- Autor: News4media
- Wyświetleń: 1283
- Dodano: 2022-05-28 / 10:33
- Komentarzy: 6
Nie zobaczysz już lekarza w reklamie
Przed nami prawdziwa rewolucja na rynku reklamy. Leku czy innego wyrobu medycznego nie poleci nam już "lekarz" z telewizora.
Położna doradza z ekranu telewizora. Pielęgniarka zachwala produkt w spocie internetowym. Lekarz tłumaczy, dlaczego lek X jest lepszy od produktu Y. Tak dziś wyglądają reklamy leków i innych produktów medycznych.
Postaci lekarza, pielęgniarki czy położnej są często wykorzystywane do promocji produktów, bo zdanie "eksperta i praktyka" uwiarygadnia przekaz i sprawia, że potencjalny klient obdarza go większym zaufaniem.
To się jednak zmieni, bo trwają prace nad nowymi rozwiązaniami prawnymi, które zaczną obowiązywać w 2023 roku. Na ich mocy nie zobaczymy już w reklamie lekarza. Nie chodzi tylko o prawdziwego medyka, ale o postać - aktora grającego lekarza czy innego specjalistę od zdrowia.
"Zabronione będzie pokazywanie aktorów w sposób sugerujący, że wykonują zawód medyczny. Znikną scenerie w aptekach, gabinetach dentystycznych, lekarskich" - podsumowuje serwis wirtualnemedia.pl.
Dla firm farmaceutycznych i pracujących dla nich agencji reklamowych może to być poważny cios. Tegoroczną listę najbardziej szanowanych zawodów w Polsce otwiera strażak, ale zaraz za nim znajduje się ratownik medyczny, a następnie lekarz. Na 4 pozycji jest pielęgniarka.
Nie zawsze tak było. Jeszcze w 2019 roku, kiedy przygotowano ranking autorytetów zdrowotnych, to wygrała go trenerka, influencerka i promotorka zdrowego trybu życia Ewa Chodakowska. Jednak już w 2021 roku jej popularność mocno spadła. Zdaniem ekspertów - przez pandemię Polacy zaczęli bardziej ufać lekarzom. Właśnie w 2021 r. to lekarz został w badaniu wskazany za najważniejszy autorytet w dziedzinie zdrowia.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
24mikol: Napisał postów [1421], status [zrobił/a karierę]
"Reklama produktu leczniczego nie może być prezentowana przez: osoby znane publicznie, naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia." ustawa z 2001!!! Cały problem to rozróżnienie produktu leczniczego od wyrobu medycznego.