• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1609
    • Dodano: 2022-05-10 / 18:41
    • Komentarzy: 5

    Netflix zaproponuje tańsze taryfy. Jest jeden haczyk

    (Fot. Dżacheć)

    Z raportu biznesowego Netfliksa wynika, że wpływy ze świadczonych usług są niezgodne z oczekiwanymi. Właściciele firmy mają jednak pomysł, jak temu zaradzić.

    Pierwszy kwartał tego roku nie był dla platformy streamingowej Netflix najbardziej dochodowy. O 0,2 mln użytkowników spadła popularność serwisu, co z kolei odbiło się na wpływach. Co ciekawe, ok. 700 tys. użytkowników serwis stracił po tym, jak zawiesił swoje usługi w Rosji.

    Jak twierdzą autorzy raportu, na taki stan rzeczy mogą też wpływać m.in. konta, które subskrybenci dzielą z innymi osobami. Coraz większa konkurencja również nie pozostaje bez znaczenia dla wyników sprzedażowych Netfliksa.

    Jak podają Wirtualne Media, właściciele platformy mają pewien plan, który może uratować płynność finansową przedsięwzięcia. Już wcześniej wdrożone zostały testy, które umożliwiały użytkownikom udostępnianie konta zgodne z regulaminem po uiszczeniu dodatkowej opłaty.

    Teraz szykuje się jednak prawdziwa rewolucja. W najbliższych latach najprawdopodobniej powstaną plany taryfowe. Niektóre z nich mogą zawierać reklamy, ale użytkownicy będą mieli wybór. Nie wiadomo, kiedy nowe usługi miałyby być wdrożone, jednak ich przygotowanie z pewnością potrwa.

    - Ci, którzy śledzą losy Netfliksa, wiedzą, że byłem przeciwnikiem skomplikowanego systemu reklam i zwolennikiem prostoty subskrypcji. Ale jestem jeszcze większym fanem możliwości wyboru dla konsumentów. A pozwolenie użytkownikom, którzy chcieliby mieć niższą cenę i są odporni na reklamy, na otrzymanie tego, czego chcą, ma wiele sensu - wyjaśnił Reed Hastings, szef Netfliksa, podczas konferencji prasowej.

    Z takiego rozwiązania mogliby być zadowoleni nie tylko użytkownicy, ale również reklamodawcy, którzy w serwisie widzą duży potencjał i już wcześniej oczekiwali możliwości skorzystania z niego. Hastings wyjaśnił również, że decyzja o wdrożeniu reklam podyktowana jest m.in. dobrym efektem takich działań w firmach konkurencyjnych.

    - Jest całkiem jasne, że to działa w przypadku Hulu, Disney to robi, HBO to zrobiło. Nie mamy żadnych wątpliwości, że to działa - dodał Hastings.



    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-05-11 07:49:03 [217.173.193.*] id:1638758  
    24mikol: Napisał postów [1421], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Dlaczego ludzie się jarają ile filmów ma serwis? Jeśli 80% to seriale i produkty z 3 ligi oraz te świetne ale sprzed lat to co z tego? Jeśli nie mogę zobaczyć filmów z tego czy poprzedniego roku z póki Filmwebu 6,0 (i więcej) to jest to marnowanie czasu.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2022-05-11 10:09:08 [46.134.120.*] id:1638779  
    liberty: Napisał postów [5509], status [Szycha] Reputacja
    Nowe filmy to ja oglądam w kinie... Co to za przyjemność np oglądać nowego Batmana w tv?
    2022-05-11 07:16:16 [89.64.39.*] id:1638756  
    Demotywator: Napisał postów [34395], status [VIP] Reputacja
    a pornhub promocji nie robi a ma najwięcej oglądających...hehe;)

    Nick:
    Treść:
    2022-05-10 20:18:24 [89.64.45.*] id:1638746  
    [moderacja]: Napisał postów [422], status [maniak] Reputacja
    [moderacja]
    [-5]

    Nick:
    Treść:
    2022-05-10 20:12:45 [46.134.123.*] id:1638744  
    liberty: Napisał postów [5509], status [Szycha] Reputacja
    Za ile ten Netflix? Ja mam cda za 23,99zl miesięcznie a w nim 11.000 filmów

    Nick:
    Treść: