• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 1891
    • Dodano: 2022-07-20 / 07:41
    • Komentarzy: 2

    Od dziś działa uchwała reklamowa w Opolu

    (Fot. Archiwum)

    Zgodnie z nową uchwałą, z przestrzeni publicznej miała zniknąć większość reklam i banerów. Czy przedsiębiorcy zdążyli?


    Uchwała reklamowa jest odpowiedzią na pogłębiający się problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami. Jej celem jest ochrona krajobrazu naszego miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń w Opolu.

    W środę 20 lipca 2022 roku zakończył się 36 - miesięczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Od tego dnia wszystkie reklamy w Opolu (stare i nowe) muszą być zgodne z przepisami uchwalonymi przez Radę Miasta Opola.

    W świetle obowiązujących przepisów poprzez reklamę rozumie się upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne. Reklamę umieszcza się na elewacjach budynków w formie tablic, liter przestrzennych, neonów czy popularnych bilbordów, albo na różnych niezależnych konstrukcjach, jak np.: słupach ogłoszeniowych, pylonach reklamowych oraz w formie mniej trwałej, jak flagi, banery, konstrukcje pneumatyczne (balonowe) lub jako obrazy wyświetlane na elewacji lub chodniku. W związku z tym nośnikiem reklamy mogą być zarówno elewacje budynków jak i różne obiekty na których umieszcza się treść reklamową. Katalog możliwych nośników reklam nie jest zamknięty.

    Uchwała wprowadziła:

    - Podział miasta na 5 obszarów (A,B,C,D,E) w których obowiązują od­rębne ustalenia szczegółowe, m.in. zasady i warunki sytuowania reklam, wymiary, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów
    - Zakaz umieszczania reklam wielkoformatowych (bilbordów) na budynkach w obszarach: A,B,C.D
    - Zakaz umieszczania kasetonów w obszarze A
    - Kary pieniężne w formie decyzji administracyjnej za niedostoso­wanie reklam do przepisów uchwały
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-07-20 08:05:10 [5.172.238.*] id:1644048  
    JutroalboWcale: Napisała postów [510], status [starszy pismak] Reputacja
    W dobie kryzysu to jest rzeczywiście największy problem dla miasta. Co z tego,że mnóstwo osób straci pracę lub przychód z tytułu dzierżawy. Rada miejska może być dumna z utraty zysku z reklam ale miasto bogate,to czemu nie.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2022-07-20 08:57:01 [31.0.39.*] id:1644063  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Miasto nic nie ma z tych reklam. Uchwała była podejmowana 3 lata temu. Estetyka jest bardzo ważna.