- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 1634
- Dodano: 2022-02-17 / 14:00
- Komentarzy: 2
- Artykuł sponsorowany
Logo dla firmy? Poznaj, co symbolizują kolory w biznesie!
Źródło: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/milosc-sztuka-kreatywny-ciemny-4219312/
Czy wiesz, że kolory w biznesie i psychologii odgrywają ogromną rolę? Poznaj ukrytą symbolikę kolorów, jeśli chcesz stworzyć najlepsze logo dla firmy.
Psychologia kolorów to temat niezwykle pasjonujący, który opisuje, w jaki sposób barwy oddziałują na nasze życie codzienne. Okazuje się, że mają one wpływ na bardzo wiele czynników, choć sami nieczęsto zdajemy sobie z tego sprawę. Dobór odpowiednich kolorów ma znaczenie nie tylko w ubiorze, urządzaniu mieszkania czy wyborze dodatków. Równie ważna jest ich psychologia w biznesie, więc jeśli potrzebujesz logo dla swojej firmy, wybierz właściwą kolorystykę. Pokażemy Ci, co symbolizują najważniejsze kolory w działalności biznesowej.
Psychologia kolorów w biznesie. Wszystko zaczyna się od logo firmy
Jeżeli potrzebujeszlogo dla swojej firmy, warto skorzystać z nowoczesnego narzędzia, jakim jest kreator logo. Podając nazwę swojego biznesu, a także branżę, w jakiej pracujesz, sztuczna inteligencja zaproponuje najciekawsze opcje specjalnie dla Ciebie. Uzyskasz w ten sposób sporo możliwości wyboru nie tylko pod względem kształtu logotypu, ale też jego kolorystyki.
Czy wiesz, że kolor w biznesie posiada wyjątkową moc, która oddziałuje na podświadomość odbiorcy? Już sam wybór barwy potrafi wiele powiedzieć Twojemu klientowi o firmie, z jaką ma do czynienia. Psychologia kolorów w biznesie ma ogromne znaczenie w brandingu, a więc kreacji wizerunku swojej marki. Z tego względu warto poznać, co symbolizują najczęściej spotykane w biznesie kolory.
Kolor czerwony w biznesie
Czerwień to barwa, która kojarzy nam się z energią, aktywnością, pasją i miłością. W kontekście biznesu może dawać ludziom jasny sygnał do działania, choć warto używać go z rozwagą. Nadmiar koloru czerwonego może być bowiem przytłaczający dla potencjalnego odbiorcy. Jeśli chcesz pokazać swoją energię biznesową, ogranicz wykorzystanie czerwieni do podkreślenia pewnych elementów. Lepiej, by nie był to kolor dominujący w Twoim logo.
Kolor pomarańczowy w biznesie
Jeśli chcesz podkreślić, że Twoja firma ma związek z przygodą, zabawą czy poznawaniem świata, postaw na kolor pomarańczowy. Jest to barwa, po którą chętnie sięgają hotele, biura podróży czy przewoźnicy. Choć "spokrewniony" z czerwienią, pomarańcz ma odcień delikatniejszy, przez co logo firmy staje się bardziej przyjazne.
Kolor żółty w biznesie
Żółty kolor w psychologii biznesu odpowiada za stymulację, kreatywność, a także wiedzę. Z tego względu, eksperci polecają użycie go w logo firm, które zajmują się szkolnictwem i nauką. Równie chętnie sięgają po kolor żółty biznesy, które chcą przykuć uwagę swoich klientów. Nic dziwnego, że w połączeniu z czerwienią tak często używają go sieci restauracyjne typu fast food.
Kolor zielony w biznesie
Zieleń symbolizuje naturę, spokój i wyciszenie, ale również pieniądze (w nawiązaniu do dolara amerykańskiego). Najczęściej po kolor zielony sięgają biznesy, które poruszają się w tematyce wegetarianizmu, weganizmu, ochrony środowiska czy produktów naturalnych. Często spotkać się można z zielenią także w kontekście zdrowego stylu życia czy medycyny alternatywnej. Ciemna zieleń świetnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorstw z sektora finansowego, zaś jasne odcienie mogą być używane w branży sportowej.
Kolor niebieski z biznesie
Odcienie od błękitnego po granatowy to chyba najczęściej spotykane kolory w biznesie. Zwykle stoi za nimi stabilizacja i głębia, ale niebieski to też symbol profesjonalizmu, stoicyzmu i dążenia do celu. Warto jednak mieć na uwadze fakt, iż wykorzystanie barwy niebieskiej w logo może symbolizować konserwatywne poglądy. Nie tylko w ujęciu politycznym, gdyż po kolor sięga wiele tradycyjnych przedsiębiorstw komunikacyjnych, technologicznych, informatycznych czy komputerowych. Jaśniejsze odcienie kojarzyć się mogą z wodą i odpoczynkiem, podczas gdy ciemniejszy niebieski to synonim powagi i determinacji.
Kolor fioletowy w biznesie
Jak pewnie pamiętasz ze szkoły, barwę fioletową uzyskujemy poprzez zmieszanie czerwieni i błękitu. Zasada ta odnosi się również do koloru fioletowego w biznesie. Jeśli chcesz połączyć czerwoną werwę i niebieską stabilizację, postaw właśnie na fiolet w swoim firmowym logo. Kolor ten kojarzy się z bogactwem, mądrością, szlachectwem, kreatywnością, a także magią. Często pojawia się on w przypadku firm oferujących produkty dla kobiet, choć również dla dzieci. Warto jednak sięgać po jaśniejsze odcienie purpury, wchodzące w lawendę, a nawet popielaty róż.
Kolor różowy w biznesie
Róż zdaje się być zarezerwowany dla żeńskiej grupy docelowej. Wybiera go branża kosmetyczna, odzieżowa, obuwnicza czy związana z dodatkami. Kolor ten symbolizuje pozytywne emocje i ciepło. Jego jaśniejsze odcienie przyciągają uwagę, podczas gdy ciemniejszy różowy świetnie sprawdza się w marketingu produktów sentymentalnych.
Kolor czarny w biznesie
Czerń wcale nie musi się kojarzyć ze smutkiem, żałobą i ponurym nastrojem. Kolor ten to symbol luksusu, elegancji i wyrafinowania, dlatego też chętnie sięgają po niego nowoczesne firmy i korporacje. W przypadku ciekawych pomysłów na logo, świetnie sprawdza się kolor czarny w połączeniu ze złotym lub srebrnym. Prawdę mówiąc, pasuje do niego każda barwa, stąd łatwo można połączyć różne symbole w obrębie jednego logo.
Kolor biały w biznesie
Biel symbolizuje przede wszystkim czystość i higienę. Jeśli Twoją działalność cechuje spokój, prostota i organizacja, kolor biały w firmowym logo to dobry wybór. Warto jednak uważać, gdyż inne znaczenia białego ocierają się o chłód, dystans i brak zainteresowania. Być może lepiej pozostawić go jako tło strony internetowej, a w biznesowym brandingu postawić na bardziej atrakcyjne kolory?
Kolor srebrny w biznesie
Zwykle po kolor srebrny w biznesie sięgają firmy produkujące sprzęt RTV i AGD. Podkreślają w ten sposób futuryzm, luksus i stonowany nastrój. Jeśli szukasz klasycznego logo dla firmy informatycznej czy technologicznej, sięgnij po srebrny kolor w designie.
Kolor złoty w biznesie
Złoto coraz częściej wypiera srebro w kontekście projektowania logo dla firm. Kojarzy się dziś nie tylko z biznesami, które zajmują się drogocennymi i luksusowymi produktami. Znaczenie koloru złotego w psychologii biznesu dotyczy prestiżu i wysokiej jakości, ale może być też nieco pretensjonalne. Warto zwrócić uwagę, by złoto nie przerodziło się w zgniłą żółć, która wygląda o wiele gorzej.
Kolor szary w biznesie
Szarość to bezpieczny kierunek, który ma tyle plusów, co minusów. Świetnie łączy się z innymi barwami, a także sprawdza się w przypadku działalności finansowych czy prawniczych, symbolizując powagę i profesjonalizm. Jednakże, niektórzy mogą postrzegać szare logo za... nudne. Dlatego też warto połączyć szarości z innymi, cieplejszymi barwami.
Kolor brązowy w biznesie
Nie bez powodu na sam koniec zostawiliśmy brązy, gdyż ich użycie w biznesie jest najmniej pożądane. Ciemny kolor brązowy symbolizować może pasywność i stanowczą powagę. Z kolei jasny brąz czy beż to synonim otwartości, ogłady i dostępności. Mimo tego, nie jest to najchętniej wybierany kolor w biznesie.
Znając już znaczenie kolorów w biznesie, pora przygotować swoje logo, prawda? Skorzystaj z unikatowego kreatora logo Zyro, który pozwoli Ci dobrać odpowiedni kształt i kolorystykę dla brandingu Twojej marki.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP]
Poczułem się jak na lekcji plastyki połączonej z psychologią decyzji ze studiów :D