- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 1891
- Dodano: 2022-07-20 / 07:41
- Komentarzy: 2
Od dziś działa uchwała reklamowa w Opolu
Zgodnie z nową uchwałą, z przestrzeni publicznej miała zniknąć większość reklam i banerów. Czy przedsiębiorcy zdążyli?
Uchwała reklamowa jest odpowiedzią na pogłębiający się problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami. Jej celem jest ochrona krajobrazu naszego miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń w Opolu.
W środę 20 lipca 2022 roku zakończył się 36 - miesięczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Od tego dnia wszystkie reklamy w Opolu (stare i nowe) muszą być zgodne z przepisami uchwalonymi przez Radę Miasta Opola.
W świetle obowiązujących przepisów poprzez reklamę rozumie się upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne. Reklamę umieszcza się na elewacjach budynków w formie tablic, liter przestrzennych, neonów czy popularnych bilbordów, albo na różnych niezależnych konstrukcjach, jak np.: słupach ogłoszeniowych, pylonach reklamowych oraz w formie mniej trwałej, jak flagi, banery, konstrukcje pneumatyczne (balonowe) lub jako obrazy wyświetlane na elewacji lub chodniku. W związku z tym nośnikiem reklamy mogą być zarówno elewacje budynków jak i różne obiekty na których umieszcza się treść reklamową. Katalog możliwych nośników reklam nie jest zamknięty.
Uchwała wprowadziła:
- Podział miasta na 5 obszarów (A,B,C,D,E) w których obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe, m.in. zasady i warunki sytuowania reklam, wymiary, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów
- Zakaz umieszczania reklam wielkoformatowych (bilbordów) na budynkach w obszarach: A,B,C.D
- Zakaz umieszczania kasetonów w obszarze A
- Kary pieniężne w formie decyzji administracyjnej za niedostosowanie reklam do przepisów uchwały
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
JutroalboWcale: Napisała postów [510], status [starszy pismak]
W dobie kryzysu to jest rzeczywiście największy problem dla miasta. Co z tego,że mnóstwo osób straci pracę lub przychód z tytułu dzierżawy. Rada miejska może być dumna z utraty zysku z reklam ale miasto bogate,to czemu nie.