- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 3752
- Dodano: 2022-07-05 / 13:12
- Komentarzy: 4
Urząd Miasta Opola: Przedsiębiorcy i mieszkańcy czekali długo na uchwałę krajobrazową
Wiceprezydent miasta Opola Maciej Wujec podkreśla, że czas na przygotowanie się do wdrożenia uchwały krajobrazowej był wystarczający. Uchwała jest ponadto odpowiedzią na oczekiwania społeczne.
We wtorek przed południem, konferencję w temacie uchwały krajobrazowej przeprowadzili radni Platformy Obywatelskiej, którzy poinformowali o złożeniu poprawki do uchwały wydłużającej okres wdrożeniowy do końca bieżącego roku. Jest to odpowiedź na prośby wielu przedsiębiorców wywołane trudnym okresem przygotowawczym. Do konferencji odniósł się wiceprezydent miasta Opola, Maciej Wujec.
- Nadszedł długo wyczekiwany przez mieszkańców moment, żeby chaos reklamowy szpecący nasze miasto zacząć likwidować. Platforma Obywatelska przedstawiła nową koncepcję sprzeczną ze swoją wcześniejszą koncepcją. Radni, którzy dzisiaj zaprezentowali zdanie na temat uchwały, głosowali za tą uchwałą, a tydzień temu głosowali przeciwko petycji związanej z wydłużeniem czasu dostosowania reklam do przepisów tej uchwały (petycja dotyczyła równolegle zmian w przepisach, czemu przeciwni byli radni PO - przyp. red.). Trzyletni okres przygotowawczy był bardzo długi, więc okres dostosowania do nowych wymogów był dogodny i długi - mówi Maciej Wujec, wiceprezydent miasta Opola.
- Co było powodem tej nagłej zmiany zdania? Czy zadziałał silny lobbing ze strony dużych koncernów, czy radni zobaczyli siebie na tych bilbordach w mieście podczas kampanii i nie mogą z tego łatwo zrezygnować? Dużo przedsiębiorców i mieszkańców pozytywnie zareagowało na tę uchwałę.
Architekt miasta Opola podkreśla, że mieszkańcy źle czują się otoczeni reklamami. - Uchwała uwolni miasto od reklamy, która nam się narzuca. Otrzymujemy pytania od zarządców, firm prowadzących działalność. Jesteśmy w stanie dosyć szybko odpowiedzieć, czy dane reklamy są zgodne z uchwałą. Takich pytań było blisko 200, a dotyczą kilkuset przypadków - słyszymy.
- Miasto Opole od kilku miesięcy prowadzi kampanię informacyjną, która informuje co nas czeka od 20 lipca - dodaje Wujec.
Zdjęcie (1/5)
(Fot. Dżacheć)
Następne
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP]
Po co drugi artykuł na ten sam temat? Czyżby reakcje na poprzedni nie zadowalały oczekiwań sponsorów?