- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 1648
- Dodano: 2022-05-19 / 18:43
- Komentarzy: 7
Rosja w dawnej fabryce Renault chce produkować "Moskwicze"
Rosja odczuwając sankcje ma coraz większy problem z produkcją samochodów. Problemem jest również dostępność zaawansowanych technologii i zabezpieczeń. W fabryce po Renault ma rozpocząć się produkcja Moskwicza.
Siergiej Sobianin - mer Moskwy ogłosił, że władze miasta wznowią produkcję aut pod marką Moskwicz w moskiewskiej fabryce francuskiego koncernu, który odstąpił swoją fabrykę za symbolicznego Rubla. Oprócz planów produkcji pamiętającego wczesny PRL Moskwicza, władze Ministerstwa Przemysłu i Handlu Rosji oświadczyły, iż Łada rozpocznie produkcję takich modeli jak Duster i Logan (oba znane w Europie jako konstrukcje Dacii) pod własną marką.
Według Kadakova, redaktora naczelnego najstarszego rosyjskiego pisma motoryzacyjnego, można wskrzesić radzieckiego Moskwicza z serii 41 (konstrukcja z lat 60., której produkcję zakończono w 1997 r.), czyli przestarzały model, którego nikt nie potrzebuje. - Pod względem finansowym i technologicznym jest to projekt nierealny. Równie dobrze przed laty władze Warszawy mogłyby snuć wizje przejęcia upadłej FSO i wznowienia produkcji Fiata 125p, czy najstarszego Poloneza - cytuje portal Auto-Świat.
Portal wskazuje, że produkcja pradawnego modelu jest nierealna, nie tylko finansowo, ale również "konstrukcyjnie", ponieważ podzespoły potrzebne do produkcji pochodzą głównie z importu. - Logo Moskwicz może także pojawić się na Renault Arkana (jeszcze do niedawna produkowane w moskiewskich zakładach) - czytamy.
W Rosji łącznie wyprodukowano 87 658 sztuk "Moskwicza" wraz z odmianami. Moskwicz 402 zastąpił na taśmach produkcyjnych poprzednią, wywodzącą się z przedwojennego Opla Kadetta rodzinę samochodów 400 i 401, w 1956 roku. Samochód otrzymał bardziej nowoczesną od poprzednika karoserię z przestronnym, komfortowym wnętrzem i oddzielną przestrzenią bagażową w nadwoziu typu sedan. Głównym mankamentem pojazdu był odziedziczony po poprzedniku dolnozaworowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1220 cm³ i mocy 35 KM. Była to technicznie przestarzała konstrukcja, mająca początek swej historii jeszcze w latach 30. XX w. Po dwóch latach produkcji nowy Moskwicz doczekał się zmodyfikowanej jednostki napędowej - górnozaworowego silnika o pojemności 1360 cm³ rozwijającego 45 KM. Pojazd z tym silnikiem otrzymał oznaczenie Moskwicz 407 i zastąpił model 402.
Produkowano także małoseryjną wersję uterenowioną z napędem na cztery koła i podwyższonym zawieszeniem nazwaną Moskwicz 410 oraz kombi Moskwicz 423.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
M1974P: Napisał postów [14066], status [VIP]
W sumie wielki G... mnie i wieli Polaków interesuje .