- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 1871
- Dodano: 2022-03-17 / 15:55
- Komentarzy: 1
Znana jest przyczyna awarii na kolei. Powoli normalizuje się ruch pociągów
Poranna awaria sparaliżowała ruch kolejowy w Polsce. Okazuje się, że nie miał miejsca żaden atak. Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom - producenta urządzeń - to błąd w działaniu urządzeń
Służby techniczne i przedstawiciele producenta przywracają do eksploatacji kolejne urządzenia sterowania ruchem w lokalnych centrach sterowania (LCS), co oznacza, że stopniowo normalizacje się sytuacja na sieci kolejowej i przywracana jest rozkładowa organizacja ruchu pociągów.
Pozostały do wykonania prace, które przywrócą sprawność urządzeń na pięciu LCS - Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki. Non stop w koordynacji z Ministerstwem Infrastruktury pracuje sztab z udziałem przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przewoźników, który koordynuje działania na sieci kolejowej.
Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom - producenta urządzeń - to błąd w działaniu urządzeń. "Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier".
Aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.
Przypomnijmy, że około godziny 4.00 w czwartek 17 marca zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
neon: Napisał postów [2767], status [Szycha]
Błąd w działaniu urządzeń! Putina przebili w ukrywaniu prawdy.