• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 2576
    • Dodano: 2022-03-21 / 20:09
    • Komentarzy: 8

    Ruszyły prace przy remoncie autostrady A4

    (Fot. GDDKiA)

    Wykonawca wznowił prace związane z remontem autostrady A4 na odcinku pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego. W ubiegłym roku prace skupiły się na dwóch etapach - zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle.


    Prace zaplanowane w tym roku realizowane będą w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) - najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie. W kolejnym etapie zaplanowano remont jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na długości 7 kilometrów.

    Od 21 do 22 marca wykonawca zaplanował ustawianie barier ochronnych w okolicach MOP-u Góra św. Anny (na jezdni północnej w kierunku Wrocławia od km 264 do km 266). W związku z tymi pracami na przedmiotowym odcinku nastąpi zwężenie do jednego pasa ruchu, a pojazdy będą się poruszały pasem prawym. Od 22 marca planujemy rozpoczęcie prac na jezdni południowej i tym samym ruch zostanie przekierowany na jezdnię północną z przekrojem 2+2 (po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i Wrocławia). Przeciwne kierunki ruchu będą rozdzielone barierami ochronnymi.

    W dniach od 23 do 25 marca zaplanowano prace przy ustawianiu barier dla kolejnego etapu (od km 274 do km 282). W weekend (26-27 marca) zaplanowano zamknięcie dla ruchu odcinka jezdni południowej (w kierunku Katowic) wraz z węzłem Strzelce Opolskie. Tym samym ruch z jezdni południowej zostanie przełożony na jezdnię północną z przekrojem 2+1 (2 pasy w kierunku Wrocławia, 1 w kierunku Katowic).

    Wyznaczony objazd ze względu na zamknięcie węzła Strzelce Opolskie:

    - dla kierowców jadących od strony Katowic - zjazd na węźle Kędzierzyn-Koźle, następnie DW426 oraz DK94 w Strzelcach Opolskich,

    - dla kierowców jadących od strony Wrocławia - zjazd na węźle Kędzierzyn-Koźle, następnie DW426 oraz DK94 w Strzelcach Opolskich.

    Całe zadanie przewiduje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Remont obejmuje także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.

    Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

    - Od 2013 r. wyremontowaliśmy około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady - słyszymy.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-03-22 06:12:15 [5.184.229.*] id:1635371  
    M1974P: Napisał postów [14080], status [VIP] Reputacja
    To nie autostrada to katastrofa w wiecznym remoncie :( szkoda słów .

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [6]
    2022-03-22 08:59:31 [31.0.32.*] id:1635379  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Normalna eksploatacja. W całej Europie o podobnym klimacie wygląda to tak samo.
    2022-03-22 11:15:13 [165.225.26.*] id:1635392  
    dontomasso: Napisał postów [4432], status [VIP] Reputacja
    ad wojtasoks: goowno prawda. takie buble to tylko w polsce! przejedz sie mostem im. zolnierzy wykletych w opolu. ten most jest moze 15 lat w uzytkowaniu a wyglada jak by 2 wojny przezyl. to samo dotyczy obwodnicy choruli/malni, pare lat po oddaniu a nawierzchnia nie rowna jak hoho. dalej, obwodnica czarnowas ile jest po oddaniu, 2 lata? a juz sie pekniecia pokazuja. jak chcesz to ci moge wymienic pare przykladow z za granicy. ruch znacznie wiekszy niz w opolu/polsce a drogi prawie jak nowe. tajemnica tkwi w tym ze, nie szybko sie buduje a dobrze.
    2022-03-22 12:25:04 [5.184.229.*] id:1635400  
    M1974P: Napisał postów [14080], status [VIP] Reputacja
    dontomasso : wszystko w temacie;)
    2022-03-22 14:15:49 [31.0.32.*] id:1635405  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Ale komentowałeś autostradę. I ja do autostrady się odnosiłem. Wiadukt na Struga znam, jeśli chodzi o nawierzchnię to faktycznie bubel. Takie niestety się zdarzają. Możliwe że częściej u nas niż na zachodzie takie rzeczy się zdarzają. Ale te różnice się zacierają, niestety to jest równanie w dół.
    2022-03-22 15:48:48 [165.225.26.*] id:1635415  
    dontomasso: Napisał postów [4432], status [VIP] Reputacja
    ad wojtasoks: co za roznica jaka droga. moze by tak trzeba bylo w polsce znowelizowac normy wg. ktorych sa drogi projektowane. bo jesli w starych normach sa zalozenia ze na godzine droga przejedzie 50 samochodow ciezarowych do 20 ton (czyli stare tatry, jelcze, kamazy, itd.) a w dzisiejszych czasach ta droga jezdzi 400 tir-ow/h po 44 tony to mala roznica chyba. wiec jak by warstwa scieralna i bodbudowa byly poprawnie zaprojektowane/wykonane to nie bylo by tyle bubli.
    2022-03-23 09:44:22 [31.0.37.*] id:1635448  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Nie mam wiedzy na temat norm, ale wydaje mi się że założenia projektowe są określane do każdego zadania. Normy to może dotyczą konkretnych materiałów które mają spełniać jakieś parametry.
    2022-03-22 11:16:53 [165.225.26.*] id:1635393  
    dontomasso: Napisał postów [4432], status [VIP] Reputacja
    no to czekamy na dniowe njusy o wypadkach, jak to bylo w tamtym roku.

    Nick:
    Treść: