- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 1455
- Dodano: 2022-10-14 / 14:31
- Komentarzy: 0
Obwodnica Nysy, rozpoczęły się konsultacje
Spotkaniem w urzędzie marszałkowskim, m.in. z lokalnymi samorządowcami, rozpoczęły się konsultacje budowy obwodnicy Nysy w ciągu dróg wojewódzkich 411 i 489. Projektanci zaproponowali trzy warianty przebiegu nowej drogi.
- To bardzo ważny moment w procesie inwestycyjnym, bo teraz zastanawiamy się nad przebiegami różnych wariantów, także pod względem finansowym - jaki wariant jest najbardziej optymalny, na jaki wariant nas stać, bo teraz inwestycje drogowa są nieprzewidywalne - mówi marszałek Andrzej Buła. Marszałek przypomina, że samorząd województwa z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg otrzymał dofinansowanie jedynie 39 mln zł dofinansowania(a starał się o 64 mln zł). - Nie możemy dziś nawet określić, czy w momencie rozpoczęcia inwestycji będzie to 30 czy 40 procent. Dołożyliśmy z budżetu województwa do szacowanej wartości inwestycji i rozpoczynamy ten proces, bo nie chcemy niczego zaniechać - dodaje marszałek.
Członek zarządu województwa Szymon Ogłaza podkreśla, że nowa obwodnica Nysy jest konieczna, by rozwiązać problem tranzytu przez miasto. - Obwodnica Nysy w ciągu dróg krajowych poprawiła sytuację, ale nie rozwiązała wszystkich problemów. Ta nowa droga powinna wyprowadzić tranzyt z centrum miasta, a po drugie ma poprawić dostępność do Głuchołaz, jednej z naszych turystycznych perełek, i do granicy państwa - informuje Szymon Ogłaza.
Proponowane trzy warianty
Projektant, dr Mariusz Pustelnik z firmy Mostpol sp. z o.o. przedstawił na spotkaniu trzy warianty planowanej obwodnicy. Wszystkie zakładają, że jej początek będzie zlokalizowany na włączeniu do istniejącego ronda (skrzyżowanie DK 41 z DW 489), a koniec na włączeniu do DW 411, co wymagać będzie przekroczenia linii kolejowej nr 137.
Pierwszy wariant prowadzi na północ od miejscowości Podkamień, dwa pozostałe - od południa po tym samym śladzie mijają Podkamień i w okolicy Hajduków Nyskich się rozchodzą na dwie propozycje. Jak podkreślał Mariusz Pustelnik, problemem miejsca, gdzie ma prowadzić obwodnica, są warunki terenowe - tutaj już zaczynają się wzniesienia i różnice wysokości terenu, stąd proponowane warianty. - Biorąc pod uwagę względy techniczno-użytkowe, ekonomiczne, środowiskowe, terenowe i społeczne, najbardziej korzystny jest pierwszy z proponowanych wariantów - informował. To około 4 i pół kilometra nowej drogi z dwoma wiaduktami i mostem nad rzeką.
Na spotkaniu w urzędzie marszałkowskim samorządowcy zapoznali się z tymi propozycjami, potem konsultacje będą prowadzone już w gminach. Marszałek Szymon Ogłaza ostrożnie szacuje, że po zakończeniu konsultacji, uzyskaniu koniecznych pozwoleń i przygotowaniu pełnej dokumentacji, na przełomie lat 2023 - 2024 będzie można przystąpić do realizacji tej inwestycji.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.