• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 1518
    • Dodano: 2022-09-19 / 14:37
    • Komentarzy: 1

    Udają pracowników banków i wyłudzają pieniądze. Ofiary tracą dziesiątki tysięcy złotych

    (Fot. iStock)

    39-latka straciła prawie 100 tysięcy złotych. To tylko jedna z ofiar nowej fali oszustw - tym razem "na pracownika banku".

    Do oszustwa, które opisała Strefa Biznesu, doszło kilka dni temu. Jak wynika z relacji policjantów, do 39-latki z Jarosławia zadzwonił mężczyzna i podał się za pracownika banku, w którym kobieta miała konto.

    Przelała na fałszywe konto wszystkie oszczędności

    "Na telefonie wyświetlił się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudziło podejrzeń kobiety - relacjonuje policja. - Rzekomy pracownik banku zapytał, czy złożyła ona wniosek kredytowy. Po zaprzeczeniu przez 39-latkę rozmówca podał, że w takim razie zrobiła to osoba trzecia w jej imieniu, dlatego też rozmowa zostanie przełączona do działu technicznego w celu zabezpieczenia środków pieniężnych i konta".

    Po przełączeniu rozmowę z 39-latką prowadziła już kobieta, która podała jej nowy numer konta, które po zakończeniu procedury miało być własnością 39-latki.

    Kobieta przelała na fałszywe konto wszystkie swoje oszczędności. Na dodatek zaciągnęła jeszcze dwa kredyty, które również trafiły na wskazane przez złodziei konto techniczne.

    Oszuści znowu skontaktowali się 39-klatką już następnego dnia. Tym razem rozmowę prowadził mężczyzna, który poinformował kobietę - jak relacjonuje policja - że przez 24 godziny nie może się logować na swoje nowe konto bankowe, ponieważ będzie pod obserwacją policji.

    Wreszcie trzeciego dnia do 39-latki zadzwonił prawdziwy pracownik banku i zaoferował jej kartę kredytową do zaciągniętych kredytów. Wówczas kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę policji.

    Straciła około 100 tys. zł.

    Nagrała oszusta, a nagranie przekazała policji

    W ostatnim czasie oszustwa "na pracownika banku" stały się popularne. Niedawno policja informowała, że ofiarą oszustów w podobny sposób padła 25-latka z powiatu szydłowieckiego - straciła 20 tys. zł. 85 tys. zł straciło troje mieszkańców powiatu cieszyńskiego.

    Portalowi Strefa Biznesu udało się nagrać rozmowę z oszustem podającym się za pracownika banku z przyszłą - jak mu się pewnie wydawało - ofiarą. Tym razem nie udało mu się nabrać swojej ofiary. Jej nagranie trafiło zarówno do banku, jak i na policję.

    "Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, żeby uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania" - apeluje policja.




    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-09-19 15:55:45 [89.67.3.*] id:1647972  
    DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP] Reputacja
    Po prostu gratulacje! Dla mnie pracownik banku siedzi w banku i jak go tam nie widzę osobiście, to go nie ma. A wszystkie inne sprawy załatwiam bez "pracownika" i jego "asystentów". Naiwność tych ludzi nie przestaje mnie zadziwiać. No ale czemu się dziwić, jak dzisiaj miałem sytuację, w której prosisz pracownika o podanie danych TeamViewera do udzielenia pomocy zdalnej, a ta podaje swoje hasło do Windowsa! Ręce opadają!

    Nick:
    Treść: