- Autor: News4media
- Wyświetleń: 2398
- Dodano: 2022-06-01 / 20:14
- Komentarzy: 6
Leroy Merlin traci klientów, TVP, Polsat i TVN zarabia. Na reklamie
Trudno było przeoczyć telewizyjne reklamy Leroy Merlin. Okazuje się, że nadawcy sporo na nich zarobili. Najwięcej TVP. Czy to moralne? - pytają przedstawiciele Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.
Francuska sieć Leroy Merlin należy do tych firm, które po wybuchu wojny w Ukrainie nie opuściły Rosji. Mętne wyjaśnia nikogo nie przekonały do czystych intencji Francuzów. Firma trafiła na tzw. Listę Hańby, a Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin zaczął akcje protestacyjne przed placówkami giganta w całej Polsce.
Rosyjskie jako polskie
Leroy Merlin podpadł polskim klientom z jeszcze jednego powodu. Zaczął sprzedawać w Polsce towary rosyjskie jako polskie. Sprawę nagłośnił Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin.
- Jako przykład podawaliśmy m.in. płyty pilśniowe rosyjskiej firmy Ultralam. Rzeczniczka prasowa firmy twierdziła wtedy: "Sprzedajemy jedynie produkty, które zostały z dostaw i zamówień sprzed marca 2022" - mówił po ujawnieniu tego procederu aktywista Ludwik Trammer.
Firma - dodawał - po cichu wprowadziła zmianę w opisach produktów. - Tam, gdzie do tej pory wpisany był kraj pochodzenia "Rosja", teraz widnieje "Polska". Kod produktu, stany magazynowe, nazwa producenta i wszystkie inne szczegóły pozostały bez zmian - doprecyzował Trammer i wskazał płyty OSB.
Leroy Merlin tłumaczył to pomyłką pracownika.
Jak podał portalspozywczy.pl, powołując się na anonimowe źródła zbliżone do zarządu polskiej spółki, wszystko to sprawiło, że sieć zaliczyła spadek obrotów o ok. 20 proc. Zamiast jednak wycofać się z Rosji, francuska firma wybrała inny sposób odbudowy wizerunku. Zainwestowała w kampanię reklamową w polskich mediach.
Pokaźne zyski
Portal spożywczy.pl dotarł do danych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej na temat reklam telewizyjnych zleconych przez Leroy Merlin. Wynika z nich, że wydatki firmy na reklamę znacząco wzrosły rok do roku (okres od 10 marca do 17 maja). Za reklamy w TVP1 Leroy Merlin zapłacił o 204.71 proc. więcej, a TVP2 o 201.18 proc. Reklamy w Polsacie były droższe o 155.67 proc. TVN zarobił więcej o 95.69 proc.
Czy jest to moralne? Czy moralne jest komentowanie wojny w Ukrainie w TVP, TVN, Polsacie, a jednocześnie branie pieniędzy od firmy, która chce robić biznes w kraju Putina? Te pytania sformułowali przedstawiciele Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.
- Ten wzrost liczby reklam jest szczególnie wredny, biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie trzy stacje nie wyemitowały żadnej informacji o protestach. Czyli z jednej strony brały pieniądze od reklamodawcy, który widnieje na tzw. Liście Hańby, z drugiej cenzurowały swój przekaz, nie pokazując protestów, o których było głośno w innych mediach - powiedział portalowispozywczemu.pl Dominik Gąsiorowski z Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP]
Oj tam oj tam, pieniążki nie śmierdzą.