- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2292
- Dodano: 2022-04-13 / 12:15
- Komentarzy: 7
Rozpoczyna się długo wyczekiwany remont wiaduktu na Krapkowickiej
Na czas prowadzenia prac przejazd i przejście pod wiaduktem będzie zamknięte - nawet kilkanaście miesięcy. W związku z rozpoczęciem prac, kierowców czekają zmiany.
W ramach prac wiadukt ma zostać poszerzony i podwyższony, co pozwoli na przeprowadzenie pod nim dwóch pełnowymiarowych pasów drogowych, tak aby mogły tam kursować również autobusy miejskie.
Na czas prowadzenia prac przejazd i przejście pod wiaduktem będzie zamknięte. Objazd będzie poprowadzony ulicami Wojska Polskiego i Prószkowską. Dodatkowo na skrzyżowaniu Prószkowskiej z Wróblewskiego zamontowana będzie sygnalizacja świetlna. Ponadto na Wróblewskiego wyznaczony będzie lewoskręt dla skręcających w ulicę Prószkowską - pisze w komunikacie Miejski Zarząd Dróg w Opolu. Utrudnienia i objazdy mogą potrwać nawet kilkanaście miesięcy!
- Na ul. Krapkowickiej będą największe i oczekiwane zmiany. To zadanie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują wspólnie z Miastem. Kolej zyska sprawne i bardzo ważne ogniwo linii kolejowej, w mieście znacząco poprawi się jakość komunikacji drogowej. Dziś pomiędzy jezdnią i wiaduktem jest ok. 2 m. Kierowcy jadą wahadłowo jednym pasem. Po zakończeniu prac przejazd będzie prawie ponad 8 m. Będzie wyższy i będą mogły jeździć autobusy - czytamy w informacji prasowej od PKP PLK.
Jakiś czas temu rozpoczęto prace przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich (Pasieka). Prace na tę chwilę stanęły, a wykonawca zabezpieczył teren. Z zarządcą drogi ustalona została optymalna organizacja ruchu na czas prac. - Największy zakres robót wykonano pod torem od strony Wyspy Bolko. Usunięte są stare przyczółki. Widać zakres poszerzenia obiektu. Pracownicy przy pomocy sprzętu szykują fundament i betonują nową konstrukcje kolejowej przeprawy. Z wąskiej ulicy o jednokierunkowym ruchu będzie bezpieczna droga z dwoma pasami jezdni oraz chodnikiem. Przebudowa obiektu zapewni sprawny i cichszy przejazd pociągów. Tor będzie wykonany na specjalnym podłożu z użyciem maty wibroizolacyjnej - informuje PKP PLK.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP]
kamila, proszę wytłumacz mi to: "Po zakończeniu prac przejazd będzie prawie ponad 8 m."