyć czerwoną werwę i niebieską stabilizację, postaw właśnie na fiolet w swoim firmowym logo. Kolor ten kojarzy się z bogactwem, mądrością, szlachectwem, kreatywnością, a także magią. Często pojawia się on w przypadku firm oferujących produkty dla kobiet, choć również dla dzieci. Warto jednak sięgać po jaśniejsze odcienie purpury, wchodzące w lawendę, a nawet popielaty róż.

    Kolor różowy w biznesie
    Róż zdaje się być zarezerwowany dla żeńskiej grupy docelowej. Wybiera go branża kosmetyczna, odzieżowa, obuwnicza czy związana z dodatkami. Kolor ten symbolizuje pozytywne emocje i ciepło. Jego jaśniejsze odcienie przyciągają uwagę, podczas gdy ciemniejszy różowy świetnie sprawdza się w marketingu produktów sentymentalnych.

    Kolor czarny w biznesie
    Czerń wcale nie musi się kojarzyć ze smutkiem, żałobą i ponurym nastrojem. Kolor ten to symbol luksusu, elegancji i wyrafinowania, dlatego też chętnie sięgają po niego nowoczesne firmy i korporacje. W przypadku ciekawych pomysłów na logo, świetnie sprawdza się kolor czarny w połączeniu ze złotym lub srebrnym. Prawdę mówiąc, pasuje do niego każda barwa, stąd łatwo można połączyć różne symbole w obrębie jednego logo.

    Kolor biały w biznesie
    Biel symbolizuje przede wszystkim czystość i higienę. Jeśli Twoją działalność cechuje spokój, prostota i organizacja, kolor biały w firmowym logo to dobry wybór. Warto jednak uważać, gdyż inne znaczenia białego ocierają się o chłód, dystans i brak zainteresowania. Być może lepiej pozostawić go jako tło strony internetowej, a w biznesowym brandingu postawić na bardziej atrakcyjne kolory?

    Kolor srebrny w biznesie
    Zwykle po kolor srebrny w biznesie sięgają firmy produkujące sprzęt RTV i AGD. Podkreślają w ten sposób futuryzm, luksus i stonowany nastrój. Jeśli szukasz klasycznego logo dla firmy informatycznej czy technologicznej, sięgnij po srebrny kolor w designie.

    Kolor złoty w biznesie
    Złoto coraz częściej wypiera srebro w kontekście projektowania logo dla firm. Kojarzy się dziś nie tylko z biznesami, które zajmują się drogocennymi i luksusowymi produktami. Znaczenie koloru złotego w psychologii biznesu dotyczy prestiżu i wysokiej jakości, ale może być też nieco pretensjonalne. Warto zwrócić uwagę, by złoto nie przerodziło się w zgniłą żółć, która wygląda o wiele gorzej.

    Kolor szary w biznesie
    Szarość to bezpieczny kierunek, który ma tyle plusów, co minusów. Świetnie łączy się z innymi barwami, a także sprawdza się w przypadku działalności finansowych czy prawniczych, symbolizując powagę i profesjonalizm. Jednakże, niektórzy mogą postrzegać szare logo za... nudne. Dlatego też warto połączyć szarości z innymi, cieplejszymi barwami.

    Kolor brązowy w biznesie
    Nie bez powodu na sam koniec zostawiliśmy brązy, gdyż ich użycie w biznesie jest najmniej pożądane. Ciemny kolor brązowy symbolizować może pasywność i stanowczą powagę. Z kolei jasny brąz czy beż to synonim otwartości, ogłady i dostępności. Mimo tego, nie jest to najchętniej wybierany kolor w biznesie.
    Znając już znaczenie kolorów w biznesie, pora przygotować swoje logo, prawda? Skorzystaj z unikatowego kreatora logo Zyro, który pozwoli Ci dobrać odpowiedni kształt i kolorystykę dla brandingu Twojej marki.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-02-17 15:36:07 [89.67.3.*] id:1633141  
    DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP] Reputacja
    Poczułem się jak na lekcji plastyki połączonej z psychologią decyzji ze studiów :D

    Nick:
    Treść:
    2022-02-17 15:01:36 [217.173.195.*] id:1633130  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    To jest tylko ważne dla agencji PR-owych. Z ego żyją więc muszą twierdzić jak to ogromne znaczenie ma. Zwłaszcza w logo.

    Nick:
    Treść: