- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2863
- Dodano: 2022-07-13 / 07:08
- Komentarzy: 0
Trzy warianty obwodnicy Namysłowa zostaną poddane konsultacjom społecznym
Coraz bliżej budowy obwodnicy Namysłowa. Trzy warianty obwodnicy Namysłowa zostaną poddane konsultacjom społecznym. Jedna z propozycji otrzymała zielone światło od samorządowców zainteresowanych inwestycją, uczestniczących w roboczym spotkaniu, jakie odbyło się w urzędzie marszałkowskim.
Namysłów doczeka się obwodnicy. Jedna z propozycji przewiduje wszystkie uwagi, jakie zostały zgłoszone na etapie przygotowania koncepcji. Chodzi głównie o możliwość rozbudowy cmentarza komunalnego i taki przebieg, który nie będzie blokował rozbudowy osiedli.
Kazimierz Kurowski, który zaprojektował koncepcję obwodnicy Namysłowa podkreśla, że wszystkie trzy warianty przebiegają tak samo do ulicy Oławskiej i cmentarza. Od ulicy Oławskiej do drogi wojewódzkiej 454 warianty się rozchodzą. - Mamy trzy warianty, jeden najbardziej oddalony od zabudowań, drugi ingerujący w tereny przewidziane pod zabudowę jednorodzinną i pośredni. Musieliśmy brać pod uwagę linię wysokiego napięcia, ponieważ jej przesunięcie wiązałoby się ze znaczącym zwiększeniem kosztów budowy obwodnicy - mówi Kazimierz Kurowski.
Projektant wyjaśnia, że obwodnica będzie miała ogromne znaczenie dla ruchu krajowego i międzynarodowego. - Projektowana obwodnica Namysłowa znajduje się na ważnym korytarzu dróg województwa opolskiego, łączących strefę przygraniczną w rejonie gmin Prudnik i Głubczyce z północnymi terenami Polski drogami: DW 414 do Opola, z Opola DW 454 do Namysłowa, z Namysłowa (najkrótszą drogą do Koszalina) drogą wojewódzką nr 451 do skrzyżowania z drogą ekspresową S8 w Oleśnicy, z Oleśnicy drogą wojewódzką nr 340 do drogi ekspresowej S5 w Trzebnicy, S5 do skrzyżowania z Autostradą A2 i drogą ekspresową S11 - zachodnia Obwodnica Poznania do Koszalina w województwie Zachodniopomorskim - dodaje Kazimierz Kurowski.
Członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza zaznacza, że to już kolejny etap przybliżający do samej budowy. - Budowa obwodnic jest dobrodziejstwem, ale też rodzi wiele dyskusji. Chcemy, aby od samego początku otwarcie rozmawiać o tych propozycjach i jak najszybciej rozpocząć budowę. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli odetchnąć od uciążliwości tranzytu, znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu, wpłyniemy na ochronę środowiska, atutem będzie skomunikowanie terenów przemysłowych - mówi Szymon Ogłaza.
Z koncepcji zadowolony jest burmistrz Namysłowa Bartłomiej Stawiarski, który chciałby, aby nowo budowana droga uwzględniała dodatkowo miejsce rekreacji przy niewielkim stawie. - Dla mnie było ważne, aby mieć możliwość rozbudowy cmentarza, by nie było kolizji z działkami budowlanymi. Teraz przygotowujemy się do przetargu na budowę miejsca rekreacji. Chcemy, aby był do tego miejsca bezpieczny dojazd, a obwodnica nie blokowała tego pomysłu - mówi Bartłomiej Stawiarski. Burmistrz dodaje, że z koncepcji zadowoleni są przedstawiciele firm Velux oraz Osadkowski, która chce zbudować centrum logistyczne. - Przebieg obwodnicy jest atutem dla rozwoju tych firm - mówi Bartłomiej Stawiarski.
Entuzjazmu nie kryje radny Namysłowa Jacek Fior. - Wszyscy czekamy na tę obwodnicę. Wszyscy mówimy jednym głosem w tej sprawie. Zależy nam na wyciągnięciu transportu z miasta i poprawie bezpieczeństwa - mówi.
Wariant I
Wariant najdalej odsunięty od Namysłowa posiada skrzyżowanie z DK 39 - ul. Namysłowską w m. Smarchowice Wielkie w odległości 1570 m od skrzyżowania DK 39 z DW 454 w Namysłowie, następnie przebiega po południowo-zachodniej stronie DG 100134 O - ul. Apostoły i łączy się z DW 454 w obrębie Ziemiełowice w odległości 1300 m od skrzyżowania DK 39 z DW 454. Długość obwodnicy w wariancie I wynosi: 7,10 km.
Wariant II
Wariant posiada skrzyżowanie z DK 39 - ul. Namysłowską w m. Smarchowice Wielkie w odległości 1400 m od skrzyżowania DK 39 z DW 454a następnie przebiega wzdłuż DG 100134 O - ul. Apostoły od strony Namysłowa i łączy się z DW 454 w obrębie Ziemiełowice w tym samym miejscu jak w wariancie I-szym. Długość obwodnicy w wariancie II wynosi 6,47 km.
Wariant III
Wariant zbliżony jest do terenu przewidzianego w mpzp pod zabudowę domów jednorodzinnych, posiada skrzyżowanie z DK 39 - ul. Namysłowską w m. Smarchowice Wielkie w odległości 970 m od skrzyżowania DK 39 z DW 454. Łączy się z DW 454 w odległości 700 m od skrzyżowania DK 39 z DW 454.
Długość obwodnicy w wariancie III wynosi: 5,73 km. Przebieg tego wariantu najbliżej Namysłowa ingeruje w tereny planowanej zabudowy mieszkaniowej po południowej stronie drogi krajowej nr 39.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.